کد خبر: ۲۱۸۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۶ 26 April 2016

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان زابل گفت: پایگاه سلامت در بیمارستان امیرالمومنین شهرستان زابل با هدف افزایش اطلاعات و آگاهی مردم نسبت به بیماری دیابت ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زابل، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زابل، علی اکبر نصیری اظهار داشت: پایگاه سلامت در بیمارستان امیرالمومنین شهرستان زابل  با هدف افزایش اطلاعات و آگاهی مردم نسبت به بیماری دیابت ایجاد شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان زابل گفت: این پایگاه به مناسبت هفته سلامت با انجام خدماتی از قبیل اندازه گیری فشار خون، آموزش مراقبت از پا، تعیین شاخص توده بدنی، مشاوره تغذیه رایگان و آشنایی افراد با هرم غذایی سالم و میزان واحدهای مورد نیاز افراد دیابتی، در بیمارستان امام علی راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: توزیع پمفلت‌های آموزشی از قبیل عوارض شایع دیابت، راهنمای تغذیه بیماران مبتلا به دیابت نوع، فعالیت بدنی بیماران دیابتی، دیابت حاملگی و تاثیر آن بر مادر و فرزند، انواع غذاهای قابل استفاده برای بیماران دیابتی، چگونگی درمان با انسولین، دیابت پنهان، مراقبت از پاها و تغذیه تکمیلیاز دیگر خدماتی است که در این پایگاه انجام می شود.

نصیری تصریح کرد: توزیع سبد غذایی سالم ویژه بیماران دیابتی در کلینیک دیابت، غربالگری رایگان دیابت بیماران در مرکز بهداشتی و درمانی روستای بزی، غربالگری بیماری دیابت 70 نفر از کارکنان آموزش و پرورش زابل و توزیع بسته آموزشی بیماری دیابت از جمله اقدامات در این راستا به شمار می رود.

وی تاکید کرد: دوچرخه سواری یکی از کارکنان شبکه بهداشت نیمروز تا محل معاونت بهداشتی شهرستان زابل با هدف رساندن پیام بهداشتی غلبه بر دیابت، انجام ویزیت رایگان تعداد 45 نفر از بیماران دیابتی مرکز بهداشتی و درمانی روستای محمد شاهکرم، برپایی ایستگاه سلامت با شعار غلبه بر دیابت در مرکز بهداشتی درمانی روستای گلخانی نیز از دیگر اقدامات انجام شده در هفته سلامت به منظور مبارزه با بیماری دیابت بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار