استاندارایلام از کسب 2 سهیمه حضور در المپیک توسط ورزشکاران ایلامی و حضور یک مربی استان در المپیک در تاریخ ورزش این استان خبرداد.
کد خبر: ۲۳۵۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹ 26 May 2016
استاندارایلام از کسب 2 سهیمه حضور در المپیک توسط ورزشکاران ایلامی و حضور یک مربی استان در المپیک در تاریخ ورزش این استان خبرداد.


به گزارش تابناک ایلام؛استاندار ایلام در این آیین گفت: با توجه به اینکه در استان‌های دیگر صنایع و کارخانجات بزرگ وجود دارد و می‌تواند حامی خوبی برای ورزش آن استان باشد نبود حامی مالی در ایلام، ورزش و دیگر بخش‌ها را دچار مشکلات عدیده‌ای کرده است.

وی اظهار کرد: البته طرح ها و پروژه های خوبی در سطح استان در دست اجراست که طی سال جاری و اوایل سال آینده تعدادی از آنها وارد چرخه تولید و فعالیت خواهند شد که می تواند تحرک خاصی در حوزه حامی مالی در ورزش و سایر بخش های استان ایجاد کند.

استاندار ایلام یادآور شد: این استان بعنوان استانی نفت خیز می تواند از نظر کمک های وزارت نفت تا حدودی مشکلات این حوزه را برطرف و با حمایت از تیم های ورزشی و ورزشکاران زمینه شکوفایی ورزش استان را فراهم کند.

مروارید با اشاره به کسب مقام قهرمانی رشته های مختلف از سوی ورزشکاران این استان در عرصه های بین المللی و همچنین فعالیت های اداره کل ورزش و جوانان تاکید کرد: کسب 2 سهیمه حضور در المپیک توسط ورزشکاران و حضور یک مربی استان در المپیک در تاریخ ورزش این استان بی سابقه و برای اولین بار است که امیدواریم در سال های آینده بیشتر هم شود.
وی گفت: دولت تدبیر و امید به اهمیت موضوع ورزش و جوانان و تاثیر آن در جامعه آگاه است و برنامه های مفصلی برای توسعه آن دارد.

مروارید به حمایت از ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی استان نیز اشاره کرد و افزود: باید تلاش کنیم با امکانات و پیگیری بیشتر رشته‌های مربوط به بازی هاب بومی محلی را در میادین کشوری، و بین المللی رواج دهیم.

منتخب مردم ایلام در مجلس دهم نیز در این آیین بر ضرورت تقویت روحیه قهرمانی و پهلوانی در بین ورزشکاران تاکید کرد و گفت: ورزشکاران باید اخلاق و منش پهلوانی و قهرمانی داشته باشند.

سلام امینی با بیان اینکه نبود حامی مالی در این استان جوانان مستعد رشته های ورزشی را با مشکل مواجه کرده است، افزود: در تمام دنیا شرکت های بزرگ از جامعه ورزش و حوزه های مختلف حمایت می کنند ولی در این استان بدلیل نبود صنایع بزرگ حمایتی از ورزش و ورزشکار نمی شود.

وی اضافه کرد: استان ایلام دارای پتانسیل های خاصی در حوزه های نفت - گاز و پتروشیمی است و این انتظار به حقی است که ای صنایع از ورزش استان برای پیشرفت و شکوفا شدن، حمایت کنند.

منتخب مردم ایلام، مهران، ایوان، ملکشاهی، سیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی افزود: هدف اصلی ورزش سلامت و نشاط افراد جامعه است پس نباید ورزش را به عنوان تفریح و بازی قلمداد کرد بلکه یکی از عوامل اصلی پویایی و نشاط جامعه است.

وی گفت: تلاش خواهیم کرد با کمک مدیریت ارشد استان در بحث بودجه حوزه ورزش استان اعتبار بیشتری نسبت به سال های گذشته، جذب کنیم.

در این آیین از 59 ورزشکار قهرمان رشته های مختلف ورزشی که در مسابقات آسیایی، جهانی و بین المللی صاحب مدال شده بودند و همچنین 12 هیات ورزشی برتر استان ایلام با اهدا لوح و هدایایی تجلیل شد.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار