طی ۲۸ ماه گذشته انجام شد؛
مدیر کل آموزش و پرورش استان قم گفت: طی ۲۸ ماه گذشته ۸۵ مدرسه را در استان قم آماده کردیم که از این تعداد ۴۲ مدرسه مقاوم سازی و ۴۳ مدرسه احداث شده است.
کد خبر: ۲۲۰۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷ 27 April 2016
به گزارش تابناک قم، حمیدرضا شیخ الاسلام قبل از ظهر چهارشنبه در دیدار با آیت الله اعرافی که در جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد. اظهارداشت: استان قم ۲۲۶ هزار دانش آموز دارد که از این تعداد ۲۰۳ هزار نفر در شهر قم و ۲۳ هزار نفر در مناطق خلجستان، جعفریه و کهک تحصیل می‌کنند.

وی بیان داشت: در استان قم به خصوص در دوره ابتدایی در دورترین نقطه روستا نیز مدرسه وجود دارد و حتی یک دانش آموز نیز از تحصیل بازنمانده است.

مدیر کل آموزش و پرورش قم عنوان کرد: امروز افتخار داریم که سند تحول آموزش محقق شد و ۶ ساحت در بعدهای متفاوت برای دانش آموزان درنظر گرفته شده و ما در تلاش هستیم تمامی موارد سند را در مدارس اجرا کنیم.

وی ادامه داد: راهکارهای اجرایی سند به بحث‌های کارشناسی بسیاری نیاز دارد و ما با تشکیل کمیته‌های تخصصی در آموزش و پرورش امید داریم شاهد اجرای سند تحول در تمامی مدارس باشیم.

اجرای طرح امین در ۲۰۰ مدرسه قم

شیخ الاسلام افزود: در استان قم در نزدیک به ۲۰۰ مدرسه طرح امین اجرا می‌شود و ارتقای معنوی میان دانش آموزان از جمله اهداف اجرای طرح امین در مدارس است.

وی تصریح کرد: متأسفانه تراکم دانش آموزان در مدارس قم زیاد است و این تراکم در دوره ابتدایی بیشتر است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: طی ۲۸ ماه گذشته ۸۵ مدرسه را در استان قم آماده کردیم که از این تعداد ۴۲ مدرسه مقاوم سازی و ۴۳ مدرسه احداث شده است و به این وسیله بسیاری از مشکلات فضای آموزشی در پردیسان رفع شده است.  

وی عنوان کرد: تراکم دانش آموزان در مدارس قم از ۴۰ نفر به ۳۱ نفر در دوره ابتدایی و ۲۲ تا ۲۸ نفر در دوره متوسطه رسیده است.

شیخ الاسلام اظهار کرد: در هفته مشاغل ۷۵ نمایشگاه در ۷۵ مدرسه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در استان قم برپا شده و  امید داریم هیچ دانش آموزی در آینده بدون شغل نباشد.

اسکان ۴۷۰ هزار نفر در مدارس قم در ایام نوروز

وی بیان کرد: در نوروز امسال ۴۷۰ هزار نفر در مدارس قم اسکان داشتند که این آمار بالایی برای استان است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار