معاون استاندار قزوین خبر داد
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: امیدواریم در سال جاری طرح غربالگری سلامت به صورت همگانی در بین تمام رده‌های سنی اجرا شود.
کد خبر: ۲۵۳۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵ 29 June 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، ایوب رحیمی در جلسه کارگروه بانوان و خانواده که بعد از ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: طرح غربالگری سلامت از طرح‌هایی است که در سال گذشته در استان قزوین مصوب شده و در شهرستان البرز دنبال شد.

وی افزود: با توجه به اینکه مقوله سلامت یکی از مقوله‌های مهم در جامعه محسوب می‌شود امیدواریم در سال جاری طرح غربالگری سلامت به صورت همگانی در بین تمام رده‌های سنی اجرا شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین بیان کرد: اجرایی شدن برخی از طرح‌ها همچون طرح‌های حوزه سلامت برای جامعه بهبودی را به همراه دارد چراکه نیروی انسانی و سلامت او امری غیرقابل انکار است.

رحیمی عنوان کرد: سلامت یکی از موضوعاتی است که باید برنامه‌ریزی مناسبی در آن صورت بگیرد و از کارگروه سلامت بانوان نیز باید در حد توان حمایت کرد.

وی اضافه کرد: امیدواریم پرونده سلامت را برای تمام کارکنان و زنان شاغل تشکیل شود و حوزه سلامت مورد توجه قرار بگیرد چراکه در کشور برای بانوان سبک زندگی تعریف نشده است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین با اشاره به اهمیت سلامت در جامعه خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم جامعه‌ای پویا داشته باشیم باید به حوزه‌های مختلف سلامت توجه کنیم.

* تغییر سبک و الگوی زندگی‌های انسان در دنیای امروز

نائب رئیس ورزش‌های همگانی استان قزوین در ادامه این جلسه اظهار کرد: سبک و الگوی زندگی‌های انسان در دنیای امروز تغییر کرده است.

مریم نخستین گفت: اقدامات مناسبی در حوزه ورزش بانوان صورت گرفته است که از موارد آن می‌توان به مجهز کردن پارک‌ها و فضای سبز استان قزوین اشاره کرد.

وی خاطر‌نشان کرد: ورزش مقوله‌های مختلفی را دارد که باید حوزه بانوان آن مورد توجه قرار بگیرد که در این راستا برای بانوان خانواده برنامه‌های مختلفی را پیش‌بینی کرده‌ایم.

نائب رئیس ورزش‌های همگانی استان قزوین تصریح کرد: محور بودن زن خانواده در حال فراموشی است که توجه به این بخش همت مسؤولان را می‌طلبد.

* طرح غربالگری در هر 5 سال برگزار می‌شود

مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: برنامه غربالگری سلامت در تمام گروه‌های سنی هدف یکی از مهمترین برنامه‌های این دانشگاه است.

ناهید یزدی بیان کرد: در برنامه دولت و تدبیر تمام شهرهای زیر 500 هزار نفر جمعیت به صورت فعال مراقبت صورت بگیرد که جامعه هدف شامل گروه‌های هدف خاص از جمله کودکان، مادران باردار و شیرده هستند.

وی عنوان کرد: طرح غربالگری در سال 93 در شهرستان البرز اجرا شد که امیدواریم این طرح در سال جاری بین تمام رده‌های سنی برگزار شود.

یزدی مطرح کرد: طرح غربالگری سلامت از طرح‌هایی است که در هر 5 سال برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار