کد خبر: ۲۲۲۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷ 01 May 2016
به گزارش تابناک یزد، زنگ سپاس معلم همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم با حضور معلمان و دانش آموزان در مدارس استان یزد به صدا در آمد.
 به مناسبت 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم، زنگ سپاس معلم در تمام مدارس شهرستان بهاباد و به صورت نمادین در دبستان دخترانه مریم بهاباد نواخته شد.

عباس اقبال فرماندار شهرستان بهاباد در این مراسم با تبریک فرارسیدن 27 رجب بعثت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت معلم شهید استاد مرتضی مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم، به نقش معلم در تعالی دانش‌آموزان اشاره  کرد و اظهار داشت: تربیت انسان که به عنوان اشرف مخلوقات نظام هستی است بر شان و منزلت حرفه معلمی افزوده است.

وی یادآور شد: معلم درخت علم و دانش است و تمامی آن چه را که انجام می‌دهد بر پایه همین علم و دانش و ارتقای آگاهی استوار است و با تعلیم و تعلم دانش‌آموزان خود راه پیشرفت  صنعتی و فرهنگی فردای ایران اسلامی را فراهم می‌کند.

اقبال اظهار داشت: یکی از راه‌های موفقیت پیامبر اکرم(ص) در اجرای رسالتش بردباری و استقامت بود که معلمین ما باید این صبر و بردباری را پیشه خود سازند تا در انجام فعالیتهای خود موفق باشند.

فرماندار شهرستان بهاباد به سخنان امام راحل مبنی بر این که معلمی شغل انبیا است اشاره کرد و گفت: معلمان باید همان مشقت انبیا را تحمل کنند، زیرا که انبیا آمدند که فطرت فراموش شده را به انسان یادآوری کنند.

وی با بیان این که رسالت معلم تنها تعلیم علم و دانش نبوده و شکوفایی استعداد دانش‌آموزان از وظایف مهم معلمان است افزود: معلمان برای دانش‌آموزان الگو هستند و تاثیری که معلم بر دانش‌آموز دارد هیچگاه فراموش نمی‌شود.

فرماندار شهرستان بهاباد با اشاره به جایگاه و مقام علمی شهید مرتضی مطهری، گفت: با نام‌گذاری روز شهادت استاد مطهری افکار و اندیشه‌های شهید مطهری برای همیشه زنده ماند و معلمان هم ارزش و جایگاه خود را در جامعه پیدا کردند.

وی اظهار کرد: اگر ما در کشوری زندگی می‌کنیم که امنیت و اقتدار دارد، فقط به خاطر ایثار شهدای گرانقدر و رهبری مقام معظم رهبری است.

در این مراسم حسن عبداللهیان رئیس آموزش و پرورش بهاباد در سخنانی ضمن تبریک 12 اردیبهشت ماه سالرو ز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و هفته گرامی داشت مقام معلم و با اشاره به اینکه روز معلم برای همه انسان‌ها ارزشمند است تصریح کرد: ارج نهادن به مقام و منزلت معلم تقدیر و سپاس از تمامی خوبی‌ها، ارزش‌ها و کمالات انسانی است.

وی افزود: رسیدن به قله‌های رفیع ایمان و ارزش تنها در سایه تلاش شبانه‌روزی قشر فعال معلم میسر می‌شود و معلمان ایمان را در دل و جان انسان‌ها زنده می‌کنند.

عبداللهیان گفت: معلم پایه تمامی پیشرفت‌ها، کسب علم و دانش است و زمینه اصلی موفقیت و پیشرفت انسان در عرصه‌های مختلف زندگی را فراهم می‌کند.

در پایان این مراسم احمد هوشمند یکی از معلمان بازنشسته آموزش و پرورش خاطراتی از دوران معلمی خود را بیان کرد و بعد از آن زنگ سپاس نواخته شد و دانش‌آموزان روز معلم را گرامی داشتند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار