کد خبر: ۲۵۵۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷ 04 July 2016
دادستان شهرستان بهشهر گفت: بیشترین پرونده های دادگستری بهشهر در سال 94 مربوط به توهین و فحاشی افراد به یکدیگر است که در نهایت موجب درگیری و نزاع میان آن ها می شود.

علی صداقت امروز در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه با اعضای بسیج رسانه بهشهر، با تأکید بر ذکر اخبار صحیح توسط اصحاب رسانه، اظهار کرد: قطعا یکی از اهداف رسانه در اطلاع رسانی اخبار روشن کردن افکار عمومی نسبت به حقیقت مسائل جامعه است و خبرنگاران نباید قبل از تایید صحت یا کذب بودن یک خبر آن را نشر دهند یا اینکه صحبت مصاحبه شونده را به گونه ای دیگر تغییر داده و به سلیقه خود قلم بزنند زیرا این موضوع موجب تشویش اذهان عمومی می شود.

وی افزود: موضوعات مربوط به حوزه قضایی از حساسیت بالایی برخوردار است و باید قبل از درج اخبار در این زمینه هماهنگی های قبلی صورت بگیرد تا صدق گفتار در خبر رعایت شود زیرا در صورت انتشار اخبار غلط با توجه به گستردگی فضای مجازی، بهبود وضعیت و روشن کردن افکار مردم بسیار دشوار می شود.

صداقت خاطرنشان کرد: خبرنگاران به دلیل آن که دائما در بطن جامعه حضور دارند و به سرعت نسبت به مسائل آگاه می شوند می توانند با ایجاد تعامل با حوزه قضایی و اطلاع رسانی سریع موضوعات مختلف به این دستگاه و پیگیری آنها، کمک شایانی در پیشبرد اهداف دستگاه قضایی شهرستان کنند.

دادستان شهرستان بهشهر با بیان اینکه کاهش جرایم خشن، جلوگیری از تصرفات در منابع طبیعی و محیط زیست، سرقت، مواد مخدر و مشروبات الکلی از جرایم مهم به دلیل میزان تأثیرگذاری در آسیب های اجتماعی است، گفت: دستگاه قضایی شهرستان بهشهر در سال گذشته به صورت جدی در بحث کاهش جرایم خشن به ویژه نزاع های دسته جمعی ورود پیدا کرد و موفق به کاهش چشمگیری در این زمینه و افزیش ضریب امنیت در شهرستان شد.

صداقت با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشتر جرایم صورت گرفته در حوزه مواد مخدر است که موجب افزایش آسیب های اجتماعی به ویژه در محیط خانواده ها شده است، اظهار کرد: مسئله بیکاری با وجود اهمیت آن به عنوان یک معضل از مسائلی است که در بررسی آمار مجرمان؛ کم ترین پرونده ها مربوط به افراد بیکار است.

وی افزود: دستگاه قضایی بهشهر در سال جاری به صورت جدی مسئله حفظ حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع در ادارات را در دستور کار خود قرار داده  و پیگیری می کند و نیز در دادگستری شهرستان کلاس های آموزشی رعایت حقوق شهروندی برای ضابطین قضایی برگزار می شود.

دادستان شهرستان بهشهر در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه بیشترین جرایم صورت گرفته در سال 94 در شهرستان مربوط به چه حوزه ای است، اظهار کرد: بیشترین پرونده های شکایت در سال 94 مربوط به توهین و فحاشی افراد به یکدیگر است که در نهایت موجب درگیری و نزاع میان آن ها می شود و این مسئله بیانگر عدم صبر و تحمل افراد است.

وی ادامه داد: پس از مسئله توهین و فحاشی که از پرونده های شخصی محسوب می شود بیشترین جرایم که عمومیت دارد پرونده های سرقت و مواد مخدر است.

صداقت در مورد مسئله ورود جدی دادستانی بهشهر در طی 2 سال گذشته برای پلمپ قوه خانه هایی که در آن ها قلیان مصرف می شد، گفت: هدف اصلی از بستن قلیان سراها جمع آوری قلیان نبوده است از آنجایی که کشیدن قلیان در اماکن عمومی سربسته منجر به وقوع آسیب های اجتماعی مانند موارد اخلاقی و فروش مواد مخدر می شده و از طرفی بسیاری از این اماکن به صورت غیرمجاز فعالیت می کردند این امر صورت گرفت.

 وی افزود: به همین دلیل طی اقدامات سازمان یافته با بهانه جمع آوری قلیان اقدام به پلمپ این اماکن کردیم و البته این اقدامات همچنان استمرار دارد و در شب گذشته 4 مکان غیرمجاز قهوه خانه با دستور قضایی پلمپ شد که در همین راستا به لحاظ کاهش آسیب های اجتماعی در 2 سال گذشته رشد چشمگیری داشته ایم زیرا 25 تا 30 درصد پرونده ها از قهوه خانه ها تشکیل می شد.

دادستان شهرستان بهشهر اظهار کرد: برای تبدیل وضعیت شغلی صاحبان قهوه خانه های پلمپ شده دستگاه قضایی شهرستان همکاری و مساعدت کرد و 8 نفر از این افراد تغییر کسب دادند تا فرد دچار مشکلات مالی در خانواده نشود.

صداقت خاطرنشان کرد: برنامه دستگاه قضایی شهرستان بهشهر در سال 95 در مورد برخورد با مصرف قلیان در قهوه خانه ها در حوزه مناطق تفریحی است که البته به شدت برخورد با اماکن داخل منطقه شهری نیست و با ملایمت بیشتری برخورد می شود.

وی با بیان اینکه در سال 94 تعداد پرونده های مربوط به فضای مجازی در شهرستان بهشهر به کمتر از تعداد انگشتان دست می رسد، تصریح کرد: رسیدگی به این پرونده ها مربوط به نمایندگی پلیس فتا در شهر ساری مرکز استان است.

صداقت تأکید کرد: پرونده های فضای مجازی در آخرین مرحله مربوط به حوزه قضایی می شود در حالی که بحث آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی برعهده آموزش و پرورش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و صداوسیما است که باید در این زمینه حوزه آموزش تقویت شود.

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار