تولیت آستان قدس رضوی گفت: با بیان اینکه دانشگاه ها در تشکیل تمدن اسلامی نقش کلیدی دارند، گفت: علم، اندیشه، معنویت و سبک زندگی اسلامی چهار رکن و پایه ایجاد تمدن اسلامی هستند و ما ایجاد این تمدن اسلامی را دور از تصور نمی بینیم.
کد خبر: ۲۴۹۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲ 22 June 2016

به گزارش تابناك رضوی، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در دیدار با استادان دانشگاه و جمعی از نخبگان دانشگاه‌ های خراسان رضوی، اظهار كرد: مشهد شایسته مرجعیت علمی کشور است.
وی بیان کرد: یکی از سوغات شهر مشهد می ‌تواند دانش روشنگر و هدایتگری باشد که از حوزه علمیه کهن و دانشگاه فرهیخته و انقلابی آن ریشه می‌ گیرد.
توليت آستان قدس رضوي با بیان اینکه دانشگاه ها در تشکیل تمدن اسلامی نقش کلیدی دارند، گفت: علم، اندیشه، معنویت و سبک زندگی اسلامی چهار رکن و پایه ایجاد تمدن اسلامی هستند و ما ایجاد این تمدن اسلامی را دور از تصور نمی بینیم.
حجت الاسلام رئيسي افزود: استادان و فرهیختگان دانشگاه نقش بی ‌بدیل در ایجاد انگیزه تحول خواهی، روحیه معنویت و تلاش جهادی در میان جوانان دارند.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه استادان دانشگاه فرماندهان و جوانان افسران جنگ نرم هستند، اظهار کرد: جامعه موفق، توسط فرهیختگان متعهد آن ساخته می‌ شود.
وی گفت: اکنون ما در دهه چهارم انقلاب اسلامی، یعنی دهه پیشرفت هستیم و این پیشرفت جز با تلاش دانشگاهیان متعهد، خودباوری جوانان متدین و کار شبانه روزی محقق نمی‌ شود.
توليت آستان قدس رضوي وظیفه دانشگاه‌ های مشهد را نسبت به سایر مراکز علمی کشور مضاعف دانست و افزود: دانشگاه ‌های مشهد مقدس به خاطر همجواری با بارگاه ملکوتی حضرت امام هشتم (ع) مسئولیت مضاعف و وظیفه‌ ای خطیر بر دوش دارند و باید در تربیت جوانان ارادتمند به ساحت کبریایی ائمه معصومین (ع) کوششی مجاهدانه داشته باشند.
حجت الاسلام رئيسي، دانش، اقتصاد مقاومتی و نیروهای متدین را مهمترین دارایی جمهوری اسلامی خواند و اظهار کرد: تربیت نیروی متدین، کادرسازی و پرورش افراد متخصص که بتوانند راهگشای کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند، بزرگترین وظیفه دانشگاه‌ ها و مراکز علمی است.
وی به اهمیت توسعه خدمت در آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: استادان، پزشکان، مهندسان، مبلغان دینی و متخصصان حوزه‌ های مختلف می ‌توانند با خدمت به مردم تحت لوای پرچم مطهر حضرت امام رضا (ع) به توسعه این جریان فرهنگی کمک کنند.
توليت آستان قدس رضوي کمک به محرومان در آستان قدس رضوی را متفاوت با کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و سایر نهادهای حمایتی دانست و افزود: آستان قدس رضوی به دنبال خدمت به محرومان و مستضعفان است و خدماتی از قبیل خدمات پزشکی و مهندسی توسط خادمان متخصص این بارگاه می‌ تواند به آنان ارائه شود.

منبع: پايگاه اطلاع رساني آستان قدس رضوي

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار