فاز دوم طرح تحول نظام سلامت در حاشیه شهر مشهد با حضور وزیر بهداشت اجرا می‌شود.
کد خبر: ۲۵۲۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶ 20 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از فارس، علی عمادزاده در نشست خبری هفته سلامت در سالن اجتماعات سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: سازمان جهانی بهداشت در سال 2015 شعار هفته سلامت را با عنوان ایمنی غذا از مزرعه تا سفره تعیین کرد و این امر به علت اهمیت امنیت و ایمنی موادغذایی سالم در راستای پیشگیری از بیماری‌ها صورت گرفته است.

وی، ایمنی موادغذایی را به طور فزاینده‌ای در حال جهانی شدن دانست و تصریح کرد: نیاز به تقویت سیستم‌های موادغذایی در همه کشورها مورد توجه قرار گرفته است و امنیت غذایی به عنوان دسترسی جوامع به موادغذایی سالم و ایمنی مواد غذایی به عنوان اطمینان از غذای سالم معنا شده است.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: برای اینکه موادغذایی از مزرعه تا سفره سالم به دست مردم برسد همه سازمان‌های مرتبط با تولید موادغذایی در کشور از طریق آموزش‌ها و سیاست‌های برنامه‌ریزی شده خود، تلاش می‌کنند سلامت را در جامعه حفظ کنند.

عمادزاده با اشاره به اینکه سالانه 2 میلیون نفر در جهان که بخش اعظم آنها را کودکان تشکیل می‌دهند از بیماری‌های اسهالی منتقله از آب و غذا فوت می‌کنند، بیان کرد: نبود ایمنی موادغذایی سبب می‌شود تا توسعه اجتماعی دچار مشکل شده و به گردشگری و تجارت هر منطقه آسیب وارد شود.

وی ادامه داد: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در قالب انجام دوره‌های آموزشی ویژه تولیدکنندگان و سازمان‌های مختلف و تبیین اهمیت سلامت به جامعه، جلب مشارکت شهروندان و سازمان‌های مردم نهاد و غیردولتی آموزش صحیح مصرف و ... می‌تواند شعار جهانی ایمنی غذا از مزرعه تا سفره را کامل و عملیاتی کند.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته سلامت با اشاره به برنامه‌های مختلفی که در خراسان رضوی توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سازمان‌های مختلف همزمان با هفته سلامت انجام می‌شود، گفت: برگزاری همایش هفته سلامت در راستای حساس‌سازی، عیادت رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بیماران، برپایی نمایشگاه سلامت در بوستان ملت با همکاری فرهنگسرای سلامت، چادر سلامت با محوریت آموزش در پنج پارک بزرگ مشهد، برگزاری دوی همگانی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی از برنامه‌های هفته سلامت است.

وی افزود: همچنین حمایت از طرح‌های پژوهشی و انجام تحقیقات با محوریت شعار جهانی وزارت بهداشت در سال 2015، برگزاری تور اطلاع‌رسانی ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان و خبرنگاران، حضور معاونین دانشگاه علوم پزشکی در برنامه‌های سلامت محور صدا و سیمای خراسان رضوی، آغاز دوره‌های آموزشی ویژه کشاورزان و پرسنل سازمان‌های مرتبط در تولید و پروسه غذا، مشارکت 21 اداره‌کل خراسان رضوی در برنامه‌های هفته سلامت، طراحی و نصب المان‌های سلامت محور توسط شهرداری در سطح شهر و برپایی جشنواره غذای سالم از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته سلامت برگزار می‌شود.

عمادزاده از آغاز برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کشاورزان و کارکنان سازمان‌های مرتبط با غذا با محوریت شعار جهانی «ایمنی غذا از مزرعه تا سفره» خبر داد و اضافه کرد: پنج‌شنبه هفته جاری نیز وزیر بهداشت در حاشیه شهر مشهد فاز دوم طرح نظام تحول سلامت را افتتاح می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار