مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی رتبه نخست اهدای خون در سطح استان را از آن پایگاه انتقال خون تربت حیدریه دانست و گفت: میزان اهدای خون در تربت حیدریه پارسال 15 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.
کد خبر: ۲۴۵۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰ 14 June 2016

به گزارش تابناك رضوي، حمیدرضا اسلامی در آیین تجلیل از اهدا کنندگان مستمر خون در تربت حیدریه، اظهار كرد: با وجود این وضعیت، قادر هستیم علاوه بر تامین نیاز خونی 57 بیمارستان استان، در صورت نیاز بخشی از نیازهای دیگر استانها را برآورده کنیم.

وی با بیان اینکه پارسال 410 هزار درخواست واحد خون و فراورده های خونی داشته ایم، بيان كرد: از این میزان 310 هزار واحد، معادل بیش از 70 درصد را تامین کرده ایم.
اسلامی در بخش دیگری رتبه نخست اهدای خون در سطح استان را از آن پایگاه انتقال خون تربت حیدریه دانست و افزود: میزان اهدای خون در تربت حیدریه پارسال 15 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.
رئیس پایگاه انتقال خون تربت حیدریه نیز گفت: از مجموع 13 تا 14 هزار نفری که در سال برای اهدای خون مراجعه می کنند، نزدیک به 60 درصد اهدا کننده مستمر، 30 درصد اهدا کننده باسابقه و بقیه بار اولی هستند.
ملیحه ارجمندی به روند کاهشی اهدای خون به دلیل گرمای هوا و ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: به طور میانگین روزانه 50 تا 60 نفر برای اهدای خون به این پایگاه مراجعه می کردند که این رقم اکنون به 10 تا 15 نفر رسیده است.
وی گفت: مردم باید بدانند روزه داری با اهدای خون منافات ندارد و روزه داران می توانند پس از افطار برای مشارکت در این امر خداپسندانه به پایگاههای اهدای خون مراجعه کنند.
ارجمندی با بیان اینکه پایگاه تربت حیدریه نیز به گروه های خونی منفی بیش از سایر گروه ها نیاز دارد، افزود: پایگاه انتقال خون تربت حیدریه اکنون 2 بیمارستان این شهرستان، 2 بیمارستان کاشمر و یک بیمارستان در شهرستان خواف را تحت پوشش دارد.
وی افزود: پایگاه انتقال خون تربت حیدریه به عنوان پایگاه معین مشهد شناخته شده و علاوه بر سه شهرستان یاد شده، خون مورد نیاز شهرستان های زاوه، مه ولات و رشتخوار را که فاقد بیمارستان هستند، تامین می کند.
در این مراسم از 6 اهدا کننده مستمر خون تجلیل شد.

.منبع: ايرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار