استاندار اصفهان:
تابناک: استاندار اصفهان با بیان اینکه شورا جای سیاسی کاری نیست، گفت: قرار نیست شورا وارد مسائل انتخاباتی شود و اگر ورود پیدا کنند ما نیز وظایف قانونی خود را انجام می‌دهیم.
کد خبر: ۲۲۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴ 12 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، رسول زرگرپور ظهر امروز در اجلاس مشترک شورای اسلامی استان اصفهان و روسای شورای اسلامی شهرستان‌های استان با بیان اینکه در قانون اساسی کشور پیرامون جایگاه شوراها بحث شده اظهار داشت: نظام دولتی و حاکمیتی و نظام شورایی و مردمی 2 نظام اصلی کشور هستند که هیچ گونه تلاقی و تزاحمی با هم نداشته بلکه مکمل هم هستند.

وی با اشاره به اینکه مشارکت مردم در امور اجتماعی و اداره امور در سیستم شوراها اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: شوراها برگزیدگان مردم هستند و توسط خود مردم اداره شده و راهکارهای کامل و عملی نیز در این مجموعه‌ها اتفاق می‌افتد که باید 26 وظیفه شوراها را به طور کامل به آنها واگذار کرد در حالی که این اتفاق نیفتاده و گاهی شاهد کاهش اختیارات شوراها نیز هستیم.

استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه باید 26 وظیفه شوراها را به طور کامل به آنها واگذار کرد، خاطرنشان کرد: شوراها، خود باید به دنبال ارتقای جایگاه خود باشند و باید نشان دهند که قابلیت بالایی در مدیریت جامعه داشته تا مسئولان به این نتیجه برسند که مسئولیت جدیدی به این افراد داده شود و باید با تدبیر، بدون ایجاد تشویش و در صورت امکان تحقق از وظایف قانون اساسی خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه افرادی که وارد شورا می‌شوند باید ردای سیاست را از تن خارج کرده و لباس خدمت به تن کنند، افزود: نخستین رسالت شورا رساندن این مجموعه به جایگاه رفیع آن بوده و باید از رفتاری که این جایگاه را متزلزل می‌کند پرهیز شود در حالی که برخی شوراها وارد مسائل سیاسی می‌شوند باید توجه داشت که شورا جای سیاسی کاری نیست؛ برخی افراد در شوراها سلیقه‌ای عمل کرده و برخی نیز خود را عقل کل می‌دانند و ارتباط با مردم را قطع می‌کنند و برخی شورا را سکوی پرش آتی خود می‌کنند.

زرگرپور بیان کرد: در استان اصفهان آماده ارتقای جایگاه شورا بوده و در راستای ارتقای مسئولیت‌ها پیش می‌رویم اما قرار نیست شورا وارد مسائل انتخاباتی شود و اگر اعضای شوراها در انتخابات پیش رو ورود پیدا کنند ما نیز وظایف قانونی خود را انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه 10 درصد صنایع بزرگ و 10 هزار صنعت متوسط و بزرگ در استان اصفهان وجود دارد، گفت: 70 درصد فولاد کشور، 50 درصد سنگ و مصالح ساختمانی، 30 درصد فرآوردهای نفتی و 60 درصد مصنوعات طلای کشور در استان اصفهان ساخته می‌شود و در بعد کشاورزی نیز با دارا بودن 450 هزار هکتار اراضی حاصلخیز و رتبه نخست در تولید شیر و تخم مرغ در جایگاه مناسبی در کشور قرار داریم.

استاندار اصفهان اظهار داشت: 330 هزار دانشجو، 5 دانشگاه مادر، 160 واحد آموزش عالی در استان اصفهان وجود داشته و از نظر تعداد پژوهشگر در رتبه دوم قرار داریم و با وجود 20 هزار اثر تمدنی، هزار و 700 اثر ثبت ملی و 5 اثر بین‌المللی در استان اصفهان و 60 درصد صنایع دستی کشور که 100 اثر آن مهر اصالت یونسکو داشته در بخش گردشگری در کشور و منطقه حرف نخست را می‌زنیم به طوری که روزانه 250 تا 280 هزار نفر وارد میدان تاریخی حضرت امام شده و 45 تا 50 هزار نفر از چهل ستون اصفهان دیدن می‌کنند.

وی با بیان اینکه 40 درصد بار و 20 درصد مسافران کشور در شریان‌های حیاتی استان اصفهان جابه‌جا شدند، تصریح کرد: 13 میلیون تردد در کشور از شریان‌های استان اصفهان است.

زرگرپور با اشاره به مشکلات استان اصفهان خاطرنشان کرد: رودخانه زاینده‌رود به عنوان پایدارترین رودخانه دائمی فلات ایران و رودخانه تمدن‌ساز که تمدن شیعه در کنار آن شکل گرفته اکنون به رودخانه فصلی تبدیل شده و در حالت عادی 600 میلیون متر مکعب و در زمان خشکسالی یک میلیارد متر مکعب کمبود آب دارد که برای رفع آن طرح 9 ماده‌ای در شورای عالی آب تصویب شده است.

وی پیرامون آلودگی هوا بیان کرد: در سال 92 میزان آلودگی هوای اصفهان از تهران بیشتر بوده و 2 نیروگاه اصفهان در 24 ساعت 500 تن گوگرد وارد هوای اصفهان می‌کردند که با راهکارهای اتخاذ شده در سال 93 نسبت به سال 92، 30 درصد کاهش آلودگی هوا وجود داشته و سال گذشته به دلیل آلودگی هوا تعطیلی نداشتیم.

استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه مشکلات استان اصفهان ملی است، گفت: نرخ بیکاری و تورم در استان اصفهان از سایر استان‌های کشور بیشتر بوده و بیشتر افزایش جمعیت استان مربوط به مهاجرینی است که از سایر استان‌ها برای کار به اصفهان می‌آیند البته برای رفع مشکل آب طرح 9 ماده‌ای احیای حوزه آبریز زاینده‌رود را تهیه کرده و نخستین استانی هستیم که سند آمایش سرزمینی در برش استانی را تهیه کردیم اما مسئولان مربوطه در تهران هم‌پای ما برای رفع مشکلات حرکت نکردند.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار