استاندار قم از آمادگي يك شركت سوييسي براي سرمايه گذاري در زمينه احداث نيروگاه خورشيدي در قم خبر داد.
کد خبر: ۲۲۷۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶ 10 May 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومي استانداري قم، سيد مهدي صادقي روز سه شنبه در حاشيه نشست با مسئولان يك شركت سوييسي متقاضي سرمايه گذاري در قم، آب و هواي خشك و كويري با تابش طولاني مدت خورشيد را از قابليت هاي مناسب استان براي سرمايه گذاري در حوزه احداث نيروگاه خورشيدي برشمرد و افزود: بيشتر مناطق قم ظرفيت بالايي براي سرمايه گذاري در حوزه انرژي خورشيدي دارند.

وي در ادامه سخنان خود ضمن تشريح موقعيت هاي خاص قم در عرصه هاي مختلف ملي و بين المللي افزود: اين شهر پايگاه فقاهت و معنويت و مركز ثقل سياسي و فرهنگي كشور است.

صادقي اضافه كرد: وجود بارگاه ملكوتي حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمكران، بزرگ ترين حوزه علميه جهان اسلام و جامعه المصطفي العالميه به عنوان بزرگترين مدرسه ديني بين المللي و نيز حضور علما و مراجع معظم تقليد، قم را به يكي از قطب هاي مهم ديني و فرهنگي تبديل كرده است.

وي با اشاره به تحصيل هزاران دانشجو و طلبه ديني از 120 كشور خارجي در قم تصريح كرد: اين غناي علمي، در كنار فعاليت صدها موسسه ديني و فرهنگي با كاركردهاي ملي و بين المللي، ويژگي خاصي به قم بخشيده است.

صادقي افزود: اين استان با برخورداري از موقعيت جغرافيايي راهبردي و داشتن زيرساخت‌هاي مناسب اقتصادي و زيربنايي از جمله مناطق مستعد براي سرمايه گذاري و توليد محسوب مي شود.

وي همجواري با پايتخت به عنوان بزرگترين بازار توليد و مصرف كشور، قرار گرفتن در نقطه اتصال 17 استان، برخورداري از شهرك هاي صنعتي فعال و آماده سرمايه گذاري، معادن بسيار غني و متنوع، دشت هاي جذاب كويري، درياچه ها و تالاب ها و مراكز تاريخي و گردشگري را از ديگر مزاياي قم برشمرد و گفت: استان قم ساليانه به طور ميانگين پذيراي 20 ميليون زائر و گردشگر داخلي و سه ميليون توريسم خارجي است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار