کد خبر: ۲۳۱۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳ 17 May 2016


رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز از ساخت یک بیمارستان در این استان توسط متخصصان کره‌ای خبر داد.

حمید درفشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز با وجود داشتن جمعیتی در حدود سه میلیون‌ نفر از امکانات محدودی در بخش درمان و بیمارستانی برخوردار است.

وی افزود: همین امر در سال‌های اخیر موجب شد که بسیاری از بیماران استان البرز برای طی کردن مراحل درمانی مجبور بودند به تهران مراجعه کرده و از امکانات پایتخت استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: در آخرین سفر وزیر بهداشت به استان البرز، این مشکلات به طور دقیق برای ایشان بازگو شد و حتی وزیر بهداشت تاکید داشت که امکانات بیمارستانی و درمانی استان البرز به شدت محدود است.

درفشی تصریح کرد: برای رفع این مشکلات عزم جدی در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه طی سال گذشته توانستیم بخشی از کمبودها را برطرف کنیم.

وی افزود: در این راستا طی سال 94 حدود یک هزار تخت بیمارستانی به امکانات درمانی افزوده شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، امسال یک هزار و 200 تخت دیگر بیمارستانی به ویژه در بخش دیالیز به امکانات و ظرفیت‌های استان البرز افزوده می‌شود.

درفشی بیان کرد: برای تحقق این مهم نیاز است که بخش خصوصی نیز به کمک دولت در بحث ساخت و تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بیاید و بدون همراهی بخش خصوصی نمی‌توانیم به اهداف پیش‌بینی شده دست پیدا کنیم.

وی افزود: به طور قطع ورود بخش خصوصی به این حوزه موجب افزایش کیفیت درمانی و کاهش هزینه‌های می‌گردد و در تلاش هستیم تا زیرساخت‌های لازم برای استقبال بخش خصوصی برای ساخت بیمارستان و مراکز درمانی را فراهم کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اظهار داشت: یکی از اقدامات خوبی که در این حوزه انجام شده است، استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی در ساخت بیمارستان است و به تازگی تفاهم‌نامه ساخت بیمارستان 512 تختی با هیأتی از کشور کره با حضور وزیر بهداشت منعقد شده است.

درفشی گفت: این تفاهم‌نامه بین هیأت کره‌ای و دانشگاه علوم‌ پزشکی استان البرز منقعد گردیده است و به زودی کار ساخت این بیمارستان آغاز خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار