در خطبه های نمازجمعه شهرهای خوزستان عنوان شد؛
ائمه جمعه شهرهای خوزستان در خطبه های نمازجمعه این هفته از تجاوز عربستان سعودی به یمن انتقاد و از تصمیم دولت در تعلیق سفرعمره برای دفاع از حرمت زائران حمایت کردند. ائمه جمعه خوزستان همچنین به حمایت رهبرمعظم انقلاب از تیم مذاکره کننده هسته ای اشاره نموده و سخنان ایشان را فصل الخطاب مباحث در این زمینه عنوان نمودند
کد خبر: ۲۴۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰ 17 April 2015

ائمه جمعه شهرهای خوزستان در خطبه های نمازجمعه این هفته از تجاوز عربستان سعودی به یمن انتقاد و از تصمیم دولت در تعلیق سفرعمره برای دفاع از حرمت زائران حمایت کردند. ائمه جمعه خوزستان همچنین به حمایت رهبرمعظم انقلاب از تیم مذاکره کننده هسته ای اشاره نموده و سخنان ایشان را فصل الخطاب مباحث در این زمینه عنوان نمودند.

مذاکرات هسته ای سرنوشت کشور را رقم می زند

امام جمعه موقت اهواز گفت: مذاکرات هسته ای سرنوشت کشور ما را رقم می زند و نباید هرگونه توافقی موجب ذلت این مملکت شود.

آیت الله محسن حیدری در خطبه نماز جمعه این هفته اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهر، با اشاره به اهمیت مذاکرات هسته ای اظهار کرد: سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در این زمینه فصل الخطاب این بحث ها بود.

وی افزود: منتقدان بیانیه لوزان به گونه ای سیاهنمایی کردند که همه چیز برای کشور ایران از دست رفته است اما رهبر معظم انقلاب ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده، یک سری خطوط قرمز برای این مذاکرات اعلام کردند و اصل مذاکرات را برای رد تحریم ها عنوان کردند که باید در روز پایان مذاکرات تحریم ها برداشته شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله حیدری گفت: همچنین رهبر معظم انقلاب بحث نظارت بر تاسیسات هسته ای را قابل قبول دانست اما این نظارت باید به صورت متعارف باشد و خارج از عرف نباشد که ذلت را برای کشور ایران به همراه خواهد داشت.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: در این نظارت ها مسایل امنیتی کشور باید رعایت شود و نظارت به سمت مراکز نظامی و امنیتی نرود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در این مساله رییس جمهور نیز به دنبال مواضع رهبری، اعلام کرد که هیچ توافقی را امضا نمی کنیم مگر اینکه همه تحریم ها در آن روز لغو شود.

وی در ادامه در خصوص درگیری ها در کشور یمن گفت: کشور 25 میلیون نفری یمن بیش از سه هفته است که مورد تاخت و تاز جنگنده های عربستانی قرار گرفته است؛ باید از کشور یمن در برابر قطعنامه شورای امنیت ضد این کشور، که البته صدور آن بعید نبود، حمایت شود.

وی با ذکر اینکه بحث یمن هم اکنون مشکل اصلی جهان اسلام است افزود: حاکمان کشور عربستان، یهودیانی هستند که از رژیم صهیونیستی حمایت می کنند و لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارند؛ دنیای اسلام باید برای رهایی بخشیدن مکه و مدینه از دست این متجاوزان اقدام کند.

آیت الله حیدری ادامه داد: اقدام بجای کشور ایران در لغو سفرهای زیارتی عمره بسیار ستودنی است و با این تصمیم نشان داد که عزت ملسمانان ایران بسیار بالاتر از یک زیارت است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: کشور عربستان هنوز درباره حادثه فرودگاه جده ، عذرخواهی رسمی نکرده است لذا نباید اجازه داد که کرامت مومن، زیردست یک مشت آدم متعفن لگدمال شود.

وی در ادامه با یادآوری 29 فروردین روز ارتش و بیان اینکه حضور ارتش در نماز جمعه نماد اقتدار نظام و تدین و تشرع ارتش جمهوری اسلامی است، افزود: دوم اردیبهشت ماه سالروز تاسیس سپاه پاسداران است که این نهاد نیز در کنار ارتش جمهوری اسلامی گام های بلندی در امنیت کشور و کارهای زیربنایی از جمله در قرارگاه خاتم الانبیا دارد.

تعلیق سفر عمره اقدامی شایسته و مطالبه عمومی مردم بود

امام جمعه دزفول تعلیق سفر عمره را اقدامی شایسته و مطالبه عمومی مردم دانست و گفت:دولت عربستان باید بطور رسمی بخاطر تعرض به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده، از جمهوری اسلامی عذرخواهی کند.

حجت الاسلام سید محمد علی قاضی دزفولی در خطبه های این هفته نماز جمعه دزفول افزود:تعلیق سفر عمره تا مجازات این دو مامور سعودی ادامه خواهد داشت.

وی در فراز دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه دزفول، تجاوز آل سعود و کشورهای همپیمان وی را به کشور مظلوم یمن برای جهان اسلام دردناک دانست و گفت:شورای امنیت سازمان ملل به جای اعلام آتش بس قطعنامه ای ضد یمن تصویب کرده که نشانه این است که سازمان های بین المللی عامل دست قدرت های مستکبر جهان هستند.

وی اظهارکرد:امروز عربستان گرفتار جوانان خام و بی تجربه ای شده که تاوان سنگینی برای عربستان به ارمغان خواهد آورد.

وی افزود: فرزند ملک سلمان شاهزاده عربستانی اختیار برکنار کردن هر فردی را در عربستان دارد که این شرایط عربستان را بسوی شرایطی سخت سوق می دهد.

امام جمعه دزفول در ادامه به شکست سنگین داعش در تکریت نیز اشاره کرد و گفت:مردم عراق دوباره توانستند شکست دیگری به تروریست های داعش وارد کنند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی به مذاکرات هسته ای نیز اشاره کرد و افزود:تیم مذاکره کننده برای پیش نویس و نگارش متن نهایی توافق نامه عازم محل مذاکره است و توافق زمانی امضا می شود که همه تحریم ها یکجا و یکباره لغو شود.

وی اظهارکرد: طرف ما در مذاکرات هسته ای، نه مجلس نمایندگان آمریکا بلکه گروه 1+5 است.

امنیت کشور مرهون جانفشانی نیروهای مسلح است

امام جمعه آبادان به از خود گذشتگی نیروهای مسلح در دفاع از مرزهای کشور اشاره کرد و گفت: امنیت داخلی و خارجی کشور مرهون جانفشانی نیروهای مسلح است.

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور در خطبه های نمازجمعه این هفته آبادان در مصلای ثامن الائمه این شهر با سفارش مردم به تقوای الهی افزود:امام خمینی(ره) با صدور فرمانی راهبردی با وجود توطئه دشمنان داخلی و خارجی برای از بین بردن سازماندهی ارتش ، 29 فروردین را روز ارتش نامگذاری کردند.

وی اظهارکرد:امروز ارتش وفادار به نظام جمهوری اسلامی، خنثی کننده توطئه و مایه عزت، عظمت و اقتدار کشور است.

حجت الاسلام ابراهیمی پور با اشاره به دوم اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سپاه را یار و همراه و همدل ارتش در حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی با اشاره به جانفشانی سپاه پاسداران در هشت سال دفاع مقدس گفت: این نیروی مخلص نظام علاوه بر مقابله در برابر جریان های مسلحانه ضد نظام، دفاع در برابر اشغالگران و متجاوزان،در کارهای عمران و آبادانی ایران اسلامی گام های مهمی برداشته است.

امام جمعه آبادان در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه ضمن محکوم کردن صدور قطعنامه سازمان ملل ضد مردم مظلوم یمن اظهارکرد: مردم یمن حق پاسخ به دشمنی های آل سعود را دارند و این قطعنامه دست آل سعود را برای کشتار بیشتر مردم باز کرد.

وی سکوت مجامع جهانی ضد جنایت آل سعود را در یمن محکوم کرد و گفت: این قطعنامه وحدت ملت یمن را برای پاسخ کوبنده به متجاوز بیشتر کرده است.

خطیب جمعه آبادان در ادامه با محکومیت حادثه تلخ در فرودگاه جده، بر عذرخواهی رسمی عربستان تاکید کرد و افزود:دستگاه های متولی با قاطعیت پیگیری محاکمه افراد خاطی، و نیز ایجاد امینت برای زائران خانه خدا باشند.

خطیب نماز جمعه آبادان گفت:متاسفانه برخی از افراد سود جو، با هجمه فرهنگی ضد کشورمان قصد دارند از این ماجرا برای تفرقه انگیزی قومیتی بین عرب و عجم، و شیعه و سنی استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به شعار سال اظهارکرد:همدلی و هم زبانی دولت و ملت ، با شعار محقق نمی شود و باید سعی کنیم این شعار به شعور و سپس در عمل محقق گردد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار