کد خبر: ۲۲۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹ 27 April 2016


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: در حال حاضر ۳۸۵ هکتار از اراضی البرز زیر کشت گل و گیاهان زینتی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمجید موسوی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح هیجدهمین جشنواره بزرگ لاله‌های گچسر با اشاره به اراضی زیر کشت گل‌های زینتی در البرز اظهار داشت: از میزان اراضی زیر کشت گل و گیاهان زینتی میزان ۳۰۰ هکتار در فضای باز و ۸۵ هکتار نیز در مکان‌های مسقف است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۳ میلیون شاخه گل لاله در این استان وجود دارد افزود: البرز با تولید ۱۳۵ میلیون شاخه گل ۸۵ درصد لاله کشور و نیز رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز تأمین اعتبار برای خرید ماشین آلات را از برنامه‌های این سازمان در حوزه گل و گیاه زینتی به ویژه گل لاله عنوان کرد و گفت: تشکیل کارگاه‌ها و برنامه‌های اموزشی تحقیقاتی، اعطای تسهیلات بانکی، فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای فعالیت‌های تحقیقاتی برای علاقمندان را از دیگر برنامه‌های سازمان است.

موسوی همچنین به بحث صدور گلو گیاهان زینتی در کشور اشاره و اضافه کرد: در سال گذشته ۳۱.۵ میلیون دلار میزان صادرات گل و گیاهان زینتی بود که پیش بینی می‌شود در سالجاری با ۲۰ درصد افزایش این رقم به ۳۸ میلیون دلار برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز ادامه داد: یکی از برنامه‌های وزارتخانه و جهاد کشاورزی البرز که در دستور کار برای اجرا قرار دارد، ایجاد تمهیدات لازم برای صادرات این محصول با ارزش به کشورهای خارجی است.

موسوی با اشاره به اینکه سهم استان البرز از این میزان صادرات پنج درصد است که افزایش این میزان در دستور کار قرار دارد افزود: باید فرهنگسازی در این حوزه برای افزایش سرانه مصرف گل در کشور ایجاد شود چراکه مصرف گل علاوه بر تاثیرات مثبت، حمایت از تولید را نیز به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه عمده گل و گیاهان زینتی که از کشور و البرز به کشورهایی مانند عراق، کشورهای حاشیه خلیج فارس، ارمنستان، قرقیزستان و ازبکستان صادر می‌شود افزود: سرانه مصرف گل در کشورهای اروپایی ۱۰۰ شاخه در سال است و این رقم کشور هلند به ۵۰ شاخه می‌رسد اما سرانه مصرف در ایران تنها ۱۰ شاخه است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان البرز با مثبت ارزیابی کردن برگزاری چنین جشنواره‌هایی گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی برای جذب علاقمندان انجام می‌شود و هزینه ای نیز برای بازدیدکنندگان در بر ندارد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار