به گزارش ایسکانیوز، «علیرضا سامعی» امروز (پنجشنبه) در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه ملی دوخطه شدن محور بافق به زرین شهر اصفهان افزود: با دوخطه شدن خط آهن بافق- زرین شهر ظرفیت حمل بار در این مسیر به چهار برابر افزایش می یابد.
به گزارش ایرنا، با دوخطه شدن محور بافق- یزد- میبد- اردکان- اصفهان- زرین شهر به طول 490 کیلومتر ظرفیت حمل بار به بیش از 50 میلیون تن افزایش می یابد و سرعت سیر قطارهای مسافری به 160 کیلومتر و قطارهای باری به 120 کیلومتر می رسد.
معاون فنی و زیربنایی راه آهن استان یزد افزود: برای توسعه شبکه خط آهن استان یزد یک پروژه ملی دیگر نیز از یزد به اقلید با طول 274 کیلومتر با 12 ایستگاه از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در دست اقدام است.
سامعی گفت: استان یزد با 974 کیلومتر خط آهن در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب راه آهن کشور در حمل بار نقش بسیار مهمی دارد و برنامه امسال ما این است که بتوانیم در مقایسه با پارسال به رشد 17 درصدی دست پیدا کنیم.
این مسئول اعلام کرد: پارسال در مجموع بیش از 12 میلیون تن بار از طریق خطوط ریلی راه آهن استان یزد جابجا شد که 30 درصد بارهای حمل و نقل ریلی کشور را شامل می شود.
معاون فنی و زیربنایی اداره کل راه آهن یزد اضافه کرد: برخی روزها 20 میلیون تن بار از طریق این شبکه در کشور جابجا شده و حتی گاهی بارگیری در ایستگاه راه آهن یزد به بیش از 47 هزار تن رسیده است.
سامعی ادامه داد: افزون بر حمل بار، روزانه 28 رام قطار از شهرهای مختلف وارد ایستگاه راه آهن یزد می شود و روزانه 14 هزار نفر با استفاده از این شبکه حمل و نقل ریلی جابجا می شوند.
به گفته وی، پارسال بیش از پنج میلیون نفر از طریق شبکه راه آهن استان یزد تردد کردند.