استاندار یزد گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید ارزیابی وضعیت نیروی انسانی دستگاههای اجرایی استان را به صورت سالانه انجام دهد تا وضعیت برخی مشکلات و مسائل این بخش مشخص شود.
کد خبر: ۲۴۴۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹ 12 June 2016
به گزارش تابناک یزد،سید محمد میرمحمدی  در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان
ضرورت ساماندهی وضعیت نیروی انسانی دستگاههای اجرائی استان همراه با کار کارشناسی را خواستار شد.
وی در رابطه با بررسی و تحلیل وضعیت نیروی انسانی در دستگاههای اجرایی استان اظهار داشت : با توجه به مسائل و شرح وظایف جداگانه هردستگاه ، بررسی، تجزیه و تحلیل هر نهاد نیز باید با شاخص های آن دستگاه صورت گیرد.
وی ادامه داد : ابتدا باید استانداردها و شاخص های دستگاه و ترکیب مناسب نیرو در دستگاهها مشخص شود سپس راهکارهای رسیدن دستگاههای اجرایی به شرایط مطلوب در اختیار آن ها قرار گیرد .
عالی ترین مقام اجرایی استان تصریح کرد : ارائه راهکار به منظور تغییر یا اصلاح مشکلات موجود در وضعیت نیروی انسانی دستگاهها امری ضروری است و اگر اصلاحی باید صورت گیرد لازم است نحوه ساماندهی یا تغییرات به دستگاه اعلام شود تا مدیر بداند که چه تغییراتی مورد نیاز است و اگر نیاز است نیروها آموزش ببینند به صورت دوره ای یا فشرده این مهم انجام شود.
میرمحمدی اظهار داشت : هدف سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان در این زمینه باید در راستای اصلاح مسائل باشد.
به گفته وی متاسفانه در دولت قبل برخی از دستگاه ها با 500 هزار نفر استخدام در یک دستور مواجه بودند و مشخص نشده بود که باید چه نیرویی و با چه تخصصی بگیرند بنابراین باید نحوه ساماندهی در این دستگاهها عنوان شود زیرا این نیروها طبق مجوز استخدام شده اند و حال باید برای ساماندهی آن ها اقدام کرد .
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود ارائه پیشنهاد تک نرخ بودن قیمت سوخت و پیگیری این پیشنهاد توسط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را خواستار شد .
وی ارائه راهکارهای موثر در کاهش مطالبات بانکی و افزایش منابع را یادآور شد و گفت : افزایش مطالبات بانکی حتی در مواقعی که مازاد بر منابع پرداخت داشتیم نیز وجود داشته است که کارگروه بانک ها باید راهکارها و مکانیزمی را برای رفع این مسئله به صورت قابل استفاده برای تمام بانک ها پیشنهاد دهد و از تجربه بانک موفق در این زمینه نیز استفاده شود .
عالی ترین مقام اجرائی استان با اشاره به فعالیت بانک های خصوصی نیز اظهار داشت : بانک های خصوصی باید ذیل یک ضابطه ای قرار گیرند تا استان بتواند با آنها هماهنگی همه جانبه داشته باشد و اگر در این زمینه مسائل و موانعی وجود دارد باید پیشنهاداتی برای رفع آن تدوین شود تا از طریق بانک مرکزی مشکل حل گردد .
وی ادامه داد : سیستم بانکی نقش بسیار مهمی در بحث اقتصاد کشور دارد و با توجه به سال 'اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' باید این اعتبارات و منابع بانکی به سمت فعالیت هایی مبتنی بر علم و دانش برود .
استاندار یزد در خصوص پیشنهادات کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان ، بحث اعتبارات را تنها مسئله آن دانست و گفت : سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار موضوع را بررسی کنند و با همکاری کمیته اعتبارات ، اعتبارات مناسب را به این مهم تخصیص دهند .
میرمحمدی با اشاره به آغاز به کار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : مدیران دستگاههای اجرایی استان می توانند موارد مهم و ضروری را به نمایندگان مردم استان در مجلس دهم اعلام کنند تا اگر فرصتی برای سخنرانی در صحن علنی مجلس دارند، آنها را مطرح کنند و اگر تنگنای قانونی در مورد مسئله ای در استان وجود دارد نیز پیشنهاد اصلاح قوانین در صورت نیاز به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی داده شود .
استاندار یزد در پایان سخنان خود با تبریک روز صنایع دستی اظهار امیدواری کرد : صنایع دستی استان بتواند بازارهای جهانی و بین المللی را به خود اختصاص دهد و از این طریق زمینه رشد و توسعه اشتغال در استان فراهم شود .
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد هم گفت: واگذاری زمین از پنج هزار و 171 هکتار در سال 1391 به 459 هکتار در سال 1394 رسیده است.
سیدمحمدرضا سیدحسینی با اشاره به روند واگذاری های زمین در استان طی سالهای اخیر افزود: در سال 1390 دو هزار و 117 هکتار و در سال 1391 پنج هزار و 171 هکتار زمین واگذار شده است.
وی افزود: این مقدار واگذاری زمین در سال 1392 و پس از استقرار دولت یازدهم به سه هزار و پنج هکتار و در سال 1393 به یکهزار و 130 هکتار رسیده است.
وی با اشاره به واگذاری 459 هکتار زمین در سال گذشته اضافه کرد: واگذاری این زمینها در کارگروه زیربنایی و سپس در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تصویب رسیده است.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به رابطه مستقیم صنعت، اشتغال و اقتصاد گفت: در این خصوص بانکها نقش مهمی بر عهده دارند.
سیدابوالفضل موسوی افزود: برخی مواقع بانکها مجبور هستند برای دریافت مطالبه های خود با کارگاههای تولیدی برخورد کنند که این برخورد نباید مانعی برای تولید ایجاد کند.
نماینده مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بر لزوم نظارت بر فعالیت بانکها و برخورد با متخلفان این حوزه تاکید کرد.
محمدرضا صباغیان همچنین با اشاره به فعالیت پرشمار کارگران در استان یزد افزود: باید با ایجاد تشکل های کارگری از حقوق این قشر زحمتکش دفاع شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار