دبیر انجمن صنفی کارگران نیروگاه تبریز :
دبیر انجمن صنفی کارگران نیروگاه تبریز گفت: کارگران نیروگاه تبریز مخالف واگذاری نیستند بلکه نگران امنیت شغلی خود هستند.
کد خبر: ۲۵۴۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰ 20 April 2015
به گزارش تابناک یزد،عیسی حاجی آقایی وفایی با اشاره به تجمع دیروز کارگران نیروگاه تبریز اظهار داشت: از تابستان سال 93 که زمزمه انتقال شرکت توانیر  به خارج از نیروگاه و داخل شهر  و واگذاری نیروگاه مطرح شد مشخص بود که هدف از این اقدام در گام نخست حذف پاداش و مزایای کارگران و ایجاد مشکلات جدیدتر برای آنان خواهد بود.

وی افزود: تجمع کارگران در پی آن به وقوع پیوست که مسئولان در پی این اقدامات و آغاز برنامه های کلان شرکت توانیر نسبت به  دغدغه آنان در خصوص امنیت شغلی بی توجه ماندند.

وفایی خاطرنشان کرد: کارگران نیروگاه تبریز خواهان آن هستند که شرایط نیروگاه اردبیل (سبلان) برای آنان تکرار نشود.

وی گفت: کارگران می خواهند در صورت واگذاری هم به بهانه های واهی تعدیل نیرویی در کار نباشد و کارگران قراردادی و مدت معین در مشاغل خود همچنان به فعالیت داشته و افزون بر آن مزایای کاری آنان نیز همچون قبل حفظ شود و با تغییر کارفرما حذف سوابق کاری و موضوعاتی نظیر پایان کار کارگران نیز در دستور کارقرار نگیرد.

 وفایی افزود: در حال حاضر روند به گونه ای به پیش می رود که با طرح موضوع اخراج کارگران ، می خواهند آنان را تحت انواع  فشارهای روحی روانی  قرار داده و آنان را وادار به  قبول هر نوع شرایطی کنند که ما به شدت نگران این موضوع هستیم.

دبیر انجمن صنفی کارگران نیروگاه تبریز در عین حال خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان در پی این تجمع کمی به خود آمده و با بررسی بیشتر موضوع و اعزام نماینده شرایط را به گونه ای به پیش ببرند تا در این مرکز حساس هیچ مشکلی پیش نیاید و به بهانه بالا بودن تعداد نیروی کاری بحث اخراج مطرح نشود در واقع باید آقایان به هنگام واگذاری شرکتها چنان برنامه ریزی کنند که شرکت تحویل گیرنده و کارفرمای جدید وضعیت نیروی کار را به همان شکل سابق قبول کند و برای سوددهی بیشتر به دنبال کسر مزایا و تعدیل نیرو نبوده و از راهکارهای دیگری به جبران هزینه ها باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار