گلتاب حسینی یکی از بانوان کارآفرین در راستای تولید و اشتغال در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی بوده که با همکاری بسیج سازندگی استا کهگیلویه و بویراحمد گام‌های مؤثری را در این امر برداشته است.
کد خبر: ۲۵۶۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸ 07 July 2016
به گزارش بویرنیوز، سپاه و بسیج که همواره با تلاش جهادی و شبانه‌روزی در راه اعتلای ایران اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است این بار با همدلی و هم‌زبانی در راستای تحقق فرامین رهبر انقلاب و عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گام‌های بلندی را برای محرومیت‌زدایی و استفاده از ظرفیت‌های کشور برداشته است.

سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد که نامی جاودان در تاریخ استان و کشور به شمار می‌رود توانسته است در عرصه سازندگی محرومیت‌ها و کمبودهای استان را شناسایی و متناسب با ظرفیت هر منطقه تسهیلات کم‌بهره‌ای را با همکاری بانک‌های عامل در اختیار متقاضیان طرح‌های اقتصاد مقاومتی قرار دهد و زمینه ایجاد اشتغال گسترده و پایدار را در این استان فراهم سازد.

آنچه بیش از هر چیزی در طرح‌های بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نمایان است تنوع‌بخشی به طرح‌های اقتصاد مقاومتی و راه‌اندازی بازار عرضه محصولات تولیدی این طرح‌ها در استان است که امیدواری جوانان تحصیل‌کرده برای اشتغال خود و سایر شهروندان و روستانشینان را دوچندان کرده است.

فعالیت‌های سپاه فتح تنها در عرصه‌های عمرانی و طرح‌های اقتصاد مقاومتی خلاصه نشده است بلکه در عرصه فرهنگی، اجتماعی و سایر حوزه‌ها نیز برنامه‌های کاربردی برای رفع محرومیت‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت قشرهای مختلف مردم جهت توسعه و پیشرفت پیش‌بینی و تاکنون نیز بخش زیادی از آن‌ها اجرایی شده است.

zafaran-4

بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر با در نظر گرفتن منویات مقام معظم رهبری اقدامات مناسبی را برای شناسایی ظرفیت‌های مناطق مختلف استان و راه‌اندازی طرح‌های زودبازده و اشتغال‌زا به کار گرفته است که می‌توان آثار مثبت و قابل‌توجه این اقدامات را در عرصه‌های عمرانی، فرهنگی، اقتصادی، اقتصاد مقاومتی، طرح‌های کشاورزی، دام‌پروری، باغداری و هر آنچه در کهگیلویه و بویراحمد بتوان از آن برای پیشرفت و درامد زایی بهره برد را مشاهده کرد.

این نهاد نشان داده است که خستگی نمی‌شناسد و در هر عرصه‌ای که کهگیلویه و بویراحمد دچار کمبود و عقب‌ماندگی است ورود پیدا کرده و برای خدمات‌رسانی بی‌منت به مردم از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است.

اعطای ۱۳۰میلیارد ریال تسهیلات در راستای اقتصاد مقاومتی

رئیس بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به فعالیت‌ها و اقدام‌های بسیج سازندگی استان در حوزه اقتصاد مقاومتی، گفت: سال گذشته(۹۴) بیش از ۱۳۰میلیارد ریال به متقاضیان در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی تسهیلات اعطا شد.

رضا رنجبر با بیان اینکه این میزان تسهیلات در قالب ۴۹۲پروژه اقتصاد مقاومتی به متقاضیان و بسیجیان اعطا شده است،ابراز کرد:میزان اشتغال‌زایی این طرح‌ها نیز افزون بر یک هزار و ۵۰۰ نفر بوده است.

zafaran-7

وجود بزرگ‌ترین مزرعه کشت زعفران در منطقه مختار

وی این طرح‌ها را شامل کارگاه ریسندگی و بافندگی در یاسوج ، پرورش شترمرغ در روستای نرگاه، پرورش قارچ و کاشت زعفران در روستای مختار و پرورش مرغ بومی در تنگ کناره دانست و گفت: یکی از پراقبال‌ترین این عرصه‌ها،کاشت زعفران مرغوب بوده که بزرگ‌ترین عرصه آن در منطقه مختار است.

رنجبر تصریح کرد: طرح تولید و کاشت زعفران از سال ۹۲در استان شروع به فعالیت کرده که با اقبال مطلوب متقاضیان روبه شده و در حال حاضر ۱۸مزرعه کاشت زعفران با سطح ۱۰هکتاری زیر کاشت این محصول مرغوب رفته‌اند.

zafaran-5

وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیج سازندگی بیش از ۶هزار پیازچه این محصول را بین متقاضیان تقسیم کرده است ،گفت:مزرعه پرورش زعفران مرغوب منطقه مختار یاسوج برای اولین بار در استان و در روستای مختار شهر یاسوج راه‌اندازی شده که این پروژه با تمام قابلیت‌ها یکی از بهترین پروژه‌های اقتصادی جهاد سازندگی بوده است.

اعطای ۳۰ میلیون تومان تسهیلات به کارآفرین طرح

وی میزان تسهیلات ارائه‌شده برای این پروژه را سی میلیون تومان به کارآفرین طرح دانست و افزود: در سال جاری کارآفرین طرح توانسته است در اولین برداشت سالانه خود از این طرح، سه کیلو زعفران مرغوب برابر با سی میلیون تومان برداشت کند.

zafaran-9

اشتغال‌زایی مستقیم سه نفر در مزرعه زعفران مختار

گلتاب حسینی یکی از بانوان کارآفرین در راستای تولید و اشتغال در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی بوده که با همکاری بسیج سازندگی گام‌های مؤثری را در این امر بداشته است.

کارآفرین این طرح نیز در گفتگو با خبرنگار ما راه‌اندازی این عرصه تولیدی اشاره کرد و گفت: این عرصه اقتصادی را در زمینی با ابعاد شش هزار مترمربع و با اشتغال‌زایی مستقیم سه نفر از سال ۹۲آغاز کرده‌ایم.

گلتاب حسینی به اشتغال‌زایی پانزده نفر به‌صورت غیره مستقیم در این عرصه اقتصادی اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف مهم ما در اجرای این عرصه اقتصادی اشتغال‌زایی و کسب‌وکار حلال بوده که در این راستا با همکاری بسیج سازندگی گام‌های خوبی را برداشته‌ایم.

وی به میزان سپرده دریافتی خود از بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: با توجه به کمک خوب این نهاد در دو سال گذشته ۳۰میلیون تومان را به‌عنوان سپرده برای اجرای این کار دریافت کرده‌ایم.

zafaran-6

پیش‌بینی سوددهی ۲۰۰ میلیون ریالی در هر فصل کشت

کارآفرین بزرگ‌ترین عرصه اقتصادی کاشت زعفران در استان به میزان سوددهی این عرصه اقتصادی اشاره کر د گفت: زعفران یکی از مرغوب‌ترین و کمیاب‌ترین ادویه‌های غذایی بوده که در نزد ایران بسیار مغتنم است که در ایمن زمینه سالانه برداشت ۲۰۰میلیون ریالی در این عرصه پیش‌بینی می‌کنیم.

نبود صنایع تولید بسته‌بندی از مشکلات طرح

حسینی یکی از مشکلات توسعه این عرصه اقتصادی را نبود صنایع بستی بندی صنعتی همگام با این صنعت دانست و گفت: زعفران منطقه مختار یکی از نمونه‌های مرغوب زعفران در جنوب کشور بوده که وجود صنایع تولید بسته‌بندی می‌تواند به توسعه و صادرات این محصول مرغوب در استان کمک بسزایی بکند.

وی به بازدید مسئولان استانی از این طرح اشاره کرد و گفت: مسئولان استانی ازجمله نوروزی رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان و حتی سید محمدکاظم نظری فرماندار بویراحمد از این طرح بازدید کرده و رضایت خود را از این طرح اعلام کردند.

لازم به ذکر است بزرگ‌ترین مزرعه کاشت زعفران استان کهگیلویه و بویراحمد در منطقه مختار شهر یاسوج واقع شده که فعالیت و توسعه زیرساختی این مزرعه از سال ۹۲شروع و در سال ۹۴به دست فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.

zafaran-10zafaran-1

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احمد ارجمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
استان کهگیلویه و بویراحمد وقعاً زر خیز است و هر چه بکاری خوب درو می کنی.20 سال پیش استادی بنام آقای محمد رسام که استاد زیست بود می گفت که این خاک زر خیز است و فقط خودشان را گرفتار مسائل سیاسی می کنند و اگر به کله خونگ پسته پیوند بزنند پسته خوب می دهد.آفرین خانم حسینی و خانم های خوب ک ب
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار