مدیر اجتماعی آسایشگاه خیریه کهریزک گفت: بیش از 800 نفر متقاضی زندگی در آسایشگاه خیریه کهریزک هستند.
کد خبر: ۲۵۵۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹ 20 April 2015
به گزارش فارس  نخستین گروه از متقاضیان زندگی در آسایشگاه خیریه کهریزک با برگزاری جلسه ارزیابی سالمندان و معلولین توسط کمیته ارزیابی آسایشگاه مجوز ورود دریافت کردند.

کمیته ارزیابی سالمندان و معلولان آسایشگاه خیریه کهریزک، گروه 18 نفره را در سال  94 مورد ارزیابی قرار دادند تا با بررسی‌های انجام شده، ساکنان جدید کهریزک وارد این خانه بزرگ شوند.

محبوبه زیارتی، مدیر امور اجتماعی آسایشگاه خیریه کهریزک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: از آنجائی که ظرفیت تخت‌های آسایشگاه خیریه سالمندان ثابت است و امکان افزایش تخت وجود ندارد، با خالی شدن هر تخت، از سالمندان و یا معلولانی که واجد شرایط شناخته شده‌اند دعوت می‌شود تا ساکن کهریزک شوند.

وی با نگاهی به عملکرد این کمیته در سال گذشته تصریح کرد: در سال 93 و از مجموع 864 نفر سالمندان و معلولانی که متقاضی زندگی در کهریزک بودند، جمعاً 427 نفر واجد شرایط شناخته شدند که در نوبت پذیرش قرار گرفتند.

زیارتی افزود: اولویت بستری در سال 93 به سالمندانی داده شد که به دلیل مشکلات جسمانی فراوان، نیاز به مراقبت و پرستاری بیشتر داشته و امکان نگهداری از آنان در خانواده سخت یا غیر ممکن بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کمیته ارزیابی که متشکل از پزشک، مددکار، روانشناس و پرستار است با ارزیابی اولیه از وضعیت جسمانی، سوابق درمانی و وضعیت فعلی، روحی و روانی، اجتماعی و اقتصادی فرد مراجعه کننده، طبق مقررات جاری آسایشگاه اقدام به پذیرش افراد واجد شرایط می‌کند.

مدیر اجتماعی آسایشگاه خیریه کهریزک، داشتن مشکلات اعصاب و روان غیرقابل کنترل، مشکلات جسمانی که نیاز به درمان در مراکز خاص دارند، معلولان ذهنی که قادر به حرکت بوده و باید مرتب تحت نظر باشند، داشتن سابقه اعتیاد و مشکلات رفتاری را از موانع اصلی پذیرش مددجو در آسایشگاه دانست و تأکید کرد: آن دسته از مراجعانی که دارای مشکلات خاص اقتصادی و اجتماعی نیستند و می‌توانند سالمند یا معلول خود را به مراکز خصوصی بسپارند نیز از نظر ما واجد شرایط بستری در این مجموعه به حساب نمی‌آیند.

زیارتی در پایان توصیه‌ای هم به خانواده‌های سالمندان داشت و خاطرنشان کرد: معتقدیم بهترین مکان برای گذراندن سنین دوران سالمندی، همان کانون گرم خانواده‌هاست. خانواده‌های عزیز نیز اگر می توانند با حداقل امکانات موجودشان هم که شده عزیزانشان را در منازلشان نگهداری کنند که مطمئناً این خواسته قلبی همه این عزیزان است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار