سرپرست اداره حفاظت محیط زیست دماوند گفت: اولویت این نهاد در سال جاری مدیریت پسماند شهری و ساماندهی محل دفن زباله گندک در شرق استان تهران با تشکیل کمیته فرعی است.
کد خبر: ۲۴۹۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷ 19 April 2015
عباس میرزاکریمی در جلسه کمیته فرعی مدیریت پسماند شهری و ساماندهی محل دفن زباله گندک شهرستان دماوند که با حضور نمایندگان شهرداری ها و اعضای کمیته پسماند در سالن اجتماعات شهرداری دماوند برگزار شد، اظهار کرد: توجه به محیط زیست و حفظ سلامت انسان و کلیه موجودات کره زمین یکی از اصول اساسی در بقای زندگی و استفاده از مواهب خدادادی است که به وفور در اختیار ما قرار دارد. 

وی ادامه داد: کنترل آلودگی های محیط ازجمله مواد زاید جامد، بخش مهمی از این وظیفه را تشکیل می دهد که با توجه به اصول و موازین بهداشتی اقتصادی جایگاه ویژه ای را در علوم و فنون جدید به خود اختصاص داده که لازم است در حد امکان مواردی همچون اهمیت مسئله، شناخت و طبقه بندی مواد، سیستم های جمع آوری و حمل و نقل و روش های دفع مواد به وضوح مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست دماوند خاطرنشان کرد: اهمیت دفع بهداشتی پسماند ها زمانی بر همه روشن می شود که خطرات ناشی از آن بخوبی شناخته شود زیرا پسماند ها نه فقط باعث تولید بیماری، تعفّن و زشتی مناظر می گردند، بلکه می توانند به وسیله آلوده کردن خاک، آب و هوا خسارات فراوانی را ببار آورند.

میرزا کریمی به مدیریت و ساماندهی محل دفن زباله های شهرستان دماوند در منطقه گندک توسط شهرداریهای شرق تهران اشاره کرد و گفت: کلیه شهرداران شش شهر شرق استان تهران بایستی نسبت به مدیریت و ساماندهی زباله های منطقه گندک و همچنان رفع آلودگی زیست محیطی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری دماوند به عنوان متولی منطقه گندک نیازمند همکاری دیگر شهرداری ها است، بیان کرد: هدف ما رفع معضل و پاکسازی محل دفن زباله گندک تا دوم اردیبهشت ماه مصادف با روز زمین پاک است. 

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست دماوند گفت: امید داریم با همکاری شهرداری های منطقه تا پایان اردیبهشت دفن اصولی پسماندها آغاز شود و کلیه شهرداران یا معاونت خدماتی شهری شرق تهران به منظور یکپارچه نمودن پسماند شهرستانهای پردیس و دماوند نسبت به معرفی پیمانکار که اقداماتی از قبیل بازیافت و انتقال پسماند از سطل زباله تا گندک و اقداماتی چون احداث نوار، نقاله و مکانیزه نمودن بازیافت جهت کاهش حجم زباله و دفن بهداشتی طبق ضوابط و معیارهای ملاک عمل محیط زیست اقدام کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار