منتخب اول مردم تهران در مجلس دهم شوراي اسلامي گفت: مردم صاحبان اصلي گفتمان اصلاحات هستند و ما در شوراي اصلاح طلبان براساس خواسته آنان تبيين مواضع مي كنيم.
کد خبر: ۲۱۶۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۳ 23 April 2016
محمدرضا عارف پنجشنبه شب در همايش اصلاح طلبان و اعتدالگرايان در حمايت از كانديداهاي ليست اميد حوزه انتخابيه گرگان و آق قلا در مكتب الحسين (ع) شهرستان گرگان افزود: تلاش داريم تا از طريق صاحبان گفتمان (مردم) مشكلات جامعه را حل كنيم.
وي اضافه كرد: تلاش مردم در واقع با به ميدان آمدن در عرصه هاي مختلف از جمله انتخابات به ثمر مي رسد كه از دوران انقلاب تاكنون همين گونه بوده است.
وي با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات سالهاي 92 و 94 گفت: مردم با حضورشان ثابت كردند كه جلوتر از ما در مسير اصلاحات و اين نوع گفتمان قرار دارند و اكنون مطالبه آنان انسجام (ملي) است كه ما آن را به نيروهاي خود ديكته كرديم؛ گفتمان اصلاحات فردي و شخصي نيست، بايد مسئوليت پذير و پاسخگو به نيازها و اولويت هاي مردم باشيم.
عضو مجمع تشخيص نظام افزود: اگر مسير 7 اسفند در 10 ارديبهشت برداشته شود، بدون شك اين مسير تكميل و همچنان رو به رشد خواهد بود.
به گفته عارف بعد از تغيير در قوه مجريه و حاكميت تدبير و اميد مردم گام ديگري براي تغيير قوه مقننه برداشتند زيرا مي دانستند كه مجلس در راس امور است و بايد زمينه ساز و همراه كننده مسير توسعه همگام با دولت باشد و از اختيارات قانوني براي نظارت استفاده كند و در راس فعاليتش نيز مبارزه با فقر، فساد و تبعيض به عنوان دغدغه امروز جامعه را قرار دهد.
وي با بيان اينكه با همين نگاه در جبهه اصلاحات به توافق رسيديم و مردم نيز از ليست ما حمايت كردند، خاطرنشان كرد: در شوراي اصلاح طلبان نگاه ما قيم مابانه نيست بر همين اساس بيشتر گروه ها و طيف ها در مجموعه ما قرار گرفتند.
نماينده مردم تهران در مجلس دهم شوراي اسلامي ادامه داد: در سالهاي 92 تا 93 بعضا تحليل هايي مطرح شد كه اگر بتوانيم مانند مجلس پنجم اقليت تاثيرگذاري باشيم خيلي خوب است اما مردم با حركتشان در مسير گفتمان اصلاحات به ليست كامل راي دادند تا مجلس دهم همگام و در مسير دولت باشد، چيزي كه مجلس نهم در همراهي با دولت از آن محروم بود.
وي با بيان اينكه عده اي بحث يك دوره اي شدن عمر اين دولت را مطرح مي كنند، اظهار داشت: در موضوع برجام به دو هدف خود كه يكي لغو تحريم و ديگري پذيرفتن مشروعيت استفاده از فناوري صلح آميز هسته اي بود رسيديم و امروز تمام سعي و تلاش دولت در اين است كه برجام دستور كار كشورهاي طرف ما باشد و البته دولت نياز دارد تا يك پشتوانه قوي مردمي به همراه داشته باشد.
عارف ابراز داشت: اگر حضور و مشاركت مردم در انتخابات سال 92 نبود بدون شك غرب پاي ميز مذاكره نمي آمد و به خواسته هاي ما تمكين نمي كرد و ما امروز بايد همان مسير را ادامه دهيم و در مرحله دوم انتخابات مجلس دهم حضور گسترده داشته باشيم.
منتخب مردم تهران خاطرنشان كرد: نبايد از نظر دور داشت كه حضور مردم در انتخابات هفتم اسفند فوق تصور ما بود و در حوزه هايي همچون گرگان و آق قلا كه دو مرحله اي شده بايد اين حضور مانند دور اول باشد و حتي سعي به افزايش مشاركت باشد.
عارف در ادامه يادآور شد: اگر 24 بند اقتصاد مقاومتي عملياتي شود بدون شك پويايي اقتصاد و مقاوم سازي آن را در همه زمينه ها به همراه دارد كه مي توان در اين مسير متكي به نيروي دروني شد تا رشد اقتصادي 8 درصدي و بيكاري و تورم تك رقمي كه در برنامه ديده شده است، به ثمر برسد.
وي با اشاره به حضور بيش از 80 درصدي مردم گلستان در مرحله اول انتخابات مجلس دهم كه از حد نصاب كشوري نيز بالاتر بود و رتبه نخست مشاركت را از آن خود كرد، اظهار داشت: اين ميزان مشاركت در مرحله دوم بايد حفظ و حتي ارتقاء يابد.
وي خطاب به حضار تاكيد كرد كه بايد به ليست كامل راي داد و از تفكرات انفرادي دوري جست همانطور كه مردم تهران با راي دادن به 45 نفر از ليست 46 نفره مسئوليت و تعهد ما را بالاتر بردند.
وي يادآور شد: همه كانديداها براي ما عزيز و محترم هستند و مبناي ما جمع و اجماع است و اگر در شهري كه دو كانديداي اصلاح طلب دارد و ما سكوت كرده ايم به دليل اين است كه نخواستيم مشكلي بين گروهها به وجود آيد و اگر در شهري نيز كانديدايي نداشتيم تكليف آن هم مشخص است اما مبناي ما حضور و مشاركت حداكثري مانند مرحله اول است.
عارف در خصوص ابطال آراي مينو خالقي منتخب مردم اصفهان در مجلس دهم گفت: بر اساس قانون مجلس كه شوراي نگهبان نيز آن را تاييد كرده است، بعد از برگزاري انتخابات و تاييد آن توسط شوراي نگهبان ديگر رد صلاحيت از حوزه اختيارات شوراي نگهبان خارج مي شود و فقط مجلس مي تواند در زمينه صدور اعتبارنامه بررسي صلاحيت داشته باشد.
وي افزود: در اين خصوص پيگيري هاي قانوني و حقوقي را انجام داده ايم و بطور جد آن را دنبال مي كنيم اما در شورا (اصلاح طلبان) به اين نتيجه رسيديم كه روند كار را رسانه اي نكنيم تا پس از نتيجه گيري اطلاع رساني شود.
وي اظهار داشت: مبناي كار ما با دولت و دستگاه نظارتي تفاهم است و اميد داريم در اين مسير به نتيجه برسيم؛ همچنان كه وزارت كشور با ما همراهي دارد، انتظار داريم شوراي نگهبان و هيات نظارت نيز همين همراهي را داشته باشند.
وي در عين حال خاطرنشان كرد: كاش از اول اين مساله حل مي شد و شوراي نگهبان در چارچوب قانون و تفاهم عمل مي كرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار