دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: زیرساخت‌های منطقه آزاد پاسخگوی حجم انبوه گردشگران نبوده و احداث بیش از 30 هتل در ارس ضروری است.
کد خبر: ۲۵۷۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹ 08 July 2016

به گزارش تابناک تبریز از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس،
اکبر ترکان در حاشیه بازدید از پروژه‌های سرمایه گذاری ارس، با بیان اینکه ارس دارای بهترین توسعه صنعتی در بین مناطق آزاد ایران است، اظهار داشت: توسعه صنعتی ارس ناشی از وجود استانی با پیشرفت‌های صنعتی است.

وی اظهار داشت: در مناطق متعدد ایران زیرساخت‌های فعلی ایجادشده ولی ویژگی‌های آذربایجان شرقی و قابلیت استثنایی منطقه آزاد ارس موجب توسعه‌یافتگی این منطقه در حوزه صنعت شده است.

ترکان گام‌های مؤثر ارس در حوزه ایجاد و تقویت زیرساخت‌ها را مورد تأکید قرارداد و گفت: با تحولات سال‌های اخیر هیچ مشکلی در حوزه انرژی برای سرمایه‌گذاران در ارس وجود ندارد.

وی در بخش دیگر سخنان خود نسبت به بهره‌برداری از تعهد 30 کیلومتری پروژه احداث جاده دو بانده جلفا- مرند ابراز امیدواری کرد و گفت: بخش عمده تعهد ارس در قبال پروژه 60 کیلومتری احداث جاده دوبانده جلفا-مرند انجام‌شده و امیدواریم تا پایان امسال شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

وی تأمین نیاز صنایع با احداث پروژه تصفیه فاضلاب صنعتی با 13 هزار مترمکعب و ایجاد زیرساخت‌های قدرتمند در حوزه ارتباطات و توسعه شبکه فیبر نوری را دستاوردهای خوبی برای توسعه بیش‌ازپیش سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی در این منطقه عنوان کرد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به ثمرات تلاش ارس برای رونق صنعت کشاورزی، گفت: ارس منطقه گلخانه‌هاست و هم‌اکنون 104 واحد تولیدی با حضور 70 سرمایه‌گذار در قالب واحدهای سه هکتاری و 50 هکتاری در حال تولید محصول و یا نصب تجهیزات برای آغاز تولید هستند.

وی با اشاره به حضور یک سرمایه‌گذار ایرانی از کشور هلند و ایجاد مجموعه تولید محصولات گلخانه‌ای در زمینی به وسعت 50 هکتار و استفاده از فنّاوری نوین این عرصه، گفت: ابتکار خوب مدیرعامل ارس کاهش هزینه احداث سازه‌های این گلخانه با استفاده از پروفیل‌های ایرانی است و امیدواریم سایر واحدهای تولیدی با الگو گیری از فنّاوری نوین جهانی به سمت افزایش تولید و صادرات حرکت کنند.

وی با اشاره به حوزه گردشگری ارس نیز با تأکید بر لزوم معرفی زیبایی‌های ارس، گفت: منطقه آزاد ارس یکی از زیباترین نقاط ایران است و باوجود احداث بیش از 20 رستوران و چندین مرکز اقامتی در دو سال اخیر، زیرساخت‌های این حوزه پاسخگوی حجم انبوه گردشگران نبوده و احداث بیش از 30 هتل در ارس ضروری است.

طی حضور دو روزه مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در ارس، پنج پروژه به ارزش 45 میلیارد ریال افتتاح و چهار پروژه به ارزش 470 میلیارد ریال کلنگ زنی شد. همچنین بازدید از پروژه‌های عمرانی، زیربنایی، کشاورزی، فرهنگی، گردشگری، اجتماعی و صنعتی فعال و در حال احداث نیز از دیگر برنامه‌های اکبر ترکان در ارس بود.

انتهای پیام/60001/خ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار