مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با بیان اینکه سه کتابخانه در فضای شهری آمل وجود دارد که با نقصان‌هایی روبه رو است، گفت: برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی آمل باید مشکلات کتابخانه‌های این شهرستان رفع شود.
کد خبر: ۲۱۶۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶ 22 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، مرتضی عمرانی در بازدید از کتابخانه‌های عمومی شهرستان آمل با اشاره به اینکه مقوله فرهنگی در صدر نیازهای شهرستان‌ها قرار دارد، عنوان کرد:امروز فرهنگ و اقتصاد در اولویت‌های توسعه ای کشور قرار گرفته است و اگر فرهنگ یک جامعه ساخته شود همه مشکلات آن جامعه رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه هزینه در بخش فرهنگی سرمایه‌گذاری است و نتایج آن در سال‌های آینده بروز می‌کند، گفت: آمل بهدلیل سابقه فرهنگی باید در بخش کتابخانه‌ها به صورت ویژه دیده شود.

عمرانی با اشاره به اینکه کتابخانه‌های آمل نیاز به نگاه خاص فرهنگی دارند، تصریح کرد: فرهنگ کتابخوانی سنگ زیرین فرهنگ یک جامعه است و در سایه رشد فرهنگی همه بخش ها رشند خواهند کرد.

این مسئول با بیان اینکه سه کتابخانه در فضای شهری آمل وجود دارد که با نقصان‌هایی روبه رو است، یادآور شد: برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی آمل باید مشکلات کتابخانه‌های این شهرستان رفع شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران افزود: تجهیز امکانات سخت افزاری می تواند در جذب مخاطبان به کتابخانه‌ها موثر باشد از این رو باید زمینه جذب مردم به کتابخانه‌ها فراهم شود.

وی گفت: باید با ایجاد برنامه ای رشد نرم افزاری و سخت افزاری مراکز فرهنگی از جمله کتابخانه‌ها در نظر گرفته شود و باید اعتبارات مناسبی در حوزه کتابخانه‌ها جذب کنیم.

سید بزرگ حسینی مسئول کتابخانه‌های عمومی آمل نیز بااشاره به اینکه یکی از نیازهای مهم شهرستان آمل نبود کتابخانه مرکزی در این شهرستان است که از نیازهای محوری و اساسی منطقه محسوب می ‌شود، عنوان کرد: فضای زندان سابق آمل در بهترین نقطه شهری قرار گرفته و راه اندازی کتابخانه در آن می تواند از اقبال زیادی برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه از معضلات آمل نبود فضای کافی در کتابخانه‌های شهرستان است به طوری مراجعین گاهی اوقات با قرار دادن روزنامه بر روی زمین اقدام به مطالعه در کتابخانه می کنند، افزود: به لحاظ مراجعین و اعضای کتابخانه‌ها آمل در رتبه اول و دوم شهرستان‌های مازندران قرار دارد.

حسینی اظهار کرد: کتابخانه‌های شهرستان پراکنده هستند و در برخی مناطق شهری با وجود جمعیت زیاد کتابخانه‌ای در نظر گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه وجود سه کتابخانه‌ در شهر آمل بسیار اندک است، گفت: تعدادی از کتابخانه‌های شهرستان نیز کارآیی خود را متوقف کرده‌اند مانند کتابخانه اداره تبلیغات اسلامی آمل که سه سال است با وجود همه امکانات موجود در آن تعطیل شده است.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار