کد خبر: ۲۴۱۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶ 06 June 2016


مدیر کل امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس کشور با هدف نهادینه کردن این فرهنگ ارزشمند دربین دانش آموزان و آشنایی آنان با زندگینامه و رشادت های شهدا در قالب فعا لیت های فرهنگی - اقدام پژوهی گسترش می یابد.

محمد حسین کفاشی روز دوشنبه در حاشیه پنجمین یادواره شهدای فرهنگی البرز در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس ماده 60 جامعه ایثارگری، ستاد برگزاری یادواره شهدا دانش آموز و فرهنگی در اداره های کل آموزش و پرورش کشور آغاز بکار کردند.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش برای پاسداری از انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران 36 هزار شهید دانش آموز و 5 هزار معلم شهید تقدیم کرده است.

وی با اشاره به جایگاه ویژه معلمان در نشر ارزش ها ی دینی و انقلابی در جامعه خاطرنشان کرد: معلمان شهید در کلاس درس خود به دانش آموزان درس اخلاق می دادند و شاگردانشان نیز با ولایت مداری در راه پاسداری از کیان اسلامی گام برداشتند.

مدیر کل امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس کشور برنامه های مختلفی در مناسبت ها اجرا خواهد شد.

کفاشی از شهادت پژوهی و فلسفه و جایگاه شهادت به قلم دانش آموزان به عنوان مهمترین برنامه ی وزارت اموزش و پرورش در مدارس کشور یاد کرد.

وی در ادامه به رویکرد برگزاری یادواره های شهدا با مشارکت دانش آموزان در همه مدارس کشور پرداخت و بیان کرد: برای آشنایی خانواده ها و دانش آموزان با شهدای شاخص ایران اسلامی و شهدای هر استان کتاب هایی که در آن به محل شهادت شهدا و زندگینامه شهدا اشاره شده انتشار و توزیع شده است.

مدیر کل امور ایثار گران وزارت اموزش و پروش تاکید کرد: برای هدایت دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت باید از والدین کمک بگیریم تا اینده سازان با روشی فرهنگی با ارزش های انقلابی - اسلامی و سبک زندگی اسلامی در خانه و مدرسه آشنا شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار