همزمان با دهه گرامی‌داشت حساب 100 امام (ره)، دو واحد مسکونی خانواده‌های دارای دو معلول زیر پوشش بهزیستی در تنکابن به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۲۱۶۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۹ 20 April 2016
به گزارش تابناک مازندران، با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اداره بهزیستی و بنیاد مستضعفان این شهرستان، دو واحد مسکونی معلولان زیرپوشش بهزیستی تنکابن از محل اعتبارات حساب 100 امام (ره) به بهره‎برداری رسید.

در این مراسم، معاون بازسازی بنیاد مسکن مازندران گفت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که بین چهار دستگاه بنیاد مسکن، سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان و راه و شهرسازی به امضا رسیده است، مقرر شد تا این دستگاه‌ها برای رفع مشکل مسکن معلولان زیرپوشش بهزیستی براساس مؤلفه‌هایی  اقدام کنند.

علی‌رضا قلی‎نژاد افزود: بر این اساس مقرر شد 20 هزار واحد مسکن برای معلولان زیر پوشش بهزیستی در سراسر کشور احداث شود که 2 هزار و 700 واحد مسکن  متعلق به خانواده‌های دارای دو معلول است و 17 هزار و 300 واحد دیگر نیز به خانواده‌های تک‌معلول یا سایر خانواده‎های زیر پوشش در کشور تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در این تفاهم‌نامه سهم مازندران 128 واحد مسکونی بوده که تاکنون برای اجرای این طرح، 114 نفر واجد شرایط شناسایی شده‌اند، افزود: از این تعداد، 108 واجد شرایط با بانک‌های عامل قرارداد تنظیم کرده‌اند و باقی آنها نیز در مرحله پیگیری قرار دارند.

معاون بازسازی بنیاد مسکن مازندران بیان کرد: طبق همین برنامه، دو واحد مسکونی خانواده‎های دارای دو معلول زیر پوشش بهزیستی تنکابن امروز به بهره‌برداری رسیده‌اند که زمین مورد نیاز آنها توسط فرمانداری و مصالح مورد نیاز نیز براساس موقعیت مکانی توسط شهرداری‎های خرم‌آباد و نشتارود تهیه شده است و تسهیلات مورد نیاز این دو واحد نیز از محل اعتبارات حساب 100 امام (ره) بنیاد مسکن و کمک‌های بلا عوض بهزیستی مازندران و یخش دیگر آن با مساعدت بخشداری‌ها و خیران شهرستانی تأمین شده است.

قلی‎نژاد گفت: برای احداث دو واحد دیگر مسکن معلولان در این شهرستان نیاز به تهیه زمین است و به مساعدت مسئولان به‌ویژه فرمانداری و شهرداری‌های تنکابن نیازمند هستیم.

در این مراسم دو واحد معلولان زیر پوشش بهزیستی مورد بهره‎برداری قرار گرفت که هر یک در زمینی به مساحت 170 و 150 متر مربع و با زیربنایی برابر با 64 متر و نیز با اعتباری بیش از 840 میلیون ریال در شهر خرم‌آباد احداث و کلید آنها به مالکان اهدا شد.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار