با حضور وزیر کشور و فرمانده ناجا
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران، با اشاره به اینکه طرح‌ سالم‌سازی دریای مازندران از اول خرداد اجرایی می‌شود گفت: مانور آمادگی این طرح با حضور وزیر کشور و فرمانده ناجا 29 اردیبهشت‌ ماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۲۳۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹ 03 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، فرهاد عسگری در نخستین جلسه کمیته خدمات‌رسانی و امور رفاهی ستاد اجرایی طرح‌های ساماندهی دریا، که با حضور شهرداران شهرهای ساحلی مازندران و برخی از مسئولان مرتبط استانی به میزبانی شهرداری رویان در سالن اجتماعات این شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از عوامل جذب توریست،جاذبه‌های طبیعی است اما مهم‌تر از آن امکانات زیرساختی برای بهره‌برداری گردشگری از این جاذبه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه مازندران با داشتن جاذبه‌های گردشگری فراوان مثل کوه، جنگل، دریا، ساحل، آب‌گرم، غارها و ده‌ها موارد می‌تواند محل مناسبی برای رونق گردشگری شود، افزود: در اختیار داشتن 400 کیلومتر ساحل از مجموع 700 کیلومتر ساحل شمال کشور از قطب‌های مهم و بزرگ گردشگری محسوب می‌شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران با اشاره به اینکه بودجه سال 95 کشور با چشم‌انداز و لحاظ کردن طرح گردشگری تهیه، بررسی و تصویب شد، خاطر نشان کرد: مازندران به دنبال سهم خود از این بودجه و پیگیر طرح‌های گردشگری و فعال کردن مناطق نمونه گردشگری در مصوبات هیئت دولت است.

این مسئول با تاکید بر اینکه طرح‌های ساماندهی و سالم‌سازی دریای مازندران امسال از اول خرداد اجرایی می‌شود،از اجرای مانور آمادگی اجرای طرح با حضور وزیر کشور، فرمانده ناجا و مسئولان استانی 29 اردیبهشت‌ماه امسال خبر داد.

عسگری تصریح کرد: با تدابیر صورت گرفته و تعامل و همکاری همه دستگاه‌های مرتبط با ساحل و دریا در 2 سال گذشته شاهد کاهش 63 درصدی غریق در سواحل مازندران بودیم و انتظار داریم در سال 95 با تلاش بیشتر این آمار مطلوب‌تر شود.

وی با قدردانی از شهردار شهر ساحلی نور برای اجرای طرح ساماندهی ساحل و ایجاد زیر ساخت‌های دسترسی و بهره‌برداری مطلوب‌تر از سواحل شهر نور، اظهار کرد: در اجرای زیرساخت‌ها نیاز است از منابع استانی و ملی به شهرداری‌ها کمک شود زیرا با توجه به فعالیت‌های عمرانی شهری و درآمد پائین بیشتر شهرداری‌ها از منابع داخلی نمی‌توان مانور داد و پروژه‌ها را پیش برد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران شیوه‎نامه سرمایه‌گذاری در شهرداری‌ها را از دغدغه‌های مهم شهرداران و سرمایه‌گذاران دانست و افزود: این شیوه‌نامه به دلیل محدود کردن در اجرای کار که پس از مذاکرات با سرمایه‌گذار و هماهنگی لازم هر گونه اجرا را منوط به مزایده و مناقصه می‌کند، این امکان را از شهرداران و سرمایه‌گذاران برای ادامه کار می‌گیرد بنابراین موضوع اصلاح شیوه‌نامه در نشست‌های امسال پیگیری شد.

این مسئول در پایان با تاکید بر آمادگی شهرداران ساحلی برای اجرای رزمایش طرح ساماندهی دریا و در ادامه اجرای آن، گفت: همه دستگاه‌های خدماتی و مرتبط با طرح با آمادگی لازم پای کار باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار