کد خبر: ۲۴۵۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹ 14 June 2016


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از بهره‌برداری 18 طرح کشاورزی در استان البرز همزمان با هفته جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: استان البرز توانسته در تولیدات زارعی و باغی رتبه اول کشوری را به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سیدمجید موسوی ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان البرز ظرفیت‌های بسیاری در حوزه کشاورزی دارد و می‌تواند در تولید بسیاری از محصولات رتبه‌های نخست را به خود اختصاص دهد.

وی با اعلام اینکه استفاده از این ظرفیت‌ها در پیش رفتن به سمت توسعه اقتصادی نیز بسیار مهم است افزود: با توسعه کشاورزی و تولید محصولات باکیفیت و مرغوب می‌توانیم رشد بسیار خوبی را نیز در حوزه توسعه اقتصادی داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز خاطرنشان کرد: رفع مشکلات و حمایت از بخش کشاورزی و کشاورزان می‌تواند ما را در تحقق برنامه‌ها یاری داده و به اهداف مورد نظر برساند.

موسوی در ادامه سخنان خود به 18 طرح قابل بهره‌برداری در هفته جهاد کشاورزی در این استان اشاره کرد و بیان داشت: برای بهره‌برداری از این طرح‌ها، اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال هزینه شده است که گامی مهم در جهت توسعه صنعت کشاورزی است.

وی تأکید کرد: در این راستا و با افتتاح این طرح‌ها پیش‌بینی می‌شود برای 362 نفر نیز اشتغال ایجاد شود.

این مسؤول در ادامه سخنان خود با بیان اینکه با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های انجام شده این طرح‌ها از فردا و با حضور مسؤولان کشوری و استانی انجام می‌شود تأکید کرد: این طرح‌ها در بخش‌های مختلف کشاورزی و شامل آب وخاک، بسته‌بندی سبزی‌ها و گوشت، صنایع تبدیلی و تکمیلی و طرح‌های گلخانه‌ای است.

موسوی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه در این هفته گرامیداشت یاد وخاطره شهدای جهاد کشاورزی نیز برگزار می‌شود تأکید کرد: در این راستا با برگزاری یادواره‌ای یاد و خاطره شهدای جهاد کشاورزی نیز در دوران هشت سال دفاع مقدس گرامی داشته می‌شود.

*برگزاری کنگره سنگرسازان بی سنگر

وی تصریح کرد: برای گرامیداشت شهدای جهاد کشاورزی کنگره بزرگ سنگرسازان بی سنگر برگزار می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان البرز خاطرنشان کرد: رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس جانانه در برابر دشمن ایستادند و اجازه ندادند که ذره‌ای از خاک کشور به دست بیگانگان بیفتد لذا با برگزاری کنگره‌های شهدا تلاش داریم علاوه بر شناساندن آنان به نسل امروز یاد و خاطره شهدا را برای همیشه تاریخ زنده نگه داریم.

موسوی در ادامه سخنان خود به برگزاری برنامه‌های مختلف در هفته جهاد کشاورزی پرداخت و ادامه داد: دیدار با خانواده شهدا و برگزاری مراسم تقدیر از بازنشستگان جهاد کشاورزی استان البرز از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در این ایام است.

وی در ادامه سخنان خود از کسب رتبه اول کشوری جهاد کشاورزی استان البرز در بخش تولیدات زارعی و باغی اشاره کرد و گفت: استان البرز در بخش‌های مختلف کشاورزی دارای ظرفیت‌های بسیاری است که در این راستا استان البرز با داشتن 75 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی توانسته در این عرصه با تولید محصولات با کیفیت به رتبه نخست کشوری دست پیدا کند.

رئیس جهاد کشاورزی استان البرز یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استان البرز در بخش کشاورزی را وجود مراکز و موسسات تحقیقاتی و آموزشی در این بخش عنوان کرد و بیان داشت: همین امر سبب شده است که بتوانیم عملکرد بسیار مناسبی در بخش‌های مختلف کشاورزی نسبت به استان‌های دیگر داشته باشیم.

موسوی افزود: براساس آمار موجود در محصولات زراعی متوسط عملکرد در استان البرز 30.9 تن است و همچنین متوسط عملکرد محصولات باغی در استان البرز 19.5 تن است که آمار بسیار خوبی تلقی می‌شود.

وی بیان داشت: در این راستا استان البرز توانسته در تولید محصولاتی نظیر هلو، شلیل، آلو، گوجه‌سبز، گل لاله و توت فرنگی نیز تبه اول کشوری را به خود اختصاص دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار