مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه گفت: چند گزارش از اتحادیه اروپا ارائه شده که منبع اصلی تروریسم و رادیکالیسم را عربستان دانسته‌اند و این نشان می‌دهد که غربی‌ها نیز ریشه تروریسم و افراطی‌‌گری را به خوبی شناخته‌اند.
کد خبر: ۲۲۱۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵ 29 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد فرازمند عصر امروز در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری خلیج فارس در بندرعباس اظهار داشت: قطب‌بندی‌های سنتی در حال سقوط و برهم خوردن است و غرب یک تأخیر 15 ساله در پرداختن به موضوع عربستان دارد و در روزهای گذشته نیز شاهد سفر رئیس جمهور آمریکا به خلیج فارس بودیم که جدا از بیانیه‌ای که صادر شد، فضای دو طرف بسیار متشنج بود.

وی افزود: چند گزارش از اتحادیه اروپا ارائه شده که منبع اصلی تروریسم و رادیکالیسم را عربستان دانسته‌اند و این نشان می‌دهد که غربی‌ها نیز ریشه تروریسم و افراطی‌‌گری را به خوبی شناخته‌اند.

مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه به نقش عربستان در مشکلات به وجود آمده در منطقه اشاره کرد و گفت: عربستان در طول دو سال مذاکرات هسته‌ای هر آنچه در توان داشت، انجام داد تا این مذاکرات به نتیجه نرسد. از پائین کشاندن قیمت نفت از 100 دلار به 30 دلار و یا به راه انداختن جنگی خانمان‌سوز در یمن همگی نشانه‌ای از این تلاش‌ها است.

فرازمند عنوان کرد: عربستان پس از وارد کردن 200 هزار میلیارد تومان خسارت به خود و یمن در جریان حمله این کشور، تازه برای اعاده حیثیت به مصر مراجعه کرده و یمنی‌ها به تمسخر می‌گویند که حاصل جنگ عربستان مقابل یمن دو جزیره مصری برای عربستان بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار