کد خبر: ۲۲۶۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲ 08 May 2016


آئين تجليل از يك هزار و 500 معلم منتخب استان البرز روز چهارشنبه با حضور مسئولان كشوري، استاني ، خانواده معظم شهدا در تالار شهيدان نژاد فلاح كرج برگزار شد.

به گزارش ايرنا، برنامه تجليل از نواحي چهار گانه آموزش و پرورش كرج به همت شهرداري و اعضاي شوراي اسلامي شهر كرج و همچنين شهرداري ها ، شوراهاي اسلامي و فرمانداري ها به مناسبت هفته گراميداشت مقام معلم و سالروز معلم شهيد استاد مرتضي مطهري در استان البرز برگزار شد.

در اين آئين دانش آموزان مدارس در مراسم استاني و منطقه اي در وصف معلمان سرود اي معلم شهيد را همخواني كردند و با اجراي دكلمه و مقاله از ايثار و تلاش دلسوزانه معلمان در كلاس هاي درس سخن گفتند.

در اين آئين دانش آموزان دختر و پسر عضو تشكلات دانش آموزي البرز با احترام تشكيلاتي و اهداء گل از معلمان منتخب استاني و آموزشگاهي استقبال كردند.

مدير كل آموزش و پرورش البرز روز چهارشنبه در آئين تجليل از معلمان منتخب گفت: براي دومين سال است كه به همت شوراي اسلامي شهر و شهراري كرج برنامه منسجم و هماهنگ نكوهداشت معلم در كرج مركز البرز برگزار مي شود تا بار ديگر نقش و جايگاه معلم براي عموم مورد بازبيني قرار گيرد.

خسرو ساكي افزود: نقش و جايگاه معلم در همه جوامع و مذاهب به ويژه در دين مقدس الام روشن است كه به همين دليل براي قدر داني از تلاش اين عزيزان بايد درنگ نكنيم.

وي بيان كرد: امسال روش انتخاب معلم نمونه در مدارس نسبت به سال هاي گذشته متفاوت شده است به همين دليل خود معلمان بر اساس شاخص هاي انتخاب معلم در مدارس اقدام به معرفي معلمان منتخب هر آموزشگاه به اداره هاي آموزش و پرورش و سپس استان كردند.

وب با اشاره به تقديم 4 هزار معلم و 36 هزار دانش آموز شهيد از مجموعه معلمان و دانش آموزان در طول هشت سال دفاع مقدس اظهار كرد: معلمان امروز پيرو مكتب ايثار و شهادنند و در راه حفظ ارزش ها و آرمان هاي شهدا يك قدم در برابر دشمن عقب نشيني نمي كنند.

مدير كل آموزش و پرورش البرز گفت: جامعه با آگاهي بيشتر از اهميت حرفه در جامعه با نقش و وظايف اين شغل مقدس آشنا مي شود و قدر دان زحمات معلمان در كلاس هاي درس پرجمعيت اين استان مي شوند.

وي در ادامه به فرمايش هايي از پيامبر اكرم (ص) ، امام راحل ، رهبر معظم انقلاب اسلامي ، رئيس جمهوري ايران و شهداي گرانقدر در خصوص مقام و جايگاه معلم در كشور اشاره كرد و بيان كرد: معلمين مسووليت تربيت نسل را برعهده دارد كه در اين راه ثابت كرده است با ايمان ، اخلاص ، عشق و انديشه گام بر مي دارد.

مدير كل آموزش و پرورش گفت: معلمان در جامعه مسووليت تربيت فرزندان ايران زمين را بر عهده دارند كه تا كنون ثابت كره اند رهرو مكتب اسلام ، امام و شهدا و ولايت هستند.

ساكي گفت: آموزش و پرورش البرز نياز به حمايت همه مسوولات دارد تا با همت بي نظيري كه در بين معلمان وجود دارد راه توسعه ، استقلال و تلاش كشور هموار تر گردد.

در اين آئين نائب رئيس شوراي اسلامي شهر كرج نيز گفت: 4 نفر از مجموع 21 عضو شهر كرج را اعضاي فرهنگي تشكيل مي دهد كه در طول سه سال گذشته توجه خاصي به مسائل آموزش و پرورش داشته اند.

محمد علي بخشي افزود: امسال براي اجراي طرح هاي توسعه اي از جمله تجهيز نمازخانه ، كتابخانه ، بهسازي سرويس ها ي بهداشتي مدارس و شاداب سازي فضاي مدارس 10 ميليارد و 800 ميليون ريال از محل بودجه شوراي اسلامي شهر كرج براي نواحي 4 گانه آموزش و پرورش كرج در نظر گرفته شده است.

وي بيان كرد: دانش آموزان و معلمان در مدارس الگويي چون معلمان و دانش آموزان شهيد دارتد كه اميدورايم با ادامه راه اين عزيران در سنگر علم و دانش به توفيقات ارزشمندي براي رشد و تعالي كشور دست پيدا كنيم.

در اين آئين از آقاي صالح اطهري فر بعنوان معلم نمونه استاني - كشوري كه قاري بين المللي قرآن كريم و معلم مدرسه شهيد باهنر آموزش و پرورش ناحيه 3 مي باشد لوح تقدير و كارت هديه اهداء شد.

در اين مراسم به 1500 معلم منتخب استاني ، منطقه اي و آموزشگاهي البرز با اهداء گل ، لوح تقدير و كارت هديه تجليل بعمل آمد.

البرز 420 هزار دانش آموز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار