از میان برگ‌ها ساقه‌ای بلند و کشیده سبز شده و گل با شش گلبرگ رنگی در نوک ساقه گل دهنده ظاهر می شود. رنگ گل ها ممکن است سفید، قرمز، صورتی یا زرد باشد.
کد خبر: ۲۱۹۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲ 27 April 2016

گیاهی است با نام علمی تولیپا Tulipa، از خانواده لیلیاسه Liliaceae، برگ هایش بیضی شکل یا نیزه‌ای اند.
از میان برگ‌ها ساقه‌ای بلند و کشیده سبز شده و گل با شش گلبرگ رنگی در نوک ساقه گل دهنده ظاهر می شود. رنگ گل ها ممکن است سفید، قرمز، صورتی یا زرد باشد.
تنوع رنگ گل ها به دلیل ژن هایی است که در پیاز وجود دارد. پیاز در واقع نوعی ساقه زیرزمینی است که دارای مواد مغذی بوده و موجب رشد و زندگی اندام های گیاه می شود.

لاله به وسیله کاشت پیاز تکثیر می شود، در زمان رشد، جوانه های کناری پیاز نیز رشد نموده و غده‌های جدید را تولید می کنند.

مناسب ترین زمان برای کاشت پیاز لاله، اواخر پاییز است. خاکی که برای این گیاه انتخاب می شود باید سرشار از ماسه و شن و کاملاً قابل نفوذ باشد. از آن جایی که آفتاب را دوست دارد بهتر است در محل های آفتابگیر کاشته شود.

عمق مناسب برای کاشت پیاز ده سانتی متر است اما برای پیازهای درشت می توان آنها را در عمق پانزده سانتی متریِ زمین کاشت.
این خلاصه‌ای از نوع و شیوه کاشت گل لاله است، اما امروز در استان البرز گل لاله نام ایران را بار دیگر جهانی کرد.
صبح امروز در مراسم افتتاحیه هجدهمین جشنواره لاله‌های گچسر از گل لاله جدیدی به نام تولیپا البرز یا لاله البرز، با حضور مهمانان هلندی، استاندار البرز و مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز رونمایی شد.

این گل لاله به رنگ سفید با ماندگاری بیشتر، به ثبت جهانی رسیده است و در سال آینده به صورت انبوه در باغ لاله کاشته می‌شود.
در باغ لاله نزدیک به 600 هزار پیاز کاشته شده است و 400 هزار شاخه گل لاله موجود است.
باغ لاله در کیلومتر 52 جاده چالوس روستای گرماب استان البرز واقع شده و جشنواره لاله‌ها از 9 الی 22 اردیبهشت ماه سال جاری از ساعت 9 لغایت 18 برای بازدید عموم باز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار