جشن ساروز میلاد حضرت علی (ع) و بزرگداشت مقام پدر در مساجد شهرستان كوثر برگزار شد.
کد خبر: ۲۱۶۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶ 21 April 2016

به گزارش ایرنا ، اهالی شهر گیوی و بخش های مختلف این شهرستان روز پنجشنبه با آذین بندی خیابان ها و نصب بیرق های رنگی ، برگزاری آیین های سخنرانی ، مولودی خوانی و مدیحه سرایی میلاد با سعادت این امام همام را گرامی داشتند.
مردم ولایتمدار و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ویژه هیات های مذهبی با پخش نقل ، شیرینی و شربت و برگزاری آیین های وی‍ژه جشن و شادی این میلاد خجسته را جشن گرفتند.
همچنین بسیاری از مردم در تكاپوی خرید هدیه برای تجلیل و تكریم از پدران خود هستند.
بسیاری از زوج های جوان نیز این ایام را برای آغاز زندگی مشترك انتخاب و جشن های عروسی پررونق است.
فرماندار شهرستان كوثر در حاشیه برگزاری این آیین باشكوه به خبرنگار ایرنا گفت: وجود شخصیت ارزشمند حضرت علی المرتضی(ع) پیوند دهنده قلوب امت اسلام است.
علیرضا علیپور بیان كرد: فداكاری ها ، دلاورمردی ها ، شجاعت بی مثال ، مجاهدت ها و رشادت های این شخصیت بزرگ تاریخ نه تنها در میان امت اسلام بلكه در میان سایر ملل دنیا فراموش ناشدنی و تحسین برانگیز است.
وی افزود: تمام مسلمانان عالم به داشتن چنین شخصیتی بزرگ افتخار می كنند.
گزارش خبرنگاران ایرنا حاكی است كه در دیگر شهرستان های استان اردبیل نیز آیین های جشن و سرور بمناسبت سالگرد میلاد فرزند كعبه امام علی (ع) برگزار شد .
حضرت علی (ع) امام اول شیعیان در 13 رجب در خانه كعبه به دنیا آمد كه این روز در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام مرد و پدر نامگذاری شده است.
شهرستان كوثر به مركزیت شهر گیوی در 85 كیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار