معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اردبیل گفت: روزانه بیش از یک هزار و 100 تماس با سامانه فوریتی پلیس برقرار شده و مردم مطالب خود را اطلاع‌رسانی می‌کنند.
کد خبر: ۲۵۴۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳ 02 July 2016

رسول سلحشور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: سامانه فوریت‌های پلیسی 110 از سال 79 راه‌اندازی شده و به تبع آن در استان اردبیل نیز با شکل‌گیری 23 مرکز در همه شهرستان‌ها، کلانتری ها و پاسگاه‌ها در حال حاضر با 36 خط دایر شده آماده ارائه خدمات به هموطنانمان هستیم.

وی با بیان اینکه افزایش رضایتمندی مردم، کاهش حضور مردم در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها و سرعت عمل در کشف و دستیابی به بطن جرایم از جمله اهداف و رویکردهای سامانه فوریتی پلیس است، افزود: البته گزارش‌های دریافتی ما در دو بخش فوریتی و غیرفوریتی تقسیم‌بندی می‌شود به طوری که برخی از شهروندان در تماس‌های تلفنی خود مرزبندی در این زمینه را مورد توجه قرار نمی‌دهند که ضرورت دارد شهروندان در تماس‌های خود با 110 به موارد فوریتی بیشتر توجه کنند.

وی گفت: اگر این الزام در عملیات پلیس دیده نشود قطعا خسارات جانی، مالی و اجتماعی رخ داده و بسیاری از جرایمی که باید به سرعت و با فوریت مورد رسیدگی و حتی رفع و رجوع قرار گیرد به تاخیر بیفتد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اردبیل گفت: روزانه بیش از یک هزار و 100 تماس با سامانه فوریتی پلیس برقرار شده و مردم مطالب خود را اطلاع‌رسانی می‌کنند.

سلحشور ادامه داد: موارد فوریتی را در اقدام سریع پلیس شامل سرقت، شرارت، اربده‌کشی، شرب خمر، مزاحمت‌های خیابانی، نزاع، درگیری و تصادفات فوتی و جرحی حادثه‌آفرین به همراه قاچاق موادمخدر اعلام کرد و افزود: اگر مردم در این زمینه به سرعت اطلاع‌رسانی کنند پلیس در کمتر از 15 دقیقه در محل حاضر شده و اقدامات قانونی خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه در سه ماهه امسال 100 هزار تماس با سامانه فوریت‌های پلیسی گرفته شده است، تصریح کرد: به طور میانگین روزانه هزار و 100 تماس با این سامانه برقرار می‌شود.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اردبیل با بیان اینکه 50 درصد این تماس‌ها عملیاتی و مابقی غیرفوریتی است، گفت: ما در برخی از موارد نیز نیاز به کسب اطلاعات و تحقیقات بیشتر داریم تا به موثق بودن خبر پی ببریم که نمونه آن برخورد با باندهای فساد و فحشا، اختلافات خانوادگی، دایر شدن قمارخانه‌ها، فروش پنهانی مواد مخدر و... است که قطعا پلیس در اخبار غیرفوریتی نیز حداکثر در مدت 30 دقیقه در منطقه حاضر شده و نسبت به کشف جرایم یا رسیدگی به موارد اطلاع‌رسانی داده شده رسیدگی کنند.

سلحشور یادآور شد: ما معتقدیم امنیت و برقراری این اصل اساسی محصول یک حرکت و نگاه اجتماعی است و ضرورت دارد خود مردم نیز در چنین مواردی همراه و یاریگر پلیس باشند تا بستر لازم برای تامین امنیت و ارتقای آن فراهم آید.

وی ضرورت توجه بیشتر به امر برقراری نظم و انضباط و شرایط مطلوب امنیتی در جامعه را یادآور شد و گفت: با توجه به آغاز سفرهای تابستانی انتظار می‌رود عموم هموطنان و مسافران و گردشگران با رعایت مبانی شرعی، اعتقادی و دینی و همچنین قانونی زمینه تامین یک امنیت و آرامش واقعی را فراهم کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار