استاندار قم با اشاره به آمار یک میلیون هکتاری کویر در قم، این مناطق را کانون اصلی ریزگردها دانست و گفت: 400 هکتار از مناطق کویری استان در شرایط بحرانی قرار دارد.
کد خبر: ۲۴۷۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲ 17 June 2016
به گزارش تابناک قم، همزمان با 27 خرداد روز جهانی بیابان زدایی، استاندار قم از طرح‌های منابع طبیعی و بیابان زدایی استان قم در محور جعفریه بازدید کرد.

سیدمهدی صادقی در این بازدید که مدیران دستگاه‌های مرتبط نیز حضور داشتند طی سخنانی بر لزوم توجه به طرح‌های بیابان‌زدایی در قم تاکید کرد.

وی با اشاره به شرایط اقلیمی خاص قم، خشکسالی‌های ممتد چند سال اخیر و کاهش شدید بارندگی‌ها را دو عامل تأثیرگذار بر تشدید بحران زیست محیطی در کل کشور و استان قم عنوان و خاطرنشان کرد: این عوامل موجب افزایش مناطق بیابانی و کویری استان قم شده است.

صادقی با تاکید بر تقویت حفظ محیط زیست در نگاه ملی، دقت در حفظ منابع طبیعی و پوشش‌های گیاهی در اجرای پروژه‌های ملی بخش‌های مختلف از جمله راه، انرژی و تأسیسات زیرساختی را ضروری خواند و افزود: در صورت عدم تدبیر درست در عرصه منابع طبیعی، در آینده باید شاهد توسعه کویر و بحران‌های ناشی از آن باشیم.

وی با اشاره به آمار یک میلیون هکتاری کویر در قم، این مناطق را کانون اصلی ریزگردها دانست و گفت: 400 هکتار از مناطق کویری استان در شرایط بحرانی قرار دارند که باید با کشت گونه‌های گیاهی مناسب و اجرای طرح‌های مؤثر آبی و خاکی با این وضعیت بحرانی مقابله کرد.

استاندار قم همچنین بر لزوم تلاش برای جلب مشارکت‌های عمومی در زمینه اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی و صیانت از منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: مشارکت مردم در این حوزه، موجب حفظ نباتات و اجرای بهینه پروژه‌ها خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار