رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در کارخانه سبلان پارچه اردبیل در شرایط کنونی 600 نفر نیروی انسانی کار می‌کنند که البته ظرفیت اشتغالزایی این کارخانه بیش از این است.
کد خبر: ۲۵۷۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸ 08 July 2016

سید حامد عاملی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: کارخانه سبلان پارچه در حال حاضر توسط اداره ورشکستگی قوه قضائیه مدیریت و به یک سرمایه‌گذار اجاره داده شده که این مجموعه فعال، گروه توانمندی است که می‌توانند به احیای کامل کارخانه سبلان پارچه کمک کنند.

وی تصریح کرد: بعد از پایان مدت اجاره‌ و خروج از شرایط ورشکستگی باید این مجموعه برای واگذاری به صاحبان صلاحیت‌دار به مزایده گذاشته شود تا با فعال شدن همه بخش‌های آن شاهد اشتغال بیش از 600 نفر فعلی در این کارخانه باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در مورد آخرین وضعیت کارخانه ذوب آهن اردبیل نیز گفت: این کارخانه نیز فعال است و با تغییر مدیریت کارخانه فعالیت‌های تولیدی خود را انجام می‌دهد و به یقین این مجموعه توانمند و کارآمد نیز با مدیریت شایسته و واگذاری به بخش خصوصی می‌تواند در رونق اقتصادی و اشتغال مولد برای این استان موفق عمل کند.

عاملی با بیان اینکه از یک‌هزار و 100 پروانه بهره‌برداری صادر شده به شکل تقریبی 25 تا 30 درصد واحدهای تولیدی در استان اردبیل غیر فعال هستند، افزود: دلایل متعددی برای غیرفعال بودن آنها وجود دارد که ما در حوزه صنایع کوچک و متوسط با یک سری مشکلات و ریست پایینی روبه‌رو هستیم که انتظار می‌رود با برطرف شدن این موانع زمینه‌ای فراهم آید تا اسباب رشد و بالندگی بیشتر را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در کشور ما نوسانات اقتصادی با افزایش نرخ ارز و تغییرات قیمت‌های مواد اولیه در سطح جهانی اکثر واحدهای تولیدی ما را با مشکلاتی روبه‌رو کرد به طوریکه سال گذشته در 13 مورد ما شاهد جایگزینی طرح‌های جدید به جای طرح‌های قدیمی بودیم.

عاملی مشارکت سرمایه‌گذاران توانمند را در فعال کردن این کارخانه‌ها از طریق طرح‌های جایگزینی یادآور شد و اضافه کرد: ما در این زمینه با دغدغه‌ها و مشکلات جدی روبه‌رو هستیم و به نظر می‌رسد بیش از هر زمان دیگر می‌توانیم زمینه‌های توسعه سرمایه‌گذاری را با نگاه واقع‌بینانه فراهم کنیم.

سرمایه‌گذاری خارجی در اردبیل محدود است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در مورد آخرین وضعیت جذب سرمایه‌گذاران خارجی در استان اردبیل اظهار کرد: ما به غیر از چند مورد خاص نظیر سیمان اردبیل که بخشی از سهام آن مربوط به سرمایه‌گذاران خارجی است و چند سرمایه‌گذاری خارجی محدود از کشورهای ترکیه و آذربایجان در بخشی از صنایع سلولزی و تولید مبل، چندان سرمایه‌گذاری خارجی را در استان اردبیل شاهد نیستیم.

عاملی تصریح کرد: واقعیت این است که حضور سرمایه‌گذاران خارجی نیاز به شرایط و بسترهایی دارد که تا این شرایط فراهم نشده و تسهیلی در آن انجام نشود، قطعاً ما شاهد دغدغه‌ها و مشکلات جدی در این حوزه هستیم.

وی وجود برخی اختلاف نظرها بین شرکای داخلی و خارجی را مانع از سرمایه‌گذاری‌های جدید اعلام کرد و گفت: اگر زمینه و شرایط مناسبی در این حوزه فراهم آید قطعاً جذب سرمایه‌گذاران جدید را شاهد می‌شویم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار