عسلویه پاره تن بوشهر است
آیت الله ایمانی: يكي از مهمترين موضوعات قابل پيگيري در سفر قريب‌الوقوع هيئت دولت به اين استان را، الحاق اين استان به دريا عنوان كرد.
کد خبر: ۲۴۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸ 17 April 2015
تابناک بوشهر: اسدالله ايماني در جلسه هماهنگي مديران ارشد استان فارس در خصوص سفر هيئت دولت، گفت: شانزدهمین سفراستانی رییس جمهور، كه قرار است  به فارس انجام شود، فرصت مغتنمي براي بررسي ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي فارس و شيراز با حضور هيئت دولت است.

وي گفت: در این سفر باید مسائل کلان استان هم توانمندی و هم مشکلات، بيان شود، از جمله اشتغال، صنعت، کشاورزی، خشکسالی، قطب الکترونیک، قطب پزشکی بودن فارس، گردشگری و مشکلات دریاچه‌ها و تالاب‌ها.
 
امام جمعه شیراز تاكيد كرد: مسئولان استان خواستند با اتحاد و همدلی طوری برنامه‌ریزی کنند تا از این سفر نهایت بهره‌برداری اقتصادی و عمرانی برای استان انجام شود.

نماينده ولي فقيه در استان فارس يكي از مهمترين موضوعات قابل پيگيري در سفر قريب‌الوقوع هيئت دولت به اين استان را، الحاق اين استان به دريا عنوان كرد.

در دولت احمدی‌نژاد طرحی مبنی بر جداسازی برخی روستاهای منطقه عسلویه و برخی از روستاهای استان هرمزگان ارائه شد که با مقاومت نمایندگان و مردم  این استان ها  تحقق نیافت.

در حالی مسولان استان فارس مصمم الحاق این استان به خلیج فارس هستند که د
ر طول سال‌های اخیر الحاق استان فارس به خلیج فارس یکی از موضوعات پرحاشیه‌ای بوده که همواره نمایندگان و مسئولان استان‌های بوشهر و هرمزگان برای اتصال استان فارس به دریا و جداشدن بخش‌هایی از یکی از این استان‌ها و الحاق آن به فارس مخالفت کرده‌اند، اما اخیراً زمزمه های پیگیری این پروژه بحث برانگیز موجب نگرانی مردم هرمزگان و بوشهر شده است.

شهر
کوشکنار و شهر پارسیان از استان هرمزگان و روستاهای نزدیک به شهر عسلویه از استان بوشهر به عنوان مرزی‌ترین نقطه به استان فارس شناخته می‌شوند که مسولان استان فارس خواهان الحاق آن به استان خود هستند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار