مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قم:
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قم گفت: طلاق از مهم‌ترین مسائلی است که در استان مورد توجه قرار گرفته ‌و در همین راستا سند راهبردی طلاق تدوین شد.
کد خبر: ۲۵۵۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۶ 04 July 2016
به گزارش تابناک قم، عطاء الدین قاسمی امروز در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان قم که در  فرمانداری قم برگزار شد، با اشاره به موارد حاد آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد و حاشیه‌نشینی اظهارداشت: طلاق از مهم‌ترین مسائلی است که در استان مورد توجه قرار گرفته ‌در همین راستا سند راهبردی طلاق تدوین شده تا براساس آن با تلاش نهادهای حمایتی طرح‌هایی همچون آموزش و آگاه‌سازی زوج‌های جوان سبب کاهش آمار طلاق در استان شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قم با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای 11 هزار زوج قمی افزود: ارائه آموزش‌های پیش از ازدواج راهکار مناسبی برای پیشگیری از طلاق است و می‌تواند از آسیب‌های ناهنجاری اجتماعی این آسیب بکاهد.

وی فضاهای مجازی را از دیگر زمینه‌های تشدید آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: حاشیه‌نشینی ورود ناهنجاری‌های اخلاقی در جامعه است و که باید در اولویت دستگاه‌های حمایتی قرار بگیرد.

قاسمی باتاکید بر لزوم تشکیل کمیته تخصصی کاهش معضلات حاشیه‌نشینی در قم خاطرنشان کرد: در این کمیته باید راهکارهای عملی با این آسیب احصا و بررسی شود.

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری قم اجرای طرح‌های آموزشی مقابله با اعتیاد را برای جامعه به ویژه نسل جوان مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: استفاده از ظرفیت‌ نیروی انتظامی و دستگاه قضایی نیز از جمله اقداماتی است که می‌توان برای مقابله با اسیب‌های اجتماعی به کار برد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار