کد خبر: ۲۲۰۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲ 27 April 2016
تابناک گیلان - این روزها گیلان عطر شهدا را به خود گرفته و سراسر استان آماده اند تا کنگره ملی 8 هزار شهید را برگزار کنند.

دبیر کنگره ملی شهدای استان امروز گفت : این شانزدهمین کنگره ملی شهدا در کشور است که از یازدهم تا چهاردهم اردیبهشت در رشت برگزار می شود.

سردار محمد عبدالله پور با اشاره به همکاری همه سازمان ها ، نهادها ، مردم و خانواده های معزز شهدا گفت: پیش از برگزاری کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان در چهاردهم اردیبهشت ، سه اجلاس با عنوان فرهنگیان ، زنان و ایثارگران در روزهای یازدهم  ،  دوازدهم  و  سیزدهم اردیبهشت  با حضور شخصیت های کشوری ، استانی و آحاد مردم شهید پرور استان برگزار می شود.
 رئیس اجلاس فرهنگیان هم با اشاره به اینکه یک هشتم شهدای گیلانی فرهنگی هستند ، افزود: این کنگره در گیلان با محوریت شهدای فرهنگی برگزار می شود. 
مهدی حاجتی گفت: عصر یازدهم اردیبهشت در اجلاس فرهنگیان از مقام شامخ 156 معلم و 850 شهید دانش آموز گیلان تجلیل می شود. 
فاطمه رفیعی رئیس اجلاس زنان کنگره ملی شهدای گیلانی هم به برگزاری این اجلاس در صبح دوازدهم اردیبهشت اشاره  کرد و گفت: گیلان 33 بانوی شهید دارد که این اجلاس فرصتی است تا با حضور بانوان ایثارگر ، خانواده های معظم شهدا و مسولان ملی و استانی یکبار دیگر از فداکاری های زنان در 8 سال دفاع مقدس تجلیل شود.
نورالله توده رئیس اجلاس ایثارگران نیز به خبرگزاری صدا و سیما گفت:  بر اساس آمارها گیلان حدود 100 هزار ایثارگر دارد که سومین اجلاس این کنگره با هدف تجلیل از ایثارگران ، جانبازان و رزمندگان گیلانی  با حضور حدود 5 هزار  نفر برگزار می شود.
نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان ، چهاردهم اردیبهشت با سخنرانی آیت الله نوری همدانی  از مراجع عظام تقلید به پایان می رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار