کد خبر: ۲۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۰ 02 February 2015


جنگل گلوبردکان جم
شیراز – مسئول امور جنگل منابع طبیعی فارس گفت: در ۱۰ ماه اول سال جاری ۹۷۵ هکتار جنگلکاری در سطح فارس انجام شده است.

رضا نیک منش در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: تولید نهال، نهال کاری، آبیاری و مراقبت از جنگل و غنی سازی جنگل با کاشت بذرهای بومی منطقه در نقاطی که پوشش جنگلی ضعیف است از جمله اقداماتی است که برای جنگل ها انجام می شود.

وی عنوان کرد: امسال پروژه جدیدی تحت عنوان هلالی آبگیری برای کنترل هرز آب ها و استفاده از هرز آب های سطحی برای پروژه های نهال کاری در جنگل های استان، انجام شد.

مسئول امور جنگل منابع طبیعی فارس افزود: البته این پروژه در سال های گذشته نیز وجود داشت ولی با توجه به میزان کم بارندگی، در سال جاری با جدیت بیشتری دنبال شد.

نیک منش بیان کرد: مبارزه با خشکیدگی بلوط در دشت برم کازرون از جمله اقدامات انجام شده طی سال جاری بود.

وی گفت: مناطق جنگلی سپیدان، کوه مره سرخی شیراز، کامفیروز مرودشت، دشت ارژن، جهرم، لار، نورآباد و رستم اولویت های کاری جنگلکاری منابع طبیعی فارس در سال جاری بوده است.

مسئول امور جنگل منابع طبیعی فارس ادامه داد: علت این امر علاوه بر استعداد این مناطق برای جنگل کاری و نهال کاری، فعالیت هایی بود که طی سال های گذشته در این نقاط انجام شده بود و باید در سال جاری ادامه می یافت.

نیک منش اعلام کرد: طی ۱۰ ماهه سال جاری، ۹۷۵ هکتار جنگلکاری و ۸۰۰ هکتار غنی سازی پوشش های جنگلی با گونه های بومی انجام و ۷۰ هزار نهال برای استفاده در جنگل کاری و فضای سبز شهرهای گوناگون تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه های سال آینده در حوزه جنگل ها در حال تدوین است، اظهار داشت: بر اساس اعتبارات تخصیص یافته به این حوزه، اولویت ها مشخص و برنامه ها ریزی ها انجام خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار