کد خبر: ۲۴۵۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱ 13 June 2016

استاندار مازندران آرامش سیاسی و ساماندهی اقتصادی را از مهمترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید خواند و گفت : با انتخاب دكتر حسن روحانی در 24 خرداد بسترهای آرامش و توسعه كشور فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران، ربیع فلاح در جلسه شورای معاونین استانداری مازندران تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در حالی مدیریت كشور را بر عهده گرفت كه تحریم های شدید بین المللی به همراه بی انضباطی گسترده مالی و پولی، رکود بی سابقه، رشد منفی و تورمی افسار گسیخته اقتصاد جامعه را فلج كرده بود و از نظر اقتصادی در بدترین شرایط ممكن قرار داشتیم .

وی گفت: در سایه خردورزی، اعتدال و تدبیر ریاست جمهوری و تیم دولت، كشور از یك آرامش و امنیت مناسب برخوردار شده و با برنامه ریزی عقلانی روزبروز وضعیت اقتصادی جامعه رو به بهبود است .

فلاح انتقادهای موجود از عملكرد دولت و روند اقتصادی را ناعادلانه و غیر منصفانه خواند و گفت: در كجای دنیا می توان با وضعیت ایجاد شده گذشته از رشد منفی 8 / 6 درصدی در یك دوره دو سه ساله ناگهان شاهد معجزه و رشد اقتصادی بالا بود .

استاندار مازندران ادامه داد: در همین استان مازندران در دولت گذشته بسیاری از كارخانه ها و شركتها تعطیل شده و تعداد زیادی از افراد بیكار شدند ولی عده ای فقط تماشا كردند و دم نزدند ولی در دولت تدبیر و امید كه با پیگیری های انجام شده دهها كارخانه و شركت بزرگ تولیدی مجددا به عرصه تولید برگشتند هر روز سیاه نمایی می كنند و انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است .

وی تصریح كرد: متاسفانه آمارهای رسمی مركز آمار ایران را هم باور ندارند و به بهانه های مختلف به تخریب دولت مشغولند .

استاندار مازندران تاكید كرد: تا مدت ها سیاست های غلط اقتصادی گذشته دامنگیر این مردم و كشور خواهد بود و عده ای فكر می كنند ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی و رشد اقتصادی ساعتی و روزانه است در حالی كه این روند نیازمند فرصت چند ساله، سرمایه گذاری و برنامه ریزی بلند مدت است كه خوشبختانه پس از برجام مسیر سرمایه گذاری خارجی تا حدودی فراهم شده و در همین مدت ده ها هیات خارجی وارد كشور و استان شده اند و روند توسعه سرمایه گذاری را در استان شاهد هستیم .

استاندار مازندران تصریح کرد: نرخ تورم نقطه به نقطه تک‌ رقمی شده و در اردیبهشت امسال به 7.4 درصد رسیده و نرخ تورم متوسط سالانه هم در همین ماه اردیبهشت به 10.4 درصد کاهش یافته است و در آستانه تک ‌رقمی شدن است و نرخ تورم مازندران همیشه از میانگین نرخ تورم كشور پائینتر بوده است.

فلاح افزود: بر اساس اعلام مركز آمار در سال 94 شاهد كاهش نرخ بیكاری در مازندران بوده ایم و استان مازندران از نظر نرخ مشاركت اقتصادی به رتبه پنجم كشور دست یافت.

استاندار مازندران تاكید كرد: در همه شاخص های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی در استان شاهد رشد و بهبود هستیم ولی عده ای انگار نمی خواهند واقعیت ها را بپذیرند و فقط به دنبال نقطه ضعف هستند و از تخریب و تضعیف دولت لذت می برند.

مقام عالی دولت در استان با بیان افزایش ضریب برخورداری مازندران از بودجه های استانی و ملی در دولت تدبیر و امید گفت: ضریب برخورداری مازندران از اعتبارات استانی در برنامه چهارم توسعه 5 /2 درصد بود كه این ضریب در سال 94 به 4 درصد رسیده است و ضریب سهم بری مازندران از اعتبارات ملی در برنامه چهارم توسعه 2 بوده است كه در سال 94 به 1 / 4 رسیده است و در سایه عنایت و توجه دولت تدبیر و امید به مازندران سهم بری مازندران از اعتبارات استانی در سال 95 به 3 /4 و ضریب سهم بری اعتبارات ملی به 11 / 4 رسیده است.

وی تاكید كرد: برای اولین بار در دولت تدبیر و امید برای ساماندهی سواحل مازندران اعتبارات ملی در نظر گرفته شده است و برای اجرای طرح جامع  سیلاب حدود 135 میلیارد تومان از اعتبارات ملی در نظر گرفته شده كه تا كنون 94 میلیارد تومان پرداخت شده است .

استاندار مازندران با ابراز خرسندی از ایجاد مقدمات برای صادرات لبنیات به كشور روسیه گفت: برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی شاهد صادارت محصولات لبنی به كشور روسیه بوده ایم و برای اولین بار خط منظم كشتیرانی برای كشتی های كانتینر بر یخچال دار با اختصاص یارانه بین بندر امیرآباد و بندر اكتائو قزاقستان برقرارشده است

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام فرمودند : هرکسی در مقاطع مختلف ممکن است از دولتی خوشش بیاید یا نیاید که البته ایرادی ندارد اما اتحاد ملت و دولت، نباید در هیچ حالتی بر هم بخورد براساس  سخنان رهبر فرزانه انقلاب ایجاد اختلاف بین دولت و ملت و القای حرف هایی مانند دو جریانی، دو قطبی گری و تخاصم بین دولت و ملت از سوی هر كسی كه باشد محكوم و تفرقه افكنانه است چرا كه دولت تدبیر و امید تمام توان خود را برای حل مشكلات مردم بكارگرفته است.

استاندار مازندران در پایان تاكید كرد: پیشرفت و توسعه کشور با وحدت بین مردم و دولت محقق می شود و همه باید در جهت تقویت وحدت و مشاركت مردم در عرصه های مختلف حركت کنند.

 

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار