رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد گفت: شيوع بيماري ديابت در اين استان با خودمراقبتي و دخالت مردم در امر سلامت خودشان كنترل خواهد شد.
کد خبر: ۲۱۷۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ 23 April 2016
به گزارش «تابناک یزد»،محمدرضا ميرجليلي در آغاز بكار همايش ملي سلامت با بيان اينكه اين دانشگاه نخستين دانشگاهي بود كه به همت شهيد محراب آيت الله صدوقي راه اندازي شد افزود: اگر مي خواهيم سلامت از نقطه عطف بگذرد بايد دانشگاهها را باور كنيم و اين دانشگاه هم اكنون در اوج بلوغ خودش هست.
وي اظهار اميدواري كرد اولين استاني باشيم كه كاهش ديابت را در اين استان جشن بگيريم .
ميرجليلي اگر اين دانشگاه تاسيس نشده بود و به اين اعتماد نمي شد شايد ديگر دانشگاههاي علوم پزشكي در كشور تاسيس نمي شدند.
اين مسئول با اشاره اينكه شاخص هاي سلامت طي 35 سال گذشته تغيير كرده است افزود: امروز مرگ و مير كودكان ، مرگ و مير مادران باردار و بسياري از بيماري هاي واگيردار در كشور كاهش يافته است.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد خاطرنشان كرد: كشور ما در زمينه كاهش بيماري هاي واگيردار رتبه خوبي را در جهان كسب كرده است.
ميرجليلي اضافه كرد : براي كاهش شاخص ها بيماري هاي غيرواگيردار مردم بايد در امر سلامت دخالت كرده و از خود مراقبت كنند و اميدواريم با خود مراقبتي طي سالهاي آينده رتبه بيماري شيوع بيماري ديابت در استان يزد كاهش يابد.
دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد نخستين دانشگاه علوم پزشكي است كه بعد از انقلاب اسلامي توسط شهيد صدوقي در استان يزد تاسيس شده است.
تعداد دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد، پنج هزار و 500 دانشجو اعلام شد.
مجموع دانشكده هاي دانشگاه علوم پزشكي يزد هفت باب اعلام شده است.
شركت در همايش دوچرخه سواري از باغ ملي تا ميدان باهنر و رونمايي از تنديس غلبه بر ديابت از برنامه هاي امروز وزير بهداشت بود و بازديد از نحوه تشكيل پرونده سلامت، شركت در همايش ملي سلامت، حضور در همايش خيرين سلامت، بازديد از مركز تحقيقاتي درماني ديابت، شركت در جلسه شوراي سلامت و امنيت غذايي و حضور در همايش بزرگ مردمي غلبه بر ديابت از ديگر برنامه هاي وزير بهداشت ، درمان و اموزش پزشكي به استان يزد خواهد بود.
شب گذشته نيز با حضور دكتر هاشمي درمانگاه خيرساز تخصصي و فوق تخصصي سيدالشهداي شاهديه يزد به بهره برداري رسيد.
همايش ملي سلامت با حضور وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي ، نماينده ولي فقيه در استان ، استاندار و مسئولان وزارت بهداشت روز شنبه در پرديس بين الملل دانشگاه علوم پزشكي يزد آغاز شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار