کد خبر: ۲۳۸۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷ 01 June 2016
فرماندار نکا گفت:جاده جدیدی در پارک ملی پابند احداث نمی شود.

به گزارش تابناک مازندران، جعفر احمدی، اظهار کرد: طرح بهسازی و مرمت جاده دسترسی و محلی تجرخیل ـ بندبن تا انتهای حوزه استحفاظی نکا به دامغان از پروژه‌های مرمت و بازسازی است که با همکاری بسیج سازندگی در دست اقدام قرار گرفته و هیچ قطعی درختی در دستور کار قرار ندارد.

وی با بیان اینکه احداث این جاده از سال گذشته با مطالعه و بررسی در دستور کار قرار گرفته و عملیات اجرایی آن نیز با حضور بسیج سازندگی اجرایی شده است، تصریح کرد: در برنامه‌ریزی که در سال گذشته برای این منظور انجام شد چهار میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات شهرستانی تخصیص یافته و در حال حاضر در مرحله اجرا قرار دارد.

فرماندار نکا با بیان اینکه ترمیم این جاده در سال گذشته در بازدیدی که با حضور کارشناسان انجام شده بود رسانه‌ای شد، خاطرنشان کرد: این مسئله موضوع جدیدی نیست که در دست اقدام باشد و به هیچ عنوان قصد نداریم که با تخریب جاده و قلع و قمع درختان، جاده جدیدی را برای دسترسی به دامغان ایجاد کنیم.

احمدی گفت: مرمت و بهسازی این جاده از انتهای آخرین روستای حوزه استحفاظی نکا از روستای "بندبن” در بخش هزارجریب به دامغان به طول بیش از ۱۰ کیلومتر است که دنبال می‌شود و ایجاد جاده جدید در این محور نیازمند مصوبه هیأت دولت و تخصیص اعتبارات ملی است که در شرایط فعلی چنین بودجه‌ای در اختیار نیست و نمی‌توان با ۴ میلیارد ریال اعتبار، جاده‌ای جدید ساخت.

وی با بیان اینکه جاده سنتی و محلی نکا به دامغان از سال‌های بسیار دور بوده است و برای تردد افراد بومی منطقه و داد و ستد تجاری مورد استفاده قرار می‌گرفته است، یادآور شد: براساس برنامه‌ریزی و ارائه مستنداتی مبنی بر وجود این جاده از سال‌های بسیار دور در این شهرستان، مبادله موافقت‌نامه از سوی سازمان مدیریت و برنامه­‌ریزی استان انجام شد.

فرماندار نکا خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده و با اختصاص اعتبار مناسب، موضوع ترمیم، بازسازی و بهسازی مسیر اعلام شده در محور تجرخیل ـ بندبن تا انتهای حوزه استحفاظی نکا به دامغان، در دستور کار شهرستان قرار گرفت.

احمدی با اشاره به اینکه در روزهای گذشته برخی رسانه‌ها تیترهایی را با عنوان تخریب پارک ملی پابند هزارجریب منتشر کردند که این موضوع صحت ندارد، تصریح کرد: به هیچ عنوان فرمانداری و مسئولان اجرایی نکا در فکر تخریب جاده و تجاوز به حریم محیط زیست و منابع طبیعی نیستند و ترمیم این جاده با موافقت‌نامه دستگاه‌های اجرایی، عملیاتی شده است.

فرماندار نکا افزود: محور قدیمی و سنتی تجرخیل، بندبن به دامغان یک محور و راه ارتباطی مال‌رو قدیمی در این مسیر بوده است که سال‌های فراوان دامداران، کشاورزان و افراد منطقه بالادست در آن تردد داشتند و اکنون با توجه به آسان کردن این تردد، تنها بهسازی آن در دست اقدام است.

 

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار