آیا اظهارات تهیه کننده «اکسیر» مبنی بر اینکه آن شخص بازیگر و هنرور بوده را باور می‌کنید یا این اظهارات را نیز یک دروغگویی برای عبور از بحران می‌دانید؟ اگر این رفتار را تحقیرآمیز می‌دانید، چه رفتاری را با فرزاد حسنی پیشنهاد می‌کنید؟ یک عذرخواهی رسمی؟ توبیخ فرزاد حسنی؟ برکناری فرزاد حسنی به عنوان مجری؟ برکناری مجری و کارگردان و توبیخ ناظر پخش؟ اگر به جای این مرد شریف بودید، در ان لحظات چه واکنشی نشان می‌دادید؟
کد خبر: ۲۲۶۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷ 08 May 2016
رفتار تحقیرآمیز فرزاد حسنی مجری تلویزیون در یک برنامه ضبط شده تلویزیونی با طیف وسیعی از واکنش‌ها روبرو شده است؛ واکنش‌هایی که می‌تواند با یک عذرخواهی این مجری فروکش کند یا استمرار داشته باشد و مانع از تکرار چنین وقایع تلخی شود.

به گزارش «تابناک»؛ برنامه اکسیر با موضوع پزشکی و سلامت که گرته برداری از برنامه دکتر اُز شبکه فارسی وان است، به تازگی با یک حاشیه تلخ همراه شد. فرزاد حسنی مجری این برنامه در این برنامه یک مرد از میان تماشاگران را برای شرکت در مسابقه انتخاب کرد و برای دقایقی با دست انداختن و تحقیر کلامی و رفتاری‌اش، با شخصیت یک فرد شریفِ عادی بازی کرد؛ فردی شبیه همه پدرهای معمولی ایرانی که خانواده دارند.

با وجود آنکه این برنامه ضبطی بوده و به صورت زنده نیز پخش نشده، متاسفانه نه تنها در ادامه کارگردان از مجری برنامه نخواسته تا رفتارش را اصلاح کند و همین اصلاح در این برنامه گنجانده شود، بلکه حتی این بخش از برنامه که تحقیرآمیز بودنش کاملاً هویداست از برنامه خارج نشده است.

آیا باید از رفتار فرزاد حسنی با یک عذرخواهی گذشت؟

متاسفانه ناظر پخش برنامه نیز خواستار حذف این بخش از برنامه نشده و اکسیر با همین محتوا پخش شد و موج بلند اعتراضات را در فضای مجازی در پی داشت. دور از انتظار نیست که فرزاد حسنی و همچنین کارگردان این برنامه برای خروج از این موج، در برنامه بعدی اکسیر عذرخواهی کنند و حتی آن مرد را دعوت کنند و در یک رفتار تشریفاتی تلاش کنند، این ماجرا را فیصله بدهند.

اگر این برنامه را ندیده‌اید، می‌توانید اکنون در «تابناک» بخش مورد نظر را تماشا کنید اما اگر در جریان ماجرا هستید، می‌توانید با «تابناک» در خوانده می‌شوید امروز همراه شوید و در بحث و تبادل نظر درباره آنچه رخ داده و آنچه باید رخ می‌داد، شرکت کنید و نظر شخصی‌تان را در رابطه با این پرسش‌ها با دیگران در میان بگذارید:

1- آیا رفتار فرزاد حسنی با این مرد ساده و شریف قابل پذیرش است و آنچه رخ داد را یک شوخی تلقی می‌کنید یا این رفتار را تحقیرآمیز می‌دانید؟

2- آیا توجیهات سازندگان برای برای عبور از این بحران نظیر تقطیع برنامه و... برای شما به عنوان یک ناظر بی‌طرف قابل پذیرش است؟ آیا اظهارات تهیه کننده «اکسیر» مبنی بر اینکه آن شخص بازیگر و هنرور بوده را باور می‌کنید یا این اظهارات را نیز یک دروغگویی برای عبور از بحران می‌دانید؟

3- اگر این رفتار را غیرقابل‌پذیر ارزیابی می‌کنید، آیا تنها مقصر را فرزاد حسنی می‌دانید یا سهم کارگردان در عدم ممانعت این رفتار و حتی کمک به طراحی برای این بخش (از جمله طراحی جعبه‌ای که در آن زرشک نوشته شده) را برابر با مجری قلمداد می‌کنید؟

4- اگر این رفتار را تحقیرآمیز می‌دانید، چه رفتاری را با فرزاد حسنی پیشنهاد می‌کنید؟ یک عذرخواهی رسمی؟ توبیخ فرزاد حسنی؟ برکناری فرزاد حسنی به عنوان مجری؟ برکناری مجری و کارگردان و توبیخ ناظر پخش؟

5- به نظر شما چرا تماشاگران با مجری برنامه همراه می‌شوند و به این مرد شریف می‌خندند و بخشی از زنجیره تحقیر می‌شوند و چرا هیچ یک از تماشاگران واکنش اعتراضی نسبت به این رفتار نشان نداد؟

6- اگر به جای این مرد شریف بودید، در ان لحظات چه واکنشی نشان می‌دادید و اگر به جای خانواده آن مرد شریف باشید، اکنون چه احساسی دارید؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار