رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: در سه ماهه امسال بیش از 18 میلیون و 662 هزار تردد خودرو در محورهای مواصلاتی استان اردبیل به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۲۵۵۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱ 04 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، سید حجت فتاحی صبح امروز در پاسخ به سئوالات خبرنگاران در نشست مطبوعاتی در اردبیل اظهار کرد: در 26 نقطه شاهد نصب دوربین‌های ترددشمار هستیم که قادر هستند تمامی ترددهای استان را به ثبت برسانند به طوری که سهم وسایط نقلیه سنگین از این ترددها 11 درصد است.

وی با بیان اینکه بیشترین تردد در سه ماهه امسال به صورت رفت و برگشت در محور اردبیل – آستارا با دو میلیون و 110 هزار دستگاه خودرو به ثبت رسیده است، افزود: کم‌ترددترین محور مواصلاتی استان با 89 هزار دستگاه تردد خودرو مربوط به محور خلخال – اسالم بوده است.

رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: در سه ماهه امسال بیش از 18 میلیون و 662 هزار تردد خودرو در محورهای مواصلاتی استان اردبیل به ثبت رسیده است.

فتاحی اظهار کرد: بیشترین تردد وسایط نقلیه مربوط به فروردین ماه با 6 میلیون و 617 هزار دستگاه وسایط نقلیه بوده به طوری که پرترددترین روز نیز 14 خرداد بوده که شاهد تردد 381 هزار دستگاه خودرو بودیم.

وی در مورد تجزیه و تجلیل سه ماهه تصادفات استان بیان کرد: سواری‌ها با 70 درصد بیشترین سهم را در وقوع تصادفات داشتند و بیشترین علت تصادفات نیز تخطی از سرعت مطمئنه بوده است.

رئیس پلیس راه استان اردبیل با ارائه آماری جالب از زوایای این تصادفات تصریح کرد: 55 درصد تصادفات در محور اصلی رخداده و از نظر تحصیلات رانندگان مقصر نیز 20 درصد آنها دیپلم بودند که در این بین 63 درصد تصادفات به دست رانندگان بومی رخداده است.

فتاحی با بیان اینکه بیشترین تصادف در فاصله زمانی 16عصر تا 20 شب عصر اتفاق افتاده است، یادآور شد: برخلاف سال‌های گذشته بیشترین متوفیان در تصادفات خود رانندگان بودند.

وی اظهار کرد: از نظر فراوانی وقوع تخلفات و تصادفات محور اردبیل – مغان در صدر است به طوری که 37 درصد تصادفات منجر به فوت، جرح و خسارتی در این محور رخداده است.

رئیس پلیس راه استان اردبیل کم حادثه‌ترین روز را در تصادفات سه ماهه اول را روز یکشنبه و پرحادثه‌ترین روز را جمعه اعلام کرد و گفت: اکثریت سن متوفیان بین 21 تا 40 سال بوده است.

فتاحی در پایان سخنان خود اظهار کرد: در سه ماهه امسال 36 نفر در جاده‌های استان اردبیل جان باختند که نسبت به آمار سه ماهه سال قبل که 31 متوفی را داشتیم 5 فوتی بیشتر در جاده‌های استان اردبیل به ثبت رسیده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار