رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از جایگزینی نمایشگاه‌های کوچک در طرح ضیافت امسال خبر داد.
کد خبر: ۲۴۱۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴ 07 June 2016

به گزارش تابناك رضوي، علی باخرد با اعلام اين خبر، اظهار کرد: نمایشگاه عرضه مستقیم در طرح ضیافت امسال جای خود را به نمایشگاه‌های کوچک منطقه‌ای می‌دهد.

وی، دلیل این امر را تقاضای اصناف و بر اساس توافقات انجام‌شده با آن‌ها اعلام کرد و افزود: امسال نیز مانند سال‌های گذشته مکانیسم‌هایی برای تأمین مایحتاج عمومی و تنظیم بازار در نظر گرفته‌شده است.

باخرد با اشاره به درخواست اصناف برای برگزار نشدن نمایشگاه عرضه مستقیم در ایام ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته مقرر شد که تخفیف‌های نمایشگاه ضیافت بین واحدهای توزیعی تقسیم‌شده و چند فروشگاه بزرگ و تعاونی‌های مختلف در محلات تخفیفات موردنظر را برای افراد در نظر بگیرند.

وی بابیان اینکه پایش و نظارت از وضعیت بازار به‌صورت مداوم توسط اکیپ‌های بازرسی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: هرگونه تخلف واحدهای صنفی به تعزیرات حکومتی ابلاغ و برابر قانون با این افراد برخورد می‌شود.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: همچنین تمام گلوگاه‌هایی که ممکن است در افزایش قیمت نقش داشته باشد در نظر گرفته‌شده و برای آن‌ها برنامه‌ریزی‌شده است.

وی اظهار كرد: با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم تقاضای برخی اقلام غذایی افزایش خواهد یافت که ضرورت دارد برای حفظ آرامش بازار و تعادل عرضه و تقاضا دستگاه‌های ذی‌ربط تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

باخرد با اشاره به اقدامات کمیته نرخ‌گذاری اجناس، تأکید کرد: اصنافی که قصد افزایش قیمت را دارند باید برای آن توجیهی داشته باشند به‌عنوان‌مثال هنوز برای افزایش قیمت زولبیا و بامیه تصمیمی گرفته نشده زیرا به نظر می‌رسد برای آن توجیهی وجود ندارد.

وی افزود: همچنین برای توزیع خرما نیز هنوز قیمت مصوبی اعلام‌نشده است قیمت برخی از گونه‌های این محصول ممکن است تا 13 هزار تومان برسد اما انواع معمولی آن این قیمت را ندارند.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی قیمت هر کیلوگرم خرمای معمولی را بین 7500 تا 8000 تومان اعلام کرد.

وی با تأکید بر اینکه تثبیت در بازار یکی از اهداف بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: هر فردی که به‌نوعی با اقدام و یا صحبتی سبب به هم خوردن تعادل بازار شده و سبب ضرر دیدن مصرف‌کننده شود با وی برخورد قانونی می‌شود.

باخرد تأکید کرد: با توجه به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان بازرسی و نظارت از سطح بازار استان روزبه‌روز افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به تعداد زیاد گزارشات و تخلفات در زمینه تولید زولبیا و بامیه افزود: در سال گذشته برخی از کارگاه‌های زیرزمینی اقدام به تهیه زولبیا و بامیه در وضعیت غیربهداشتی داشته‌اند که برخی از آن‌ها در فروشگاه‌های بسیار معتبر نیز عرضه می‌شدند، امسال جهت جلوگیری از تکرار این وضعیت 10 روز پیش اقدام قانونی آغازشده و در صورت احراز تخلف در این مورد برخورد قهری صورت می‌گیرد.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با تأکید بر اینکه هیچ‌گونه افزایش قیمتی در ماه مبارک رمضان در بازار نخواهیم داشت، تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف و افزایش قیمت‌ها با سامانه 124 تماس بگیرند و مطمئن باشند که بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت به گزارشات و شکایات مردمی رسیدگی می‌کنند.

وی بابیان اینکه پایش و نظارت از وضعیت بازار به‌صورت مداوم توسط اکیپ‌های بازرسی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: هرگونه تخلف واحدهای صنفی به تعزیرات حکومتی ابلاغ می‌شود و برابر قانون با این افراد برخورد می‌شود.

باخرد در پایان خاطرنشان کرد: سامانه تلفنی 124 و پیامک 30008124 برای شکایات و تخلفات در اختیار شهروندان قرار داده‌شده و سعی بر این است که شکایات آن‌ها در 24 ساعت پاسخگویی شده و در 48 ساعت به نتیجه رسیده و نتیجه آن به اطلاع فرد رسیده باشد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار