مذاکره استاندار با شرکت سرمایه گذار چینی
با توجه به اینکه کمبود سرمایه نقدی اصلی ترین عامل کندی پیشرفت پروژه های زیربنایی استان اردبیل در سالهای اخیر بوده است ، واگذاری نظارت شده تکمیل این پروژه ها به سرمایه گذاران خارجی می تواند گشایشی در وضعیت طرح های عمرانی استان ایجاد کند.
کد خبر: ۲۴۶۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۶ 19 April 2015

با هدف واگذاری و تکمیل پروژه های نیمه تمام راه آهن اردبیل- میانه و اجرای شبکه سدها ، استاندار اردبیل با نمایندگان شرکت "سانیاهیدرو" از شرکت های سرمایه گذار چینی وارد مذاکره شده است.

به گزارش تابناک ، با توجه به اینکه کمبود سرمایه نقدی اصلی ترین عامل کندی پیشرفت پروژه های زیربنایی استان اردبیل در سالهای اخیر بوده است ، واگذاری نظارت شده و عادلانه تکمیل این پروژه ها به سرمایه گذاران خارجی می تواند گشایشی در وضعیت طرح های عمرانی استان ایجاد کند و روند توسعه منطقه را شتاب بخشد.

مجید خدابخش استاندار اردبیل در دیداری گفت: این شرکت تاکنون در اجرای چندین پروژه در سطح کشور مشارکت داشته است.

خدابخش با یادآوری اجرای بخش قابل توجهی از پروژه راه آهن افزود: پروژه راه آهن از سمت اردبیل پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و حتی در نقاطی ریل گذاری شده است و پیمانکار چینی باید بیش تر تمرکز خود را بر اجرای پل ها و تونل بگذارد.

وی با بیان این که کمبود اعتبارات مانع اتمام پروژه راه آهن اردبیل- میانه شده است اظهار داشت : شرکت سانیاهیدرو حتی می تواند از همکاری مجموعه هایی که بیش تر در اجرای این پروژه شرکت داشتند ، استفاده کنند تا اجرای پروژه تسریع شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: نمایندگان شرکت سانیا هیدرو چینی می توانند پس از مطالعه اولیه این پروژه ها پیشنهادات خود را ارایه دهند و پس از موافقت نهادهای ذی ربط فعالیت خود را آغاز کنند.

خدابخش در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که پیشرفت های زیادی در طرح های آبیاری استان ایجاد شده است ، افزود: 50 درصد کارهای زیربنایی این طرح ها که شامل تکمیل شبکه سد گیوی ، سبلان ، مغان و خداآفرین است انجام گرفته و فرایند تکمیل آن ها در حال اجراست.

وی گفت : درباره تامین اعتبار طرح راه آهن اردبیل به میانه هیچ مشکلی خاصی وجود ندارد و ماده 62 شورای اقتصاد کشور برای این طرح تصویب شده است.

در این نشست ، همچنین هواشان مدیر ارشد نمایندگان چینی گفت: ما به صورت جز به جز از طرح های آبی استان اردبیل بازدید کردیم و از شرایط خوب آن ها برای بستن قرارداد همکاری رضایت کامل داریم و در صدد آن هستیم همکاری های اقتصادی خود را در استان اردبیل توسعه بدهیم.

اجرای پروژه های راه آهن اردبیل و پایاب سد خداآفرین هر دو از اوایل دهه 80 آغاز شده است و به دلیل کمبود اعتبار تزریق شده ، اجرایی آنها تاکنون به طول انجامیده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار