خبرگزاری شبستان:دولت با همه توان و قدرت، پشتیبان کارگران، از برجام به اندازه برجام توقع داشته باشيم، تکلیف ۳ حوزه انتخابیه همچنان نامشخص ماند، ايران آماده توسعه همكاري ها با اتحاديه اروپا برخی از سرتیترهای اخبار حوزه دولت در هفته گذشته بود.
کد خبر: ۲۲۵۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱ 07 May 2016

به گزارش خبرنگار دولت خبرگزاری شبستان، دولت با همه توان و قدرت، پشتیبان کارگران، از برجام به اندازه برجام توقع داشته باشيم، تکلیف ۳ حوزه انتخابیه همچنان نامشخص ماند، ايران آماده توسعه همكاري ها با اتحاديه اروپا برخی از سرتیترهای اخبار حوزه دولت در هفته گذشته بود. ادامه اخبار و رویدادهای این حوزه را در گزارش زیر بخوانید:

از برجام به اندازه برجام توقع داشته باشيم

محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت از دقايقي پيش در نشست خبري هفتگي خود ارايه گزارش عملكرد ٣٣ ماهه دولت يازدهم را آغاز كرد.

 وي با يادآوري شرايط سخت تحريم ها در روزهاي آغاز به كار اين دولت، گفت: ما توانستيم تورم را از ٤٠ درصد به ١٣ درصد رسانده و نرخ رشد را از منفي ٧ به يك مثبت افزايش دهيم.

سخنگوي دولت با انتقاد از كساني كه نتايج حاصل از اجراي برجام و لغو شدن تحريم را انكار مي كنند، خاطر نشان كرد: امروز چند خبر از محسوسات برجام را اعلام خواهم كرد.

وي تصريح كرد: بايد از برجام به اندازه برجام توقع داشته باشيم.

افتتاح بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب با حضور رییس جمهور

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حضور رئیس جمهور و اعضای شورای شهر و برخی مسئولان و برخی از اعضای هیئتهای خارجی افتتاح شد. قرار است رییس جمهور در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه به ایراد سخن بپردازد.

بنابراین گزارش بیست و نهمین نمایشگاه کتاب از 15 اردیبهشت تا 25 اردیبهشت ماه در مجموعه فرهنگی شهر آفتاب در جوار مرقد مطهر امام (ره) برگزار می شود.

روابط تجاری ایران و کره جنوبی به روابطی راهبردی و ریشه‌دار تبدیل می شود

«پارک گئون هی» رئیس جمهور کره جنوبی صبح امروز در تهران مورد استقبال رسمی رئیس جمهور کشورمان قرار گرفت.

خانم «پارک گئون هی» نخستین رییس جمهوری کره جنوبی است که در تاریخ این کشور، از ایران دیدن می کند.

در مراسم استقبال رسمی، پس از نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کره جنوبی،  روسای جمهوری دو کشور از یگان تشریفات سان دیده و سپس هیات‌های عالیرتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

روسای جمهور دو کشور پس از پایان مراسم استقبال رسمی، وارد محل مذاکرات دوجانبه شدند.

جستجوی راههای تقویت همکاری مشترک در حوزه‌های، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و امضای اسناد متعددی با هدف ایجاد تحرکی جدی در روابط رو به توسعه دو کشور از جمله محورهای مذاکرات خانم "پارک" و دکتر روحانی و هیات‌های عالیرتبه ایران و کره جنوبی است.

رییس جمهوری کره جنوبی را در این سفر رسمی سه روزه، هیات عالیرتبه‌ای شامل شماری از وزرا و مسئولان ارشد اقتصادی و صاحبان بزرگترین صنایع کره‌ای همراهی می کنند.

طبق خبر منتشر شده در پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کره جنوبی در جریان سفر «پارک گئون هی» رییس جمهوری کره جنوبی به تهران، نوزده سند همکاری برای توسعه هر چه بیشتر روابط و مناسبات دو کشور امضا کردند.

«موافقتنامه حمل و نقل دریایی میان دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کره جنوبی»، «یادداشت تفاهم چارچوب همکاری در زمینه حمل و نقل و امور زیربنایی»، «یادداشت تفاهم همکاری‌های نفت، گاز طبیعی، پالایشگاه و پتروشیمی»، «یادداشت تفاهم در خصوص همکاری در زمینه منابع آب»، «یادداشت تفاهم همکاری در زمینه توسعه انرژی الکتریکی و صنایع جدید انرژی»، «یادداشت تفاهم همکاری در زمینه ماهیگیری و آبزیان»، «یادداشت تفاهم همکاری در زمینه علوم و تکنولوژی»، «یادداشت تفاهم همکاری در زمینه آموزش عالی»، «یادداشت تفاهم همکاری اعلام سال 2017 به عنوان سال فرهنگی و تأسیس مرکز فرهنگی کره در تهران و مرکز فرهنگی ایران در سئول»، «سند برنامه مبادلات فرهنگی، علمی و آموزشی دولت جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی»، «یادداشت تفاهم همکاری توسعه بنادر»، «یادداشت تفاهم همکاری در زمینه مراقبت‌های بهداشتی و علوم پزشکی»، «یادداشت تفاهم همکاری وزارت بهداشت و آموزش پزشکی و وزارت بهداشت و رفاه کره جنوبی و بانک صادرات و واردات کره جنوبی»، «معاهده معاضدت حقوقی دوجانبه در امور کیفری»، «معاهده استرداد مجرمین»، «یادداشت تفاهم همکاری میان وزارت امور اقتصاد و دارایی و شرکت بیمه تجاری کره جنوبی»، «یادداشت تفاهم همکاری در زمینه تکنولوژی‌های فرهنگی و صنایع خلاق»، «چارچوب توافق همکاری»، «توافقنامه همکاری و کمک‌های اداری دوجانبه در امور گمرکی میان دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کره»، اسنادی بود که در حضور رییس‌جمهوری اسلامی ایران و رییس جمهوری کره جنوبی و به منظور ایجاد تحرک جدید در  روابط دو کشور به امضا رسید.

حسن روحانی روز دوشنبه پس از پایان نشست مشترک هیأت‌های عالی‌رتبه ایران و کره جنوبی و امضای 19 سند همکاری ، در نشست مشترک خبری با همتای کره‌ای خود گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی به عنوان دو کشور مهم در منطقه خاورمیانه و شرق آسیا بسیار حائز اهمیت است و دو کشور طی 54 سال گذشته همواره از روابط مثبت و سازنده‌ای برخوردار بودند.

همراهی بزرگترین تیم رسانه ای با رئیس جمهور کره جنوبی

رئیس جمهور کره جنوبی که در راه تهران است ۱۱۵ خبرنگار و فعال رسانه ای را در این سفر با خود به همراه دارد.

بنابراین گزارش،‌ پارک گئون های» رئیس جمهور کره جنوبی پیش از ظهر امروز به وقت محلی (یکشنبه) سئول را به مقصد تهران ترک کرد.

وی امروز بعداظهر به وقت تهران وارد فرودگاه مهرآباد خواهد شد.

«پارک» روز دوشنبه (فردا) با حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در کاخ سعدآباد دیدار خواهد کرد.

چند وزیر، ۲۳۶ نفر از تجار و صاحبان شرکت‌ها و رئیسان صنایع و صاحبان ارشد شرکت‌های معتبر کره جنوبی و حدود ۱۱۵ خبرنگار و مجموعه رسانه‌ای، رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی را در سفر به تهران همراهی می‌کنند و همچنین تاکنون بیش از ۴۰۰ نفر از فعالان اقتصادی و تجار برای سفر به ایران از سفارت کشورمان در سئول ویزا دریافت کرده‌اند.

به گفته کره‌ای‌ها این اولین‌بار است که چنین هیاتی پرتعداد رئیس‌جمهور این کشور را در یک سفر خارجی همراهی می‌کند و همین امر این سفر را به نوعی خاص و منحصر به فرد کرده است.

سفر «پارک گئون های» به تهران اولین سفر یک مقام عالی‌رتبه کره جنوبی به ایران پس از انقلاب است.

دولت با همه توان و قدرت، پشتیبان کارگران است

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در مراسم روز جهانی کارگر، با تبریک و تهنیت آن به همه کارگران کشور، گفت: راه برای سرمایه‌گذاری خارجی و افزایش تولید، در دوره پسابرجام گشوده شده و امروز نیازمند کار و تولید هستیم و این دو بدون سرمایه و تکنولوژی امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به این‌که «شرکت پرافتخاری به نام مپنا بدون سرمایه گذاری و اقتصاد دانش بنیان، ایجاد نمی‌شد»، خاطرنشان کرد: اگر امروز کارگران، مهندسین و مدیران مپنا به عظمت شرکت خود افتخار می‌کنند، بخاطر کار، تلاش، علم و سرمایه‌گذاری در این بخش است و اگر مپنا به عنوان غرور ملی محسوب می‌شود بخاطر این است که در یک رقابت آزاد حضور پیدا کرده است.

وی با بیان این‌که «یک بنگاه اقتصادی بدون رقابت با جهان و قدرت‌های اقتصادی نمی‌تواند موفق و با دوام باشد»، اظهار کرد: امروز مپنا، شرکت‌های عظیم و بزرگی مثل میتسوبیشی و هیتاچی را کنار گذاشته و در حال رقابت با شرکتهایی همانند GE و زیمنس است و این یک رقابت و فعالیت دانش بنیان محسوب می‌شود.

رییس‌جمهور گفت: ملت ایران به برق و قطاری افتخار می‌کند که نیروگاه و لوکوموتیوهای آن توسط کارگران ایرانی ساخته شده باشد.

وی با اشاره به این‌که «امروز بنگاه‌های اقتصادی کشورمان در سطح جهانی در حال رقابت با رقبای خود هستند»، اظهارداشت: شرکت های ایرانی باید قدرت و توان رقابت خود را در مقابل شرکتهای بزرگ جهانی ارتقاء دهند و اگر می‌خواهیم که از لحاظ اقتصادی درآمد و ثروت خود را افزایش داده و در کنار آن وضع کارگران بهبود یابد، باید به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم.

رییس‌جمهور افزود: اگر نتوانیم با دنیا رقابت کنیم، نخواهیم توانست بازار صادراتی منطقه و جهان را از آن خود کنیم و اگر نتوانستیم بازار صادراتی را در اختیار بگیریم، نمی‌توانیم سطح تولید خود را از لحاظ کمی و کیفی افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه طی 40 سال گذشته توان اقتصادی کشورمان پاسخگوی میزان متقاضیان کار نبوده است، خاطر نشان کرد: در طول این سال‌ها همواره آمار متقاضیان کار بالا و توان اقتصادی برای جذب کارگر ساده و حتی متخصصان فراهم نبوده و این باعث یک ناامنی در بخش اشتغال شده که برای رفع آن، باید زمینه را برای اشتغال بیشتر فراهم کرد که به تبع آن ، جایگاه و شأن کارگر نیز ارتقاء می یابد.

رییس‌ جمهوری اضافه کرد: همانگونه که در اقتصاد باید رقابت وجود داشته باشد، باید شرایطی فراهم شود که کارگران نیز برای انتخاب شغلی در شأن خود، قدرت انتخاب داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه باید مردم به آینده کشور امیدوار بوده و آینده اقتصاد، روشن بوده و تورم در مسیر کاهنده در جریان باشد، اظهارداشت: باید شرایطی در کشور فراهم شود تا کسانی که به دنبال سرمایه‌گذاری هستند آینده روشنی را پیش روی خود مشاهده کنند و آرامش اقتصاد به آن است که تورم در سطح قابل قبولی باشد.

رییس‌ جمهوری با اظهار خوشحالی از اینکه در دولت تدبیر و امید حقوق کارگران و کارمندان از نرخ تورم بالاتر بوده است، گفت: ایجاد چنین شرایطی گام بسیار مهمی بود که دولت یازدهم برداشته است.

برنامه جامع اقدام ملی در همکاری دولت و مجلس دهم تجلی می یابد

حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت وگو با خبرنگار دولت خبرگزاری شبستان ضمن ابراز خرسندی از کسب اکثریت آرای منتخبین مجلس دهم توسط اعتدالگرایان گفت: تصور می کنم قابلیت مجلس دهم و دولت در این دوره به نحوی از تعامل متقابل قوا با تکیه بر عقلانیت و به دور از احساسات تعبیر شود.

آشنا افزود: تصور می کنم برنامه جامع اقدام ملی در همکاری دولت و مجلس دهم تجلی یابد و قوای سه گانه تعاملی عاقلانه تر در این دوره با هم داشته باشند.

تکلیف ۳ حوزه انتخابیه همچنان نا مشخص ماند

محمد حسین مقیمی در نشست خبری خود در محل ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه دور دوم انتخابات در 55 حوزه و 21 استان برگزار شد،‌ اظهار کرد: 136 نفر برای 68 کرسی باقی مانده به رقابت پرداختند و تبلیغات نیز از دو اردیبهشت تا 9 اردیبهشت به مدت یک هفته ادامه داشت.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: انتخابات در روز جمعه تا ساعت 18 ادامه یافت و دو بار با اجازه وزیر کشور تمدید شد و بعد از آن تمدید زمان انتخابات به استانداری تفویض شد و در نهایت ساعت 22 کار حوزه ها به پایان رسید و بلافاصله شمارش آرا آغاز شد و از ساعت یک بامداد روز شنبه هم نتایج مشخص شد و ما آن را اعلام کردیم.

به گفته مقیمی در دور دوم انتخابات 4 زن و 64 مرد انتخاب شدند که کمترین سن آن‌ها 32 و بیشترین سن آن‌ها 66 سال است و پنج نفر هم از اهل سنت انتخاب شدند.

مقیمی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به نحوه شکل گیری ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: رعایت حق الناس و اجرای قانون و رعایت بی‌طرفی سه اصل مورد توجه ما بود که در تمام جلسات خود از فرمانداران و بخشداران و استانداران خواستیم تا به این موارد توجه کنند. ما از فرمانداران دو بار آزمون گرفتیم تا از تسلط آن‌ها بر قانون انتخابات مطمئن شویم.

معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه با اشاره به همکاری وزارت کشور و شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات گفت: ما با شورای نگهبان جلسات مستمری داشتیم و به جز مورد برگزاری انتخابات الکترونیکی در سایر مسائل به جمع بندی رسیدیم و مشکلی با شورای نگهبان نداشتیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه در این دور از انتخابات تقریبا تمام احزاب و گروه‌های سیاسی حضور چشمگیری در انتخابات داشتند و تبلیغات خودرا در یک فضای آرام انجام دادند، خاطر نشان کرد: همه گروه‌ها توانستند جلسات متعددی را برگزار کرده و برنامه‌های خود را تبلیغ کنند. اکنون در بین منتخبین مردم در مجلس همه گروه‌ها و احزاب شناسنامه دار نماینده دارند. ما خانه احزاب را نیز بازگشایی کردیم و فضا را برای حضور احزاب مهیا کردیم به گونه‌ای که هیچ تشکل شناسنامه داری نمی‌تواند ادعا کند که نتوانسته برنامه‌های خود را در ایام انتخابات اجرا کند.

مقیمی درباره اظهارات حداد عادل درباره دخالت دولت در انتخابات نیز خاطر نشان کرد: وزیر کشور از ما خواستند که مجریان انتخابات بی طرفی خود را حفظ کنند. حتی وزیر کشور از مسئولان اجرایی که می خواستند در انتخابات شرکت کنند درخواست کرد که زودتر استعفای خود را اعلام کنند. طبق قانون فقط هیأت‌های اجرایِی، نظارت و نیروهای مسلح نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند و جز آن‌ها، کارمندان دولتی می‌توانند برای داوطلبان تبلیغ کنند اما این کار را باید در ساعات غیراداری انجام داده و نباید از امکانات دولتی یا نام حقوقی خود استفاده کنند که این موارد در طول انتخابات رعایت شد و این‌گونه فعالیت هم به معنای دخالت دولتی در انتخابات نیست.

وی با اشاره به وضعیت امنیتی کشور در دوران انتخابات گفت: علیرغم تهدیداتی که انجام می‌شد به دلیل حضور به موقع نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی، امنیت بسیار خوبی داشتیم. تامین نظم حوزه‌ها هم به عهده نیروی انتظامی بود که در برخی موارد سپاه و بسیج هم به آن‌ها کمک می‌کرد به جز دو سه برخورد جزئی ما انتخابات بدون چالشی داشتیم که آن دو سه مورد هم به خوبی مدیریت شد.

رئیس ستاد انتخابات کشور در ادامه با بیان اینکه برای هر کرسی مجلس 20 نفر با هم رقابت کردند که این امر نشانه علاقه مردم به مشارکت در سرنوشت خود است، افزود: در دور اول حدود یک میلیون نفر و دور دوم حدود 330 هزار نفر اجرای انتخابات را بر عهده داشتند. در دور اول هم 65 هزار بازرس وزارت کشور وجود داشت.

مقیمی در ادامه گفت:‌ بعد از اعلام نتایج انتخابات ما هیچ موضوع خاصی نداشتیم و همه قوانین و نظم را رعایت کردند که این اتفاق امروز هم رخ داد.

به گفته مقیمی در دور اول مشارکت 62 درصد بود و در دور دوم هم حدود 59 درصد از کسانی که در دور اول رای دادند در انتخابات شرکت کردند.

رئیس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به پرسشی در مورد میزان تخلفات انتخاباتی اظهار کرد: همه نوع تخلف انتخاباتی وجود دارد اما مهم اثرگذاری این انتخابات هستند و کسانی که در مظان اتهام هستند احضار می‌شود و اگر جرم آن‌ها ثابت شود طبق مقررات با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی درباره جابجایی استانداران و فرمانداران به خاطر برگزاری انتخابات گفت: ما از همه مجریان انتخابات تشکر می‌کنیم زیرا در همه 207 حوزه هیچ مشکل امنیتی و اجرایی نداشتیم و شورای نگهبان نتیجه همه حوزه‌ها را تایید کرد. بنابراین وقتی انتخابات خوب برگزار می‌شود دلیلی ندارد کسی به خاطر انتخابات جابجا شود ولی اگر کسی نتواند سایر مسئولیت‌های خود را انجام دهد، تصمیم دیگری گرفته می شود.

مقیمی درپایان عملکرد اکثر بخشداران و فرمانداران در انتخابات را بسیار خوب ارزیابی کرد.

به گزارش شبستان، دقایقی پس از اظهار نظر رئیس ستاد انتخابات کشور، نتایج حوزه های انتخابیه میاندوآب، شاهین دژ و شیراز هم مشخص شد تا فقط بماند نتیجه نهایی حوزه انتخابیه ممسنی.

روحاني: ايران آماده توسعه همكاري ها با اتحاديه اروپا است

حسن روحاني روز شنبه در ديدار خانم كريستين دوفرين رييس مجلس سناي بلژيك با تاكيد بر نقش مجالس در توسعه و تعميق روابط كشورها به نقش مثبت اتحاديه اروپا در توافق هسته اي افزود: توافق هسته اي، آغاز و نه پايان راه است و پايه هاي آن تنها با اجراي به موقع و دقيق توافق ها و تعهدات، مستحكم تر خواهد شد.

وي با بيان اين كه مجموعه مسايل جهاني نشان مي دهد بدون همفكري، رايزني و هماهنگي كشورها نمي توانيم به اهداف مشترك دست يابيم، خاطرنشان كرد: اين توافق همچنين نشان داد كه مي توان مسايل و مشكلات پيچيده جهاني را از طريق گفت و گو و مذاكره حل و فصل كرد و بايد از اين الگو و مدل، براي حل و فصل ديگر مشكلات منطقه و جهان استفاده كرد.

رييس جمهوري در مورد روابط دوجانبه گفت: ايران و بلژيك امكانات گسترده اي براي تقويت همكاري ها دارند كه بايد در فرصت پسابرجام از اين امكانات براي افزايش همكاري هاي اقتصادي و تجاري بهره گرفت.

روحاني با تاكيد بر اين كه مانعي براي توسعه روابط اقتصادي تهران – بروكسل وجود ندارد، افزود: دو كشور مي توانند فعاليت هاي اقتصادي مشتركي را براي كل منطقه پايه‌ريزي كنند.

وي به حضور هيات هاي بزرگ تجاري جهان از جمله كشورهاي اروپايي در تهران و انعقاد توافق ها و تفاهمات گسترده با آنها اشاره كرد و اظهارداشت: تهران از حضور سرمايه‌گذاران و كارآفرينان دولتي و بخش خصوصي بلژيك نيز براي همكاري در فضاي پسابرجام ، استقبال مي كند.

رييس جمهوري در ادامه به موضوع تروريسم به عنوان يك معضل بزرگ جهاني پرداخت و با تبيين ريشه هاي آن اظهارداشت: در كنار ريشه هاي اقتصادي و فرهنگي تروريسم همانند فقر و جهل، تبعيض؛ نااميدي جوانان از آينده و اعتراض آنان به دخالت هاي قدرت‌ها در كشورهايشان نيز از ريشه هاي اساسي تروريسم است.

روحاني با تاكيد براين كه « توسعه نامتعادل و نابرابري درجهان عاملي براي اعتراض جوانان است»، تصريح كرد: يكي از ريشه هاي تروريسم نااميدي است و اينكه عده اي احساس تبعيض مي كنند و نظم و قوانين موجود را براي حل و فصل مشكلاتشان كارساز نمي دانند.

روحاني، حملات نظامي و بمباران را راه حل اساسي مبارزه با تروريسم ندانست و گفت: براي مبارزه با تروريسم بايد از همه امكانات جهت رفع ريشه هاي اين پديده شوم استفاده كرد.

رييس جمهوري به برخورد ديرهنگام اتحاديه اروپا با پديده تروريسم اشاره كرد و يادآور شد: متاسفانه در سال هايي كه تروريسم دامنگير مردم افغانستان، عراق وسوريه شد، اروپا تا حدي بي تفاوت ماند و زماني وارد عرصه مبارزه با اين پديده شوم شد كه شعله هاي آن به اروپا رسيد.

روحاني تروريسم را يك خطر بزرگ براي همه جهان دانست و اظهارداشت: با تروريسم در هر جا و با هر شعاري بايد مبارزه كرد و نبايد تروريست ها را براي منافع كوتاه مدت، به تروريست هاي خوب و بد تقسيم كرد.

رييس جمهوري گفت: ما در سال هاي اوليه انقلاب اسلامي با تروريست هايي مواجه بوديم كه مقامها و مردم كشور ما را وحشيانه به شهادت رساندند و متاسفانه هم اكنون همين تروريست ها در اروپا آزادانه زندگي و فعاليت مي كنند.

روحاني همچنين به مواردي از استفاده تروريست ها از مواد شيميايي اشاره كرد و گفت: دستيابي تروريست ها به تسليحات شيميايي بسيار وحشتناك است و جمهوري اسلامي ايران به عنوان يكي از قربانيان حملات شيميايي، اين خطر را كاملا درك مي كند، چرا كه هزاران مصدومان شيميايي ما همچنان از عوارض مصدوميت رنج مي برند.

روحاني با بيان اين كه «بايد از همه توان براي ريشه كن كردن تروريسم در سراسر جهان استفاده كنيم»، گفت: بايد منابع درآمد و كانال هاي انتقال تسليحات به تروريست ها را قطع و مسدود كنيم و اجازه ندهيم همچنان تروريست ها نفت و آثار باستاني عراق و سوريه را غارت و در بازارهاي مشخص و به سادگي به فروش برسانند.

رييس مجلس سنا بلژيك نيز در اين ديدار تاكيد كرد كه «خواستار فصل جديدي در روابط ايران و بلژيك هستيم و بروكسل آماده همكاري باتهران در همه حوزه هاي مورد علاقه است.»

«كريستين دوفرين» با قدرداني از مواضع تهران در مبارزه با تروريسم و تاكيد بر اينكه كشورش آماده بهره گيري از تجربيات ايران در اين عرصه است ، گفت: ايران عامل ثبات در منطقه است و مي تواند در روند مبارزه با تروريسم نقش مهمي ايفا كند و بروكسل در اين ارتباط در كنار تهران است.

وي همچنين بار ديگر از دكتر روحاني براي سفر به بروكسل به طور رسمي دعوت كرد.

میزان مشارکت ۵۹ درصدی در دور دوم انتخابات نسبت به مرحله اول

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور ظهر امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون نتایج انتخابات در 51 حوزه از 55 حوزه اعلام شده است و 4 حوزه دیگر نیز در حال انجام تشریفات قانونی و اداری هستند و به محض انجام این تشریفات نتایج در این 4 حوزه نیز اعلام می شود.

وی اظهار کرد: در 55 حوزه 47 درصد خانمها و 53 درصد اقایان مشارکت داشته اند و میزان مشارکت نسبت به دور اول 59 درصد بوده است و در مقایسه با مرحله دوم مجلس نهم 3 درصد رشد داشته است که این رشد قابل تقدیر و تحسین است.

وی اضافه کرد: از تعداد 68 منتخبی که به مجلس دهم راه یافته اند 4 نفر خانم و 64 نفر آقا هستند و میانگین سن 46 تا 50 سال 17 نفر و میانگین 63 تا 65 ، 4 نفر منتخبینی هستند که به مجلس راه یافته اند.

اسامی راه یافتگان به مجلس دهم در مرحله دوم

ستاد انتخابات کشور‌ پس از پایان رای گیری در ۵۵ حوزه انتخابیه در مرحله دوم انتخابات مجلس دهم بلافاصله کار شمارش آرا را آغاز کرده و با اطلاعیه هایی که منتشر می کند به اطلاع مردم می رساند که در این مرحله چه کسانی توانسته اند به مجلس دهم شورای اسلامی راه یابند.

بنابراین گزارش، ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه شماره 121 اعلام کرد: در حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد، آقای منصور مرادی با کسب 28138 رای از مجموع 51045 آرای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

بر اساس اطلاعیه شماره 122 انتخابات کشور، در حوزه انتخابیه پارس‌آباد و بیله سوار، شکور پورحسین شقلان با کسب 52731 رای از مجموع 101306 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

همچنین در حوزه انتخابیه بروجن، خانم خدیجه ربیعی فرادنبه با کسب 22275 رای از مجموع 41253 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه سنقر نیز سید جواد حسینی کیا با کسب 14785 رای از مجموع 27491 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در اطلاعیه شماره 123 ستاد انتخابات کشور آمده است: در حوزه انتخابیه دهلران، دره‌شهر، آبدانان و بدره آقای شادمهر کاظم‌زاده با کسب 51604 رای از مجموع 89742 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه ملایر، آقای احد آزادی‌خواه با کسب 34313 رای از مجموع 67867 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه شهرضا و دهاقان، خانم سمیه محمودی با کسب 28905 رای از مجموع 50493 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه مسجد سلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا، آقای علی عسگر ظاهری عبده‌وند با کسب 45522 رای از مجموع 82193 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه آبادان، آقای غلامرضا شرفی با کسب 21100 رای از مجموع 40726 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه سلماس، آقای شهروز برزگر کلشانی با کسب 39809 رای از مجموع 71874 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

بر اساس اطلاعیه شماره 124 ستاد انتخابات کشور، در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه، آقای قاسم میرزایی نیکو با کسب 20659 رای از مجموع 36527 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه مرند و جلفا، آقای محمد حسن‌نژاد با کسب 60055 رای از مجموع 119420 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم، و بهاباد، آقای محمدرضا صباغیان بافقی با کسب 42159 رای از مجموع 73223 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه شازند، آقای علی ابراهیمی با کسب 23536 رای از مجموع 43885 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی و سیروان، آقای جلال میرزایی با کسب 62231 رای و سلام امینی با کسب 61338 رای از مجموع 165289 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافتند.

در حوزه انتخابیه کرمانشاه، آقای احمد صفری با کسب 74304 رای از مجموع 124858 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

بر اساس اطلاعیه شماره 125 ستاد انتخابات کشور، در حوزه انتخابیه رباط‌کریم و بهارستان، آقای حسن نوروزی با کسب 54521 رای از مجموع 89869 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی، آقای سید علی ادیانی با کسب 51222 رای از مجموع 100120 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه بهبهان و آغاجاری، آقای حبیب‌الله کشت زر با کسب 44393 رای از مجموع 82966 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بخش جولکی آقای علی گلمرادی با کسب 60133 رای از مجموع 104950 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه شبستر، خانم معصومه آقاپور علیشاهی با کسب 24952 رای از مجموع 39754 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

بر اساس اطلاعیه شماره 126 ستاد انتخابات کشور، در حوزه انتخابیه شهریار، قدس و ملارد، آقای محمد محمودی شاه با کسب 81826 رای از مجموع 133871 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه بندرلنگه و بستک و پارسیان، آقای خالد زمزم نژاد با کسب 60759 رای از مجموع 99536 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه رزن، حسن لطفی با کسب 25324 رای از مجموع 48462 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه، محمد عزیزی با کسب 37693 رای از مجموع 73002 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه رودبار، منوچهر جمالی سوسفی با کسب 28370 رای از مجموع 49676 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

اطلاعیه شماره 127 ستاد انتخابات کشور، در حوزه انتخابیه درود و ازنا، مجید کیان‌پور با کسب 45555 رای از مجموع 89244 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه زنجان و طارم، علی وقف‌چی با کسب 60814 رای و فریدون احمدی با کسب 44303 رای از مجموع 115574 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافتند.

در حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر، محمد علی حسین‌زاده با کسب 50980 رای از مجموع 90548 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران، سید احسن علوی با کسب 43499 رای از مجموع 79872 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه کردکوی، ترکمن، بندرگز و کمیشان، رامین نورقلی‌پور با کسب 69480 رای از مجموع 104459 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

بر اساس اطلاعیه شماره 128 ستاد انتخابات کشور، در حوزه انتخابیه سراب، یوسف داودی با کسب 31158 رای از مجموع 54056 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه اردبیل، نمین، نیر و سرعین، محمد فیضی زنگیر با کسب 76145 رای از مجموع 136810 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه ایذه و باغملک، هدایت‌الله خادمی با کسب 72738 رای از مجموع 131419 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه اهر و هریس، بیت‌الله عبداللهی با کسب 32585 رای از مجموع 63595 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه، محمدرضا منصوری با کسب 36264 رای از مجموع 68226 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیش، با کسب 74329 رای از مجموع 142326 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

بر اساس اطلاعیه شماره 129 ستاد انتخابات کشور، در حوزه انتخابیه اراک، کمیجان، و خنداب، سید مهدی مقدسی با کسب 88094 رای از مجموع 140602 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه خدابنده، احمد بیگدلی با کسب 39081 رای از مجموع 73371 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در اطلاعیه شماره 130 ستاد انتخابات کشور آمده است: در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و دوره، محمد بیرانوندی با کسب 75008 رای و محمدرضا ملکشاهی راد با کسب 63710 رای از مجموع 177195 رای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در اطلاعیه شماره 13۱ ستاد انتخابات کشور آمده است: 1- در حوزه انتخابیه نی ریز و استهبان اصغر مسعودی با کسب 34381 رای از مجموع 68609 آرای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

2- در حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کوهرنگ، کیار و دهستان دستگرد علی کاظمی بابا حیدری با کسب 51588 رای از مجموع 80367 آرای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

3- در حوزه‌ی انتخابیه ارومیه سید هادی بهادری با کسب 220097 رای و روح الله حضرت پور طلائیه با کسب 209705 رای از مجموع 354108 آرای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

در اطلاعیه شماره 132 ستاد انتخابات کشور در این باره آمده است: در حوزه انتخابیه سمیرم آقای اصغر سلیمی با کسب 16357 رأی از مجموع 28737 آرای صحیح مأخوذه به مجلس راه یافت.

بر اساس اطلاعیه شماره 133 ستاد انتخابات کشور، در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو خانم زهرا ساعی با کسب 134131 رأی، محمدحسین فرهنگی با کسب 116738 رای، شهاب‌الدین بی‌مقدار با کسب 112345 رای و علیرضا منادی سفیدان با کسب 109149 رای از مجموع 313643 رای صحیح مأخوذه به مجلس راه یافتند.

در حوزه انتخابیه تربت حیدریه و مه‌ولات و زاوه، سعید باستانی با کسب 66737 رای از مجموع 107643 آرای صحیح مأخوذه به مجلس راه یافت.

بر اساس اطلاعیه شماره 134 ستاد انتخابات کشور، در حوزه انتخابیه اهواز و باوی حمیدیه و کارون آقایان جواد کاظم نسب با کسب 125198 رای و علی ساری با کسب 113351 رای و همایون یوسفی با کسب 112888 رای از مجموع 259390 آرای صحیح مأخوذه به مجلس راه یافتند.

در حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا آقایان نبی هزار جریبی با کسب 78001 رای و نورمحمد تربتی نژاد با کسب 75323 رأی از مجموع 168057 آرای صحیح مأخوذه به مجلس راه یافتند.

براساس اطلاعیه شماره 135 ستاد انتخابات کشوردر حوزه انتخابیه بروجرد عباس گودرزی با کسب 47156 رای و علاء الدین بروجردی با کسب 41330 رای از مجموع 103829 آرای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافتند.

بر اساس اطلاعیه شماره 136 ستاد انتخابات کشور، در حوزه انتخابیه داراب و زرین دشت، رضا انصاری با کسب 62291 رای از مجموع 116629 رای صحیح مأخوذه به مجلس راه یافت.

در حوزه انتخابیه بابل، حسین نیاز آذری با کسب 63209 رای از مجموع 123752 آرای صحیح مأخوذه به مجلس راه یافت.

بر اساس اطلاعیه شماره 137 ستاد انتخابات کشور، در حوزه انتخابیه رشت آقایان جبار کوچکی‌نژاد با کسب 54316 رای و محمدصادق حسنی جوریابی با کسب 50406 رای از مجموع 127516 آرای صحیح مأخوذه به مجلس راه یافتند.

ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه‌ای اسامی منتخبان حوزه انتخابیه میاندواب و شاهین دژ و تکاب و شیراز را در دور دوم انتخابات مجلس دهم را اعلام کرد.

در حوزه انتخابیه میاندواب و شاهین دژ و تکاب همایون هاشمی با کسب 61555 رای و جهانبخش محبی نیا با کسب 61177 رای از مجموع 176550 آرای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافتند.

در حوزه انتخابیه شیراز نیز علی اکبری با کسب 98822 رای از مجموع 170799 آرای صحیح ماخوذه به مجلس راه یافت.

گفتنی است طبق اعلام رئیس ستاد انتخابات کشور نتیجه حوزه انتخابیه ممسنی استان فارس به دلیل مشکلات به وجود آمده پس از دریافت صورت جلسه به صورت نهایی اعلام خواهد شد.

به دنبال کاهش فاصله حقوق معلمان با دیگر کارمندان هستیم

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه دیدار جمعی از معلمان منتخب با وی که در سالن اجتماعات مدرسه دارالفنون برگزار شد با تاکید بر اینکه توصیه های امروز (دوشنبه) مقام معظم رهبری به مسئولان آموزش و پروش را دنبال خواهیم کرد، افزود: فاصله حقوقی همکاران فرهنگی بیش از 60 سال است که شکل گرفته و دولت یازدهم در بازه زمانی معقول و اقدامات خوبی که دارد سعی بر کاهش آن دارد.

وی افزود: کشور در وضعیت خوب اقتصادی بسر نمی برد هر چند پیشرفت هایی را شاهد بودیم اما باز نیازمند به گذشت زمان است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره دیدار فرهنگیان با مقام معظم رهبری و بیانات ایشان مبنی بر استفاده از تنوع آموزش های زبان در آموزش و پرورش گفت: در خصوص تنوع آموزش های زبان های خارجی هیچ منعی در قوانین آموزش و پرورش وجود ندارد حتی آموزش غیر از زبان انگلیسی نیز در پیش و پس از انقلاب اسلامی نیز وجود داشته است.

فانی اظهار کرد: توصیه های مقام معظم رهبری را در آموزش و پرورش دنبال می کنیم و تنوع را در آموزش های زبان خارجی استفاده خواهیم کرد و تجربه 60 ساله در آموزش و پرورش نشان داده استقبال از آموزش سایر زبان ها کمتر است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه مقام معظم رهبری به مشارکت سایر دستگاه ها برای تقویت دانشگاه فرهنگیان تاکید دارد، افزود: افزایش مشارکت سایر دستگاه ها در آموزش و پرورش به ارتقای نظام تعلیم و تربیت کشور کمک می کند و از منابع آموزش و پرورش و امکانات سایر دستگاه ها برای تقویت دانشگاه فرهنگیان استفاده خواهد شد و خود را بی نیاز از کمک سایر دستگاه ها نمی دانیم.

فانی درباره حکم ریاست دانشگاه فرهنگیان نیز گفت: وزارت علوم تحقیقات و فناوری با حکم ریاست «مهرمحمدی» بر دانشگاه فرهنگیان موافق است اما تبدیل وضعیت سرپرستی به ریاست در دستور کار کمیته منتخب شورای انقلاب فرهنگی قرار دارد.

وی درباره توسعه مدارس هیات امنایی گفت: این مدارس دولتی اند و مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش را دارند البته هر مدرسه ای نمی تواند به هیات امنایی تبدیل شود بلکه باید چارچوب و قوانینی را طی کند. این مدارس از مشارکت مردم برای ارائه فعالیت های فوق برنامه است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار