نماینده مردم نوشهر و چالوس گفت: در حال حاضر بیشترین اجحاف در حق آموزش و پرورش صورت می‌گیرد و حق فرهنگیان و پرداخت مطالبات آنها باید از راه قانونی داده شود.
کد خبر: ۲۱۸۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶ 25 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، قاسم احمدی‌لاشکی در دومین جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به اهمیت حضور کارگران در چرخه تولیدی و اقتصادی کشور، اظهار کرد: اگر کارگر از چرخه اقتصاد خارج شود، در حقیقت کل کشور ضربه می‌خورد و بنابراین امسال که سال اقتصاد مقاومتی است اهمیت این موضوع دو چندان می‌شود.

وی گفت: رعایت اقتصاد مقاومتی باید در دستور کار ما باشد و نخستین اقدام برای تحقق این امر برگزاری جلسات در دستگاه‌ها و نهادها است کهباید ساماندهی شود.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامیدر موردبودجه سال 95 تصریح كرد: لایحه دولت با ۲۶۷ هزار میلیارد تومان تقدیم مجلس شد، اما در مجلس ۲۹۳ هزار میلیارد تومان تصویب شد.

احمدی لاشکی از كاهشالزام به بودجه حاصل از نفت در سال جاری برای نخستین سال خبر داد و افزود:با توجه به مانور دشمن در این حوزه برای آخرین بار بودجه وابستگی به نفت در سال گذشته این رقم50.5درصد بود و امسال به ۲۵ درصد رسید، اما با این حالمیزان فروش بالاتر می‌رود كه تاثیر گذار است.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: در بودجه‌نویسی امسال برای نفت قیمت 40 دلاریدر نظر گرفته شد و دلار نیز دوهزار و ۹۹۷ تومان قیمت‌گذاری شد.

احمدی سهم شرکت دولتی تابع وزارت نفت۱۴.۵ درصد و سهم صندوق توسعه ملی ۲۰ درصد در بودجه امسالاعلام كرد و افزود: این رقم باید 30 درصد باشد، اما با توجه به تاکیدات ریاست جمهوری به دستور مقام معظم رهبری این رقم با همان 20 درصد تایید شد تا دست دولت در اجرا و خدماتبازتر باشد.

ویبه موضوعات مربوط به حوزه راه و آسفالت در قانون بودجه‌نویسی امسال اشاره كرد و یاد آور شد: در بند الحاقی یک تبصره یک بودجه 95 اعلام شد وزارت نفت موظف است از طریق شرکت‌های دولتی تابعه دو میلیون تن قیر رایگان تا سقف 24 هزار میلیارد ریال به نسبت 62 درصد در اختیار وزارت راه و شهرسازی جهت روکش آسفالت و آسفالت راه روستایی ، 20 درصد نیز در اختیار بنیاد مسکن برای بهسازی روستاها، آسفالت معابر و پروژه‌های مورد نظر قرار دهد ، همچنین 15 درصد نیز به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت و ۳ درصد نیزبه آموزش و پرورش برای مدارس اختصاص دهد.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی موسسات و واحدهای دانشگاهی تصریح کرد: امسال مجلس ۲۰۰ میلیون دلار در صندوق توسعه ملی برای این بخش اختصاص داد، بنابراین جامعه دانشگاهی باید برای حمایت از اهل فن و نخبگان برنامه‌ریزی کند.

ویدر ادامهبه دغدغه های مردم در حوزه آزاد راه و اینكه پرداخت عوارضبرای مسیر 17 كیلومتری قانونی هست یا خیر ، گفت: كسی انكار نمی كند كهکه آزادراه باید از پول مردم ساخته شود، اما برای فردی که می‌خواهداین مسیر را طی کند تا به منزلش برود، فرزند خود را به مدرسه و دانشگاه بیاورد و اعضای خانواده را برای دکتر به چالوس بیاورد و... قصه فرق می‌کند و کسی حق ندارد حقوق واقعی مردم را زیر سوال ببرد.

این مسئولبا تاکید بر اینکه نیروی انتظامی مسئولیت امنیت مردم را دارد ابراز كرد: در صحبت با جعفری‌نسب فرمانده انتظامی استان مازندران قرار شد خودروهایی با پلاک‌های "72 ن و ص"هیچ مشکلی نداشته و ماشین‌های پلاک دولتی نیز از پرداخت عوارض معاف باشند.

احمدی با اشاره بهارائه طرح‌های کشاورزی جدید از سوی جهاد کشاورزیعنوان كرد:برای نخستین بار تسهیلات بانک کشاورزی از صندوق توسعه ملی ۵۰۰ میلیون دلار شدکه رقم خوبی استو با توجه به اینکه بر اساس قانون به طرح‌های آبیاری تحت فشار به بخش‌های خصوصی و تعاونی پرداخت می شود، بنابراین باید از هم اکنون شناسایی تعاونی‌های خصوصی در دستور کار قرار گیرد و برای جذب اعتبارات لازم نیز برنامه‌ریزی انجام شود.

وی به مبالغی که قرار است امسال آب وفاضلاب روستایی از محل قبوض آب و فاضلاب شهری دریافت کند،اشاره كرد و افزود: در این باره نیز قرار شد تا سقف ۷۰۰ میلیارد ریال برای آب‌رسانی به روستاها اختصاص یابد.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی از وضعیت توجه به آموزش و پرورش در کشور انتقاد كرد و گفت: در حال حاضر بیشترین اجحاف در حق آموزش و پرورش صورت می‌گیرد و حق فرهنگیان و پرداخت مطالبات آنها باید از راه قانونی داده شود.

احمدی لاشکی با بیان اینکه در آموزش و پرورش مشکل زیاد است، یادآور شد: در مقایسه با برخی از شغل‌ها که همراه بازنشستگی پاداش پایان خدمت خود را در مدت کوتاهی دریافت می‌کنند،اما در آموزش و پرورش بازنشستگان سال ۹۳ تا کنون تنها۱۰ درصد از این پاداش را گرفتند که این بی‌انصافی و اجحاف در حق فرهنگیان است و باید کاری کرد تا حفظ شان معلم از حالت شعار خارج شود.

وی خاطر نشان کرد: سال قبل برای جبران کسری معلمان،تعداد۱۶ هزار نفر نیرو مشغول بكارشدند که پس از هفت ماه کار کردن حتییک ریال نیزدریافت نکردند و این امر معضلی است که باید جدی گرفته شود و برای رفع آن چاره اندیشی صورت گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیمه‌کاره ماندن پروژه مجتمع فرهنگی هنری ارشاد چالوس اظهار کرد: این مجتمع از سال 84 تا کنون بر زمین مانده و اعتباراتی هم برای آن در نظر گرفته می‌شود، ضرورت دارد تا کمیته‌ای برای پیگیری تشکیل شده تا مشکلات موجود برطرف شود

احمدیدر موردخرید سربازی برای افرادی‌که بیش از هشت سال از غیبت آنها گذشته است گفت: امسال مجلس اجازه داد تا سربازی برای افراد زیر دیپلم تا مرحله پزشکان متخصص و بالاتر از سقف 10 میلیون تومان تا 50 میلیون تومان خریداری شده و عقب ماندگی و غیبت آنها جبران شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار