کد خبر: ۲۴۰۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹ 05 June 2016
به گزارش صنعت ما، معاون امور فرهنگی و اجتماعی تامین اجتماعی کشور گفت: پیشنهاد واگذاری سواحل مکران برای استخراج نفت و گاز بابت مطالبات این سازمان مطرح شده است.
منصوراعتصامی در همایش اقتصاد مقاومتی با رویکرد تامین اجتماعی در دانشگاه اراک افزود: طلب سازمان تامین اجتماعی از دولت های قبل 110 هزار میلیارد تومان است که این سازمان برای دریافت مطالبه اش پیشنهاد یادشده را داده است.
وی گفت: تامین اجتماعی سازمانی عائله مند است که به منظور خدمات رسانی بهینه و تخصصی به افراد زیر پوشش در کنار مدیریت چابک نیازمند بنیه قوی مالی است.

اعتصامی خاطر نشان کرد: 70 هزار طرح نیمه تمام اقتصادی به دلیل رفتارهای بد اقتصادی در دوران های گذشته در کشور وجود دارد که عملیاتی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی راهکار ساماندهی به این طرح ها و بهبود وضعیت اقتصادی است.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب، گفتمان اقتصاد مقاومتی را در هفتم مهر ماه سال 89 در نشستی با کارآفرینان کشور برای مقابله با برنامه تحریم و محدودیت هایی که دشمن برای کشور به وجود آورده بود، مطرح کردند.
معاون امور فرهنگی و اجتماعی تامین اجتماعی کشور افزود: هفتاد و یکمین نشست اقتصاد مقاومتی با رویکرد تامین اجتماعی با هدف توجه به آرمان خواهی در حوزه های مختلف و نگاه به واقعیت ها با تاکید بر موضوع بیمه و تامین اجتماعی برگزار شده است.
اعتصامی بیان کرد: اجرای صحیح سیاست های اقتصاد مقاومتی نیازمند واگذاری مسئولیت اقتصادی به افرادی است که نسبت به هویت دینی و اخلاقی کشور التزام داشته باشند تا بتوانند به خوبی مفاهیم اقتصاد را در لایه های پایین تا بالای جامعه جا بیندازند و ظرفیت ها را در راستای هدف مشترک ساماندهی اقتصادی هدایتگری کنند.
معاون امور فرهنگی و اجتماعی تامین اجتماعی کشور بیان کرد: توجه به مبانی اسلامی و دینی در اقتصاد نباید تنها در زبان باشد بلکه باید در مقام عمل متجلی شود و در دستور کار اقتصاد دانان قرار گیرد.

اعتصامی با یادآوری اجرایی شدن برجام افزود: دوران پسا برجام اهمیت زیادی دارد و مسئولان باید بتوانندبا برنامه ریزی مناسب ظرفیت های کشور را بارور کنند.
وی گفت: در گذشته فرصت های طلایی زیادی از دست رفته اما امروز باید همه به میدان بیایند و سهم و دین خود را در ترمیم و سامان اقتصاد در سایه نظم و برنامه ادا کنند.
معاون امور فرهنگی و اجتماعی تامین اجتماعی کشور ادامه داد: ترویج فرهنگ صرفه جویی و مهار مصرف گرایی یکی از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی است که برای بهبود رونق اقتصادی و جلوگیری از ضربه پذیری در زمان تحریم باید مراقب در این حوزه برجسته شود.
اعتصامی ،طراحی عملیاتی واحدهای تحقیق و توسعه در بنگاه های اقتصادی توسط دانشگاه های تخصصی برای بهبود و متنوع سازی کیفیت، فرهنگ سازی تولید و پاکسازی فرهنگی در حوزه مصرف زدگی، طراحی نظام پیوند جامع بین دانش و مهارت برای افزایش بهروری و تولید، مصرف حداکثری کالاهای ایرانی در همه فرآیندها اداری و آموزشی، توجه به نیازهای نخبگان و ملاحظه های آنان به عنوان هزینه های فرهنگی و بهره گیری گسترده در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برای شفاف سازی مبادله آزاد اطلاعات را طرح های مرتبط با دوره میان مدت برای عملیاتی سازی اقتصاد مقاومتی در سطح ملی عنوان کرد.
وی گفت: تشکیل گروه مشورتی تحت عنوان مجلس علمی-کاربردی نخبگان با حضور اساتید دانشگاه و حوزه علمیه، تحول در جامعه با دانشگاه و حوزه علمیه به عنوان عناصر حیات بخش تولیدی، حفظ زیر بناهای تولید و سرمایه به عنوان بنیاد اصلی تمام حرکت های توسعه در تولید ملی و حمایت از تولید، توجه به شبکه های اجتماعی در کنار کنترل هزینه های اجتماعی و توجه به تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نیز از طرح های بلند مدت برای عملیاتی سازی اقتصاد مقاومتی است.
معاون دانشجویی دانشگاه اراک نیز در این نشست گفت: تلاش، اخلاص و امید را از مهمترین ویژگی های اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب است.
علیرضا بهرامی افزود: به کارگیری علم و دانش و تجربه، نوآوری و ابتکار از ویژگی های مهم اقتصاد مقاومتی است که کشور را به سمت اهداف انقلاب هدایت می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار