معاون فنی و زیربنایی راه آهن استان یزد از اجرای طرح های ملی دوخطه شدن محور بافق- زرین شهر و توسعه شبکه خط آهن یزد- اقلید خبر داد و گفت: با اجرای طرح اتصال ریلی استان به بندر خشک در 30 کیلومتری یزد، انتقال بار از بندرعباس و خلیج فارس به مرکز کشور تسهیل می شود.
کد خبر: ۲۲۴۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰ 05 May 2016
 به گزارش ایسکانیوز، «علیرضا سامعی» امروز (پنجشنبه) در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه ملی دوخطه شدن محور بافق به زرین شهر اصفهان افزود: با دوخطه شدن خط آهن بافق- زرین شهر ظرفیت حمل بار در این مسیر به چهار برابر افزایش می یابد.

به گزارش ایرنا، با دوخطه شدن محور بافق- یزد- میبد- اردکان- اصفهان- زرین شهر به طول 490 کیلومتر ظرفیت حمل بار به بیش از 50 میلیون تن افزایش می یابد و سرعت سیر قطارهای مسافری به 160 کیلومتر و قطارهای باری به 120 کیلومتر می رسد.

معاون فنی و زیربنایی راه آهن استان یزد افزود: برای توسعه شبکه خط آهن استان یزد یک پروژه ملی دیگر نیز از یزد به اقلید با طول 274 کیلومتر با 12 ایستگاه از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در دست اقدام است.

سامعی گفت: استان یزد با 974 کیلومتر خط آهن در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب راه آهن کشور در حمل بار نقش بسیار مهمی دارد و برنامه امسال ما این است که بتوانیم در مقایسه با پارسال به رشد 17 درصدی دست پیدا کنیم.

این مسئول اعلام کرد: پارسال در مجموع بیش از 12 میلیون تن بار از طریق خطوط ریلی راه آهن استان یزد جابجا شد که 30 درصد بارهای حمل و نقل ریلی کشور را شامل می شود.

معاون فنی و زیربنایی اداره کل راه آهن یزد اضافه کرد: برخی روزها 20 میلیون تن بار از طریق این شبکه در کشور جابجا شده و حتی گاهی بارگیری در ایستگاه راه آهن یزد به بیش از 47 هزار تن رسیده است.

سامعی ادامه داد: افزون بر حمل بار، روزانه 28 رام قطار از شهرهای مختلف وارد ایستگاه راه آهن یزد می شود و روزانه 14 هزار نفر با استفاده از این شبکه حمل و نقل ریلی جابجا می شوند.

به گفته وی، پارسال بیش از پنج میلیون نفر از طریق شبکه راه آهن استان یزد تردد کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار