کد خبر: ۲۳۶۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶ 28 May 2016
 به گزارش تابناک یزد،عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: نخستین همایش ملی نظارت کارگاهی در یزد برگزار می شود.

حمید بدیعی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد که به مناسبت نخستین همایش ملی نظارت کارگاهی در استان یزد برگزار شده بود، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌هایی که در جامعه وجود دارد بحث نظارت بر پروژه‌های عمرانی و کیفیت عمرانی است.

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به اینکه تاکنون نظارت وجود داشته است ولی نظارت مستقیم و به صورت کارگاهی انجام نشده، خاطرنشان کرد: قرار بر این است این نظارت کارگاهی در پروژه‌های متوسط رو به بالا عملیاتی شود.

بدیعی با اشاره به اینکه اگر سعی بر آن شود که نظارت کارگاهی در استان یزد عملی شود، به طور قطع در کل کشور می‌تواند عملیاتی شود، تصریح کرد: هرچقدر تعامل بین نظام مهندسی و شهرداری بیشتر شود ما قطعاً از کیفیت بیشتری برخوردار ‌شویم.

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور عنوان کرد: در این مسیر ما همکاری و مشارکت شهرداری یزد و مسئولین و دست‌اندرکارانی که متصدی حوزه ساخت ‌و ساز هستند را خواستاریم.

وی با بیان این مطلب که در صنعت ساختمان بزرگترین مشکل کنونی نداشتن کارگر و تکنسین فنی آموزش ‌دیده است، عنوان کرد: در کشور ما در همه حوزه‌های کاری و من‌جمله در صنعت ساختمان مشکل جدی ما نداشتن کارگر ماهر و آموزش ندیده است.

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور افزود: بیشترین رویکرد ما به سمت آموزش‌های کارگران و بعد هم تکنسین فنی است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های ما سرشار از مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا شده است، گفت: بیشتر خانواده‌ها به سمت مدرک‌گرایی کشیده شده‌اند غافل از اینکه ما در کشورهای پیشرفته بیشترین اشتغال و دستمزد را در قالب کارگر ماهر داریم.

بدیعی با بیان این مطلب که متأسفانه در دانشگاه‌های ما واحدهای درسی به نوعی پیش‌بینی شده که دانشجوها از نظر فنی و کارگاهی اطلاعات بسیار کمی دارند، افزود: نقش سازمان فنی و مهندسی این است که خود به افراد آموزش بدهد و عمر ساختمان‌ها را به کمک افراد آموزش‌دیده افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه سالانه 50 هزار میلیارد تومان را در صنعت ساختمان دور می‌ریزیم، اظهار داشت: اولین اقدام برای کنترل این هزینه‌ها تشکیل شرکت مقیم نظارتی است که امید داریم با توجه به اجرای اصول فنی و توجه به مقررات ملی ساختمانی ما ساختمان‌هایی خواهیم داشت که در مقابل حریق، گازگرفتگی و زلزله  آوار نشوند.

بدیعی با بیان اینکه قرار بر این نیست که ساختمان‌های ما در هنگام بروز حوادث آسیب نبییند، عنوان کرد: ساختمان‌ها آسیب می‌بینند ولی در صورتی که اقدام مناسب صورت گیرد تبدیل به آوار نمی‌شوند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار