مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان فارس با بیان این که هم اینک هیچ نگرانی متوجه واحدهای شهرک صنعتی شیراز از نظر تامین آب نیست، گفت: در آینده بلندمدت، بهره برداری از سد مخزنی کوار و اختصاص آب مورد نیاز بخش صنعت، پاسخگوی نیاز این شهرک صنعتی خواهد بود.
کد خبر: ۲۴۴۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸ 11 June 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی فارس: شاهپور قنبری در بازدید از شهرک صنعتی شیراز افزود: چالش کم آبی واحدهای صنعتی در سال های آینده در جلسه شورای گفت و گوی بخش خصوصی با دولت در استانداری فارس نیز مطرح شده است.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد نیاز آبی شهرک صنعتی بزرگ شیراز و شهرک های صنعتی محدوده سد مخزنی کوار در سال های آینده از محل آب این سد در حال ساخت، تامین شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس بیان کرد: در این زمینه مکاتبه هایی با شرکت آب منطقه ای فارس انجام شده که امیداست با بهره برداری از این طرح در آینده و تخصیص آب به بخش صنعت، این مشکل به صورت کامل برطرف شود.

قنبری، با تاکید بر لزوم تامین پایدار آب در شهرک صنعتی بزرگ شیراز گفت: با برنامه ریزی مناسب برای تامین آب و اجرای طرح های آبرسانی، در حال حاضر مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی اظهار کرد: با وجود چالش خشکسالی و با توجه به اهمیت تامین پایدار آب برای واحد های صنعتی، طرح های متعددی در این بخش انجام و زمینه مناسب برای تامین پایدار آب مورد نیاز صنایع در شهرک صنعتی شیراز فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس گفت: اجرای مخزن 10هزار مترمکعبی با بیش از 25 میلیارد ریال اعتبار در سال 94 و نیز طرح های حفر و تجهیز چاه آب و خط انتقال از جمله این طرح هاست.

وی افزود: طرح های دیگری نیز متناسب با نیاز و ضرورت های موجود عملیاتی می شود.
قنبری ادامه داد: در سه سال گذشته، افزون بر50 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های آب رسانی در شهرک صنعتی شیراز هزینه شده است.

قنبری افزود: ظرفیت ذخیره سازی بیش از 20 هزار مترمتر مکعب آب در سه مخزن در این شهرک صنعتی فراهم شده که در مواقع ضروری و هنگامی که شبکه توزیع آب دچار مشکل افت فشار یا نوسان می شود از این ظرفیت ها استفاده می شود.

این مقام مسئول، همچنین با اشاره به کنترل کیفی روزانه آب در شهرک های صنعتی گفت: آب موجود در شهرک صنعتی شیراز از کیفیت مناسبی برخوردار است و در این زمینه هیچ نگرانی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با تاکید بر مصرف بهینه آب در واحد های مستقر در شهرک های صنعتی گفت: در این زمینه با پایش های مداوم صنایع، اجرای برنامه های بهینه سازی پیگیری و رصد می شود تا علاوه بر صرفه جویی، از هدر رفت آب نیز جلوگیری شود.

وی همچنین بر تفکیک آب واحد های صنعتی صنایع غذایی و آشامیدنی با واحدهایی که از آب در مصارف غیر شرب استفاده می کنند تاکیدکرد و گفت: توزیع آب برای مصارف آشامیدنی و صنعتی در شهرک صنعتی شیراز هدفمند می شود.

قنبری، بار دیگر به سرمایه گذاران و صنعتگران مستقر در شهرک صنعتی بزرگ شیراز اطمینان داد که آب مورد نیاز واحد های صنعتی تامین شده است و هیچ نگرانی در این مورد وجود ندارد.

این اظهارات پس از آن اعلام شد که رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس دهم خرداد ماه جاری گفت: با توجه به وجود مشکل کم آبی در شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی شیراز، در شرایط کنونی، امکان راه اندازی صنایع و واحدهای تولیدی که مصرف آب آنها زیاد است در این دو مجموعه وجود ندارد.

فریدون فرقانی شرایط موجود برای تامین آب شهرک صنعتی بزرگ شیراز را نگران کننده دانست و افزود: اگر چاه هایی که آب این شهرک از طریق آنها تامین می شود دچار کمبود آب شوند، واحدهای تولیدی مستقر در شهرک با مشکل مواجه خواهند شد.

شهرک صنعتی شیرازبا یک هزارو 400 هکتار وسعت در پنج کیلومتری جنوب شرق شیراز قرارداردو بزرگترین شهرک صنعتی جنوب کشور محسوب می شود. این شهرک صنعتی در دو فاز نخست تکمیل شده و واحدهای صنعتی در آن استقرار یافته اند. با تکمیل فازهای 3 و 4، امکان توسعه این شهرک صنعتی در فاز پنجم نیز طرح ریزی شده است.

شهرک صنعتی شیراز، ظرفیت استقرار چهار هزار و 500 واحد صنعتی با اشتغالزایی 30 هزار نفر را دارد.
بر اساس این گزارش، در مقطع کنونی افزون بر یک هزار واحد صنعتی در این شهرک با اشتغالزایی حدود 15 هزار نفر مشغول به فعالیت هستند.

پیش از این نماینده مجری سد کوار در استان فارس در چهارم تیرماه 92 گفته بود: تامین سالانه 10 میلیون متر مکعب آب آشامیدنی و 24 میلیون متر مکعب آب صنعت از اهداف متعالی احداث سد کوار است.

شهرستان کوار در حدود 30 کیلومتری جنوب شیراز واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار